handdator

Visa fullständig version : Vilka kosttillskott ska jag ha?


simmarn
2007-06-27, 18:04
Tänkte dra igång med styrketräningen igen då jag haft uppehåll i 4 månader. Vilka kosttillskott rekommenderar ni att man ska använda för att få så bra resultat som möjligt? Tänkte mest på protein/kolhydrat drink, kreatin osv.

Vet att det finns massor med trådar om kreatin och andra tillskott, men jag skulle vara tacksam om ni kunde ge förslag på "paket" som innehåller allt de man behöver.

Tack på förhand

Handcuff
2007-06-27, 18:09
Så tråkigt ett svar kan bli. Mat i alla former innhåller allt du behöver + lite till :thumbup:

Trist va?

Dina resultat kommer inte påverkas i någon riktning med tillskott om du äter lagomt med näringsrik mat.

Eddie Vedder
2007-06-27, 18:10
Jaha då var det dags igen!

Du behöver inte tillskott men det kan vara bra som komplement om din kost har brister.

För en som är helt ny inom träningen ser jag ingen anledning att börja mixtra med mer än vanlig återhämtningsgainer, d.v.s. en drink med vassleprotein och någon form av snabba kolhydrater (förslagsvis maltodextrin eller druvsocker). Det finns färdiga gainers att köpa men det är helt klart mer fördelaktigt att köpa kolhydraterna och proteinpulvret var för sig, du tjänar på detta rent ekonomiskt i längden samt att du har möjlighet at dosera din egen drink efter eget behov.

Jag hoppas att du innan du startade denna tråden ordentligt lhar läst på både kostforumet och träningsforumet och börjat med att lära dig om dom väsentliga delarna i din träning. Detaljer som må göra en marginell skillnad såsom tillskott bör vara det sista du tänker på efter att dom andra delarna är tillgodosedda.

Här har du exempel på två produkter som tillsammans kan bilda en alldeles utmärkt gainer att ta efter ditt pass:

http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=31&products_id=173

http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=22&products_id=159

När du sedan druckit den och gjort dig klar så drar du dig hemåt och äter ett rejält mål mat som gärna kan vara kolhydratrikt, innehålla en bra proteinkälla och vara relativt fettsnål (dock inte fettfri).

Lycka till!:thumbup:

blekfet2
2007-06-27, 18:22
mat och mer kunskap

L-Sami
2007-06-27, 19:13
Du måste träna först och främst för att få resultat, och om du vill bygga muskler så måste du ligga på energiöverskott.

GymTT
2007-06-27, 19:50
Glöm inte att tillskotten är inget magiskt. De gör inte att du får större armar eller liknande.