handdator

Visa fullständig version : broccoli + konstig våg


Heniin
2007-06-27, 10:34
Har på senaste tiden börjat uppskatta smaken av broccolli och det blir det nästan till varje måltid,istället för potatis eller ris så tar jag det.För att göra ett test så vägde jag mig igår på morgonen och vågen stannade på 62.7KG,Kekade enbart 350 gram broccolli igår. borde hamnat på rejält kalorie underskott, tränade även på gymmet i 1 Timme. Vågen stod på 62,6 i morse vilket jag tycker är konstigt.

Kom hem från thailand för en månad sen ca och gick ner 12kg i thailand pga av maten och en magsjuka på 2 veckor. Vägde mig näst intill varje dag i thailand och där kekade jag en rejäl middag och frukost varje dag och gick ner 0,5kg per dag i snitt ibland. Nu börjar jag misstänka att mina 299krs digital våg från JULA inte är som den ska.

Vill ner till 60kg igen, gått upp 2kg sen jag kom hem och känner att jag mådde bättre vid 60kg strecket, borde jag kanske dra och väga mig på en ordentlig våg eller ere bara jag som inte kan gå ner i vikt längre?

Någon som har tips på bra näringsrik mat med hög protein och få kalorier, är ganska trött på kyckling och fisk efter thailand.


peeace out heniino

John M
2007-06-27, 10:38
Det tar not lite längre tid innan du ser resultat än bara 24 timmar. Väg dig om en vecka så får du see att det har skett en förändring.

Eddie Vedder
2007-06-27, 10:39
1kg fett är ungefär 7000lagrade kcal, knappast ett underskott du kommer åstadkomma på ett dygn ens om du svälter dig helt och hållet och springer ett marathon.

Din viktnedgång kommer om du ligger på kcalunderskott, ett megaunderskott är inte positivt på något sätt såvida du inte är gravt överviktig.

Vad gäller maten så finns kvarg, keso, magert kött, quornprodukter m.m. som är proteinrikt. Sök själv och läs på förpacckningarna i affären, inte särskilt stor ansträngning.;)

Heniin
2007-06-27, 10:54
Eddie, jo men sån tid har jag tyvärr inte att gå runt att kika på alla produkter i en matvarubutik, ville ha lite tips bara, tack för tipsen.

Sir Klabbe
2007-06-27, 10:59
Eddie, jo men sån tid har jag tyvärr inte att gå runt att kika på alla produkter i en matvarubutik, ville ha lite tips bara, tack för tipsen.

Svårt att läsa på förpackningen när du ska äta då?

Eddie Vedder
2007-06-27, 11:05
Eddie, jo men sån tid har jag tyvärr inte att gå runt att kika på alla produkter i en matvarubutik, ville ha lite tips bara, tack för tipsen.

Har du tid att plocka ner dom från hyllan och lägga dom i vagnen lär du ju ha tid att titta en sekund på näringsvärdet.

Exhale_
2007-06-27, 23:52
Eddie, jo men sån tid har jag tyvärr inte att gå runt att kika på alla produkter i en matvarubutik, ville ha lite tips bara, tack för tipsen.

Men du har tid med det när du är hemma eller hur går det ihop med vågen? Eller är det bara brocollin du väger?

Näe jag tycker som så att du ska fortsätta med din "350 g brocolli om dagen"-diet. Funkar inte den så är det nog så att du inte kan gå ner i vikt. Du skriver ju att det kanske kan vara så!