handdator

Visa fullständig version : Sträckt muskel, bultningar. Hjälp uppskattas.


hegg
2007-06-26, 23:04
Lirade Baseball iförrgår och glömde värma upp överkroppen, skulle böja mig åt sidan för att fånga en boll och lyckades sträcka mig på höger sida av kroppen.

Var väldigt öm i går i revbenen, men det börjar avta.

Nu till det som stör mig ;

Jag känner nån sorts bultning, en stark puls om ni förstår, precis under revbenen, som kommer då och då, och ovanför höftbenet, inte mitt på magen alltså, utan mer på sidan. Gör inte ont eller nåt, bara väldigt störande.

Pratade med en distriktssköterska om "bultanded" och hon trodde det var en muskel som var sträckt och därav förekomm bultandet.

Vad tror ni? Sitter och nojjar hära över detta om vad det kan vara.

Tilläggas är att jag far iväg 05.00 imorgon till Kreta, så jag hinner inte fara o röntga eller dylikt.


Tack på förhand, och snabbt svar uppskattas.

Dav0d
2007-06-26, 23:08
En skadad eller sträckt muskel kan bulta samt rycka. Framför allt om den är väldigt överansträngd.

zeusden1
2007-06-26, 23:09
Testa att ta på lite tigerbalsam eller dylikt. Kanske kan göra så att bultandet slutar. Sen så måste du vila. Är det inte bättre efter dina kretaresa så uppsök läkare..

hegg
2007-06-26, 23:10
Tack för snabba svar.

Jag ska testa med tigerbalsam.

Guddi
2007-06-27, 11:41
en sträckning ska behandlas med tryck och kyla för att minska svullnaden. Bultandet du känner är just det. Blod som trycker på vävnaden. Tigerbalsam är ingen bra idé de första två dygnen då det kan förvärra skadan. Efter det kan det vara en bra idé om du är beredd på att lukta och svettas extra mycket på kreta :)

Åse Columbus
2007-06-27, 15:12
inge bra att sola med tigerbalsam på huden heller.....*flin*