handdator

Visa fullständig version : Vill veta sanningen!!!!??


loverius
2007-06-26, 13:49
Nu blir jag alldeles yr, vad jag har fått lära mig är att protein o kolhydrater är optimalt för muskelbyggning även under deff.
inte fett...

Läser i expressen att Brad Pitt behövde komma i form till filmen Troja för att se muskulös och ”deffad” ut. Brad använde sig av Atkins och drog ner rejält på kolhydratintaget samtidigt som han åt mer protein och fett.


läs mer på :http://linkoping.expressen.se/halsa/viktomotion/1.736536


kom nu inte och säg att aftonhoran o expressen är skit och att deras rapporter inte alls stämmer...utan hellre med en förklaring till hur det kan vara...*popcorn*

Eddie Vedder
2007-06-26, 13:52
Fett krävs för att du överhuvudtaget skall överleva, du bygger ganska sparsamt med muskler som död.;)

Varför skulle ett essentiellt näringsämne vara obetydligt för muskelmassa, det är ju så självklart att vi behöver fett så det säger ju sig självt. Om vi pratar om minimalt fettintag för vad som krävs för ren överlevnad ställer fortfarande ett på tok får lågt fettintag till problem vad gäller bl.a. hormonbalans och upptag av fettlösliga vitaminer.

L-Sami
2007-06-26, 14:04
Sanningen är att du kan deffa med protein och fett (atkins) och gå ner i vikt och tappa fett som Brad gjorde. Fördelarna med kolhydrater är att de ger bra energi för en styrketränande samt att kolhydrater är även antikatabolt.

Rhino
2007-06-26, 14:25
Vill veta sanningen!!!!??

Gnäll förstås, men var detta den absolut bästa rubriken du kunde hitta på?

loverius
2007-06-26, 17:38
Sanningen är att du kan deffa med protein och fett (atkins) och gå ner i vikt och tappa fett som Brad gjorde. Fördelarna med kolhydrater är att de ger bra energi för en styrketränande samt att kolhydrater är även antikatabolt.

Tackar L-Sami!! Ett mycket bra och uttömmande svar!!!! :thumbup:

blekfet2
2007-06-26, 18:01
Och i fortsättningen strunta i vad kvällstidningarna spyr ut för skit åt folket.

Rahf
2007-06-26, 19:54
Brad Pitt hade säkert inte jätteroligt under den dieten heller. Men eftersom Atkins har varit "inne" i Hollywood ett par gånger så hakar "experterna" på.

loverius
2007-06-26, 20:14
det gick t.om rykten om att han skulle ha tryckt, men han ser ju inte så stor ut faktiskt...helt ärligt. Nice shape bara...

Raggis
2007-06-26, 20:18
det gick t.om rykten om att han skulle ha tryckt, men han ser ju inte så stor ut faktiskt...helt ärligt. Nice shape bara...

Du blir inte automatiskt biff, bara för att du preppar. Tar fortfarande år att uppnå en bra fysik.

loverius
2007-06-26, 20:20
han uppnåde den fysiken på 6 mån träning, inte 6 v.
sen så vet jag hur snabbt det kan gå....

Jay-Z
2007-06-26, 20:26
Du blir inte automatiskt biff, bara för att du preppar.

Nej, man ska ju trena osså.