handdator

Visa fullständig version : Håller på o bli tokig!!


JockeH
2007-06-26, 10:31
har kört relativt hårt sedan i mars på gymmet. morgonpromenader, gympass 3-4 ggr i veckan tillsammans med promenader. Äta lagom mat och ha 1 ätardag i veckan (lördagar).

Men det händer i stort sett ingenting på mig. märks i ansiktet att jag gått ner några kilon, från 86 till 83. Men annars känns det bara som jag står still hur jag än försöker.

Har fått nåt hjärnsläpp o går nästan på svält nu. frukt till frukost, 1 dl pasta o 2 burkar tonfisk till lunch.. frukt till mellanmål.. träna o sen hem o äta lite pasta o tonfisk igen..

Tillsammans med frukost o mellanmål tar jag protein.

Är yr i skallen i stort sett konstant nu m.m. Får fasiken ingen bukt på viktminskningen..

GE MIG STYRKA!!! *gah!*

LadyInsane
2007-06-26, 10:43
Du har gått ned 3 kg vilket tyder på att du ändå gör rätt. Hur länge har du deffat/bantat? Är det något speciellt som stressar dig, och som du försöker förlora vikt inför?

L-Sami
2007-06-26, 10:45
ha 1 ätardag i veckan (lördagar).





Skippa de där om du vill ner i vikt, enligt mig är de helt värdelösa om syftet är fett och viktminskning.

JockeH
2007-06-26, 10:51
Du har gått ned 3 kg vilket tyder på att du ändå gör rätt. Hur länge har du deffat/bantat? Är det något speciellt som stressar dig, och som du försöker förlora vikt inför?

nja, när jag träffade min sambo för 2 år sen så inhandlade jag lite nya kläder, ett par jeans som kostade över 1500 spänn stycket *mini* har nog aldrig handlat byxor för över 500 innan det .
Nu 2 år senare får jag inte ens igen byxorna jag köpte då. Sambovikt och gravidkilon har satt sig på mig.. O nu är sommaren här o har lovat mig själv om at tjag ska komma i byxorna lagom till v. 29..

Så svar ja, jag har lite press på mig samt att jag har jäkligt mycket på jobbet som stressar mig.

Har nu deffat i ca 2 veckor nu o vågen står still..

Kan tillägga att ALLT sitter runt midjan..

JockeH
2007-06-26, 10:51
Skippa de där om du vill ner i vikt, enligt mig är de helt värdelösa om syftet är fett och viktminskning.

mjo men det e en liten regel jag har då sambon gärna äter en påse chips på en onsdagskväll *gah!*

Snafu
2007-06-26, 10:55
Om du är stressad misstänker jag att det är svårare att tappa vikten, så brukar det vara.

StefanC
2007-06-26, 11:03
Har nu deffat i ca 2 veckor nu o vågen står still..

2 veckor och tappar 3 kilo? Det ser ju inte jag som dåligt direkt.

Att du nu står stilla kan bero på för lite mat, du nämner ju att du nästan svälter dig. Känner du dig väldigt trött? Om ja, då kanske det stämmer med för lite mat. Om nej, ut och gå då. :D

L-Sami
2007-06-26, 11:05
Vänta nu, du har deffat i 2 veckor och tappat 3 kilo. Ha tålamod så kommer du se resultat, det är så deff funkar. Deff ska långsamt, inte att man går ner 20kg på en vecka och sen veckan efter går man upp 20kg igen. Du har tre veckor på dig till v.29 och du hinner gå ner 5kg tills dess, ännu mer om du inte är rädd för att tappa muskler.

Nästa gång är du kanske smartare och börjar deffa tidigare.

L-Sami
2007-06-26, 11:06
2 veckor och tappar 3 kilo? Det ser ju inte jag som dåligt direkt.

Att du nu står stilla kan bero på för lite mat, du nämner ju att du nästan svälter dig. Känner du dig väldigt trött? Om ja, då kanske det stämmer med för lite mat. Om nej, ut och gå då. :D

So what om han äter för lite mat? :Virro , han borde ju gå ner i vikt då, inte stanna upp i vikt.

StefanC
2007-06-26, 11:08
Sami - Utgick ifrån mig själv, för när jag äter för lite stannar det upp för mig. Kommer direkt i svältläge och blir bara tröttare och tröttare.