handdator

Visa fullständig version : Chris Benoit DÖd


cennys
2007-06-26, 00:22
Chris benoit samt familj har hittats döda :(

http://www.wwe.com/inside/news/benoitdead

om någon nu vet vem han var..
En av dom bästa "show" brottarna Någonsin.

Raggis
2007-06-26, 00:35
Hemskt. Han höll säkert på med skumma affärer.

Dnepr
2007-06-26, 00:40
Måste vara jävligt skumt i och med att hela familjen blev mördad. Jag tror nog kanske att det är en personlig tragedi av något slag.

Bronkitkorv
2007-06-26, 05:49
Förmodligen slog det väl över i skallen på han.

RassK
2007-06-26, 08:06
Förmodligen va det säkert aliens.

Vi drar lite fler slutsatser tycker jag.

Herkulez
2007-06-26, 08:08
verkar som att chris dödade sin fru i lördags, son i söndags och tog sitt liv i måndags.

Slartibartfast
2007-06-26, 08:08
RIP.

Tog inte länge att återförenas med sin polare Eddie Guerrero.

Slartibartfast
2007-06-26, 08:12
verkar som att chris dödade sin fru i lördags, son i söndags och tog sitt liv i måndags.

SHIT! I så fall glöm mitt tidigare inlägg.

Brinn i helvetet istället!

Herkulez
2007-06-26, 08:47
SHIT! I så fall glöm mitt tidigare inlägg.

Brinn i helvetet istället!

Story from Fox Sports


FAYETTEVILLE, Ga. (AP) - WWE wrestler Chris Benoit, his wife, and son were found dead Monday and police said they were investigating the deaths as a murder-suicide.

Detective Bo Turner told television station WAGA that the case was being treated as a murder-suicide, but said that couldn't be confirmed until evidence was examined by a crime lab.

The station said that investigators believe the 40-year-old Benoit killed his wife, Nancy, and 7-year-old son, Daniel, over the weekend, then himself on Monday. A neighbor called police, and the bodies were found in three

http://www.411mania.com/wrestling/news/56283/More-New-Details-On-The-Chris-Benoit-Double-Murder-Suicide.htm

Herkulez
2007-06-26, 08:49
http://www.foxnews.com/story/0,2933,286673,00.html

Kwon
2007-06-26, 08:50
verkar som att chris dödade sin fru i lördags, son i söndags och tog sitt liv i måndags.

Sjukt.

SOURCE HERKIZ??

EDIT: Bläddrade ner! ;)

Herkulez
2007-06-26, 08:55
Vince Speaks About Benoit Death On Raw

http://www.dailymotion.com/video/x2dkfy_vince-speaks-about-benoit-death-on

cennys
2007-06-26, 09:10
inte lönt man spekulerar förens vi får veta,
Har Väldigt svårt att tro att chris skulle göra nått sådant,
Men kroniskt smärta, nackoperationer och fortfarande inte få ledigt och Massor med smärtstillande kan nog pressa en man utför.

wrestling är nog den enda sporten som folk förstör sig på mer än bodybuilding.

Slartibartfast
2007-06-26, 09:15
Har Väldigt svårt att tro att chris skulle göra nått sådant,

För du kände honom så väl? LOL.

cennys
2007-06-26, 09:16
http://www.dailymotion.com/video/x2dkfy_vince-speaks-about-benoit-death-on

cennys
2007-06-26, 09:17
För du kände honom så väl? LOL.

han har verkat vara en väldigt ärlig kille och har sagt flera gånger att han lever för sin familj, Sett hans dokumentärer? verkligen passande tillfälle att skriva lol (Y)

cennys
2007-06-26, 09:17
Vince pratar om chris...


http://www.dailymotion.com/video/x2dkfy_vince-speaks-about-benoit-death-on

cennys
2007-06-26, 09:25
+ att har följt allt sedan wcw dagarna, men man vet ju som sagt inte. men vi får se

Slartibartfast
2007-06-26, 09:34
Undrar vilken roll roidsen hade.

cennys
2007-06-26, 09:37
Undrar vilken roll roidsen hade.

tror smärtstillande och kronisk värk spelar in mer,
men man får vänta för att få höra exakt vad som har hänt :)

Slartibartfast
2007-06-26, 09:37
han har verkat vara en väldigt ärlig kille och har sagt flera gånger att han lever för sin familj, Sett hans dokumentärer? verkligen passande tillfälle att skriva lol (Y)

När man själv skriver "Jag tror inte Chris skulle göra nåt sånt för jag känner honom så väl för jag har sett precis allt som kommit på teve med honom", då lollar jag fan hårt. :)

cennys
2007-06-26, 09:39
När man själv skriver "Jag tror inte Chris skulle göra nåt sånt för jag känner honom så väl för jag har sett precis allt som kommit på teve med honom", då lollar jag fan hårt.

eftersom jag inte har skrivit så så förstår jag inte riktigt vad du menar.

Genom dokumentärer och följt personen på tv och uttalanden så är det ju såklart att man kan bilda en viss uppfattning. :)
har inte sagt att jag känner personen, eller quota gärna om du ser att jag har skrivit så.

Slartibartfast
2007-06-26, 09:43
Genom dokumentärer och följt personen på tv och uttalanden så är det ju såklart att man kan bilda en viss uppfattning. :)

En uppfattning som på intet sätt behöver ha något som helst att göra med verkligheten. Du kan inte på allvar tro att du kan ha någon som helst insikt i en persons psyke om du inte har en personlig relation till honom, utan bara baserar din uppfattning på en hop dokumentärer.

cennys
2007-06-26, 09:46
En uppfattning som på intet sätt behöver ha något som helst att göra med verkligheten. Du kan inte på allvar tro att du kan ha någon som helst insikt i en persons psyke om du inte har en personlig relation till honom, utan bara baserar din uppfattning på en hop dokumentärer.

En uppfattning är alltid nått, Alla hans närmaste vänner ( INTE MIG ) har sagt att dom inte kan förstå vad som har hänt och att dom adlrig skulle kunna tänka sig att han hade gjort det själv :)

Slartibartfast
2007-06-26, 09:52
Alla hans närmaste vänner ( INTE MIG ) har sagt att dom inte kan förstå vad som har hänt och att dom adlrig skulle kunna tänka sig att han hade gjort det själv :)

Hans närmaste vänner har onekligen mera cred i saken än nån annan, även om vad de säger i offentliga uttalanden och vad de säger sinsemellan kan vara helt olika saker. Kanske de alla gick och tyckte Chris var en tickande bomb, men det passar sig ju inte att säga offentligt eftersom man jobbat med killen i åratal och borde ha gjort nåt åt det innan i så fall.

Som ovetande del av pöbeln kan man säga varken bu eller bä.

cennys
2007-06-26, 10:07
"Utifrån källor på WWE hade Chris Benoit sagt att familjen hostat blod, den lokala polisen undersöker nu deras död och har enligt källor bekräftat att det inte rör sig om att nån i familjen blivit skjuten. Det är allt vi vet i dagsläget."

får se om det finns någon sanning i det, kanske blev förgiftande

Lasse Kongo
2007-06-26, 10:10
Prepp är skit, men man dödar inte sin son och fru pga av enbart prepp.

cennys
2007-06-26, 10:11
Prepp är skit, men man dödar inte sin son och fru pga av enbart prepp.

source på att han har dödat din son och fru? :smash:

Kwon
2007-06-26, 10:23
Hon kanske hade tänkte lämna honom och ta sonen med sig.

Då kanske han fick roidrage och senare tog sitt liv efter han insett vad han gjort.

OBS, endast mina spekulationer!

cennys
2007-06-26, 10:26
Hon kanske hade tänkte lämna honom och ta sonen med sig.

Då kanske han fick roidrage och senare tog sitt liv efter han insett vad han gjort.

OBS, endast mina spekulationer!

möjligtvis faktiskt, + att man räknar in Massa andra saker,
en wrestlare är nog inte den roligaste personen att va med pga allt resande..

cennys
2007-06-26, 10:26
kanske inte just roidrage utan att han helt enkelt bröt ihop

Kwon
2007-06-26, 10:29
kanske inte just roidrage utan att han helt enkelt bröt ihop

Det är iaf vad jag tror har hänt, väntar dock på mer information som kan göra min teori felaktig!

Pingu
2007-06-26, 10:30
möjligtvis faktiskt, + att man räknar in Massa andra saker,
en wrestlare är nog inte den roligaste personen att va med pga allt resande..

Inget mer resande i brottningen än i någon annan proffssport

Jävligt tragiskt

cennys
2007-06-26, 10:30
Det är iaf vad jag tror har hänt, väntar dock på mer information som kan göra min teori felaktig!

exakt, vi får se hur snabbt info släpps efter obduktionen som ska ske idag..

Stoltz
2007-06-26, 11:02
R.I.P min idol... Det här gör ont.

Angående spekulationerna: Hans fru och sju-årige son hade tydligen hostat och spytt blod, vilket tyder på att något var jävligt fel till att börja med... Än så länge vet jag itne vad som får folk att tro att det var mord, men vi lär väl få höra inom en fjorton dagar, då obduktionen utförts.

Edit: Fick nyss reda på, och detta är inte alls en säker källa på så sätt, men det är från en av de mest pålitliga Wrestling News sidorna jag någonsin sett, att det var misstankar om att någon sorts gift spridits i deras hus.

cennys
2007-06-26, 11:05
R.I.P min idol... Det här gör ont.

Angående spekulationerna: Hans fru och sju-årige son hade tydligen hostat och spytt blod, vilket tyder på att något var jävligt fel till att börja med... Än så länge vet jag itne vad som får folk att tro att det var mord, men vi lär väl få höra inom en fjorton dagar, då obduktionen utförts.

Edit: Fick nyss reda på, och detta är inte alls en säker källa på så sätt, men det är från en av de mest pålitliga Wrestling News sidorna jag någonsin sett, att det var misstankar om att någon sorts gift spridits i deras hus.

yes och chris tade tydlingen skitit i PPV och farit hem pga det och sagt det va personal reasons, undra varför han dog dock :/
eftersom dom inte har hittat några vapen, så vettefan alltså

cennys
2007-06-26, 11:06
och Alla i olika rum, jag menar om man hostar blod och håller på, lämnar man varandra då?

cennys
2007-06-26, 11:09
"WAGA, a FOX-owned and operated television station in Atlanta, reported that investigators believe Benoit killed his wife and 7-year-old son over the weekend, then himself on Monday.

The three bodies have been received by the Georgia Bureau of Investigation’s crime lab, in Decatur, Ga., where autopsies will be performed Tuesday morning. Toxicology reports will not become available for at least two weeks."

senaste nytt...

cennys
2007-06-26, 11:13
satan om det är han som har gjort det alltså,
då borde alla tribute shower tas bort överallt

Kwon
2007-06-26, 11:13
Han satt säkert i ett annat rum och funderade en hel dag innan han begick självmordet.

Tragiskt. :(

Stoltz
2007-06-26, 11:14
och Alla i olika rum, jag menar om man hostar blod och håller på, lämnar man varandra då?

Håller med, det låter fruktansvärt konstigt. Fan, jag kan bara inte tro det, att han skulle mörda sin familj... Jag vägrar tro det tills det är bevisat, detta var ju en kille som älskade sin familj över allt annat.

cennys
2007-06-26, 11:15
Håller med, det låter fruktansvärt konstigt. Fan, jag kan bara inte tro det, att han skulle mörda sin familj... Jag vägrar tro det tills det är bevisat, detta var ju en kille som älskade sin familj över allt annat.

undra om slartiwhatever ska komma in och lol,a detta inlägg med.

cennys
2007-06-26, 11:15
Han satt säkert i ett annat rum och funderade en hel dag innan han begick självmordet.

Tragiskt. :(

Nått frukstansvärt måste ju ha hänt Innan och Om han gjorde det alltså...

Stoltz
2007-06-26, 11:19
undra om slartiwhatever ska komma in och lol,a detta inlägg med.

Det är nog inget att lola om så, då jag bara säger vad varenda wrestler som känt honom har sagt i intervjuerna om Chris Benoit de senaste tio åren. Jag känner inte honom.

Men en sak slår mig hela tiden - Vad är det som säger att han inte kom hem, såg sin familj död och sen tog livet av sig själv? Chavo Guerrero hade varit där på middag en vecka innan och allt hade varit som vanligt, flera vänner runtomkring hade sagt att allting hade varit som vanligt och i vissa fall bättre då hela familjen varit så glada över att Chris Benoit skulle bli ECW(WE) Champion...

Det kan ha hänt så fruktansvärt mycket att det egentligen är dumt att spekulera - Kanske hans fru mördade deras son, sen mördade Chris henne eller så mördade hon honom, etc. Det tar aldrig slut på möjligheterna, och alla utom en kommer vara fel.

Bearius
2007-06-26, 11:24
Enligt någon källa ska hans fru varigt otrogen emot honom.
Kanske han son såg att han mördade henne och/eller i rent raseri så mördade han honom och sen sig själv..

Stoltz
2007-06-26, 11:40
News reports are quoting authorities as saying the death of Chris Benoit, his wife Nancy, and son Daniel, is being investigated as a homicide by the Fayette County Sheriff's Department pending results of a preliminary autopsy report that will come out tomorrow. Autopsies have been scheduled for Tuesday morning at 10 a.m. However, it could be weeks before there is a conclusive result regarding the deaths of the Benoit family.

The lieutenant on the case, Lt. Tommy Pope, told ABC News that Benoit had missed some appointments over the weekend, leading concerned individuals within WWE to ask police to do a "welfare check" on him.

Benoit missed Saturday night's SmackDown/ECW house show. Sources backstage say that Benoit had called WWE officials to say that he had a family emergency and couldn't attend the show. Come Sunday, he kept pushing his flights back later and later until he finally realized that he was not going to be able to make it in time for the Vengeance pay-per-view in Houston, Texas. After numerous attempts by a WWE official to reach Benoit throughout the day, this afternoon, they asked authorities to check his residence. Sources say he was in contact with one friend backstage in what was considered to be an odd text message late last night. The nature of the message might have created a sense of urgency by mid-day today when no one was able to reach him.

When authorities arrived at the Benoit family residence earlier this afternoon, they found Benoit, his wife, and their son dead. According to the lieutenant, there was no sign of gunshot wounds or stabbing. However, they are not ruling out other causes, such as poisoning, suffocation, or strangulation. The lieutenant noted that he was not confirming any of these causes ? just not ruling them out at this time.

Furthermore, the Atlanta-Journal Constitution altered the paragraph of their article on the Benoit family deaths. The third paragraph of the article originally read:

"Officials would not say how the family died, other than to say they weren't shot to death."

The third paragraph of the article has been changed to read:

"Officials were investigating the deaths as a murder-suicide."

Sources contributing to this story:

ABCNews.com article

MyFoxAtlanta.com article

Updated Atlanta-Journal Constitution article >>


Nyheter..

von huff
2007-06-26, 13:02
kanske inte just roidrage utan att han helt enkelt bröt ihop

De testas väldigt noga har jag för mig:)

cennys
2007-06-26, 13:41
De testas väldigt noga har jag för mig:)

då har du fel, har pga påtryck börjat testats lite på slutet :)

jag menar, lashley, :p

von huff
2007-06-26, 13:53
då har du fel, har pga påtryck börjat testats lite på slutet :)

jag menar, lashley, :p


De testades ju redan i början på 90 talet med jämna mellanrum.Man ville förbättra sportens rykte.

cennys
2007-06-26, 13:57
De testades ju redan i början på 90 talet med jämna mellanrum.Man ville förbättra sportens rykte.

man kan nog gissa sig till hur effektiv som testerna va :)
dock åkte ju hogan dit typ :D

von huff
2007-06-26, 14:03
man kan nog gissa sig till hur effektiv som testerna va :)
dock åkte ju hogan dit typ :D

Joo de flesta har sekärt använt i något skede:)Tycker bättre om personer som rey mysterio och somoan bulldozer än om typ Lashley.Han har en fin fysik men är inte så spciell

Whistler
2007-06-26, 14:05
Jaha, och hur kan ni vara säkra på att det inte var sonen som mördade allihop, vavava? Eller Chris som tog livet av sig först och de andra såg det och spontandog av ren symptati?

cennys
2007-06-26, 14:06
Jaha, och hur kan ni vara säkra på att det inte var sonen som mördade allihop, vavava? Eller Chris som tog livet av sig först och de andra såg det och spontandog av ren symptati?


inget inlägg har väll syftat säkerhet?

Stoltz
2007-06-26, 19:18
Det verkar mer eller mindre klart nu...

Han har tydligen strypit sin fru och sin son, och sedan hängt sig.

1986
2007-06-26, 19:36
källa på det?

fan va tragiskt... rip

Bearius
2007-06-26, 19:38
källa på det?

fan va tragiskt... rip

Källa: http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1103928,00.html

NonPhixion
2007-06-26, 19:44
Till alla som skriver en massa skit i den här tråden!!! Vet ni vem Chris Benoit var? Han var en legend inom wwe och har i över 20 år underhållt wwe fans!!! Polisen vet ännu inte (säkert) vad som hänt och jag hoppas verkligen att dom har fel och någon annan galning har mördat Benoit & hans familj!! Om inte så är fallet så är det en VÄLDIGT stor tragedi, men THE RABBID WOLWERINE kommer alltid att vara en stor hjälte i mina ögon!!! R.I.P CHRIS... Nu får du äntligen träffa din bästa vän EDDIE GUERRERO!!! VIVA LA RAZA!!!!

Slartibartfast
2007-06-26, 19:45
"galen av dödssteroider!"

Kaboffastar
2007-06-26, 20:03
Först och främst vill jag lolla cenny samt stoltz...

för det andra och främst +1 på allt slarti sagt i tråden.

Math
2007-06-26, 20:19
Källa: http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1103928,00.html

lol @ Aftonhoran som källa.

Väldigt tragisk historia om det är sant.

Stoltz
2007-06-26, 20:55
Först och främst vill jag lolla cenny samt stoltz...

för det andra och främst +1 på allt slarti sagt i tråden.

Jag sade att jag utgick endast från vad andra som jobbade med honom sagt och underströk att jag inte på några sätt kände honom.

Läs om läs rätt Kabo, innan du uttalar dig. Det passar inte dig att försöka ha en sådan stil.

cennys
2007-06-26, 21:01
"TMZ.com is reporting that several Atlanta-based law enforcement sources told them that Chris Benoit may have strangled his wife Nancy on Saturday, then smothered his 7-year-old son, Daniel, in his bed a day later on Sunday. On Monday, he then hung himself, reportedly in the weight room of his Georgia home.

More details are expected to be released by officials later today. Investigators refused to officially comment on the matter, pending final confirmation by the coroner on the cause and time of the deaths.

Click here to read the article."

verkar ligga sanning i det, WWE har tagit bort alla hans saker från webbshoppen samt Alla tribute relaterade saker från hemsidan,

undra vad som gick fel i hans hjärna

cennys
2007-06-26, 21:03
"While updating their coverage of the Benoit family tragedy, the Atlanta-Journal Constitution has posted a report that Nancy Benoit filed for divorce and an order of protection from Chris Benoit in May 2003.

Nancy Benoit alleged in the divorce petition that Chris, "lost his temper and threatened to strike the petitioner and cause extensive damage to the home and personal belongings of the parties, including furniture and furnishings. Petitioner is in reasonable fear for petitioner's own safety and that of the minor child."

This prompted the judge to issue a restraining order on Chris Benoit from entering their family home. In August 2003, his wife Nancy requested that the petition be dismissed."

cennys
2007-06-26, 21:04
"According a report by the Associated Press, Chris Benoit is believed to have strangled his wife Nancy and smothered their son Daniel, before hanging himself, according to a source very close to the investigation"

vad betyder smothered? helt enkelt att han ströp sonen med?

Trance
2007-06-26, 21:06
"According a report by the Associated Press, Chris Benoit is believed to have strangled his wife Nancy and smothered their son Daniel, before hanging himself, according to a source very close to the investigation"

vad betyder smothered? helt enkelt att han ströp sonen med?

kvävde

zishen
2007-06-26, 21:06
kvävt

cennys
2007-06-26, 21:07
may he burn in hell

NiXPhoenix
2007-06-26, 21:07
"According a report by the Associated Press, Chris Benoit is believed to have strangled his wife Nancy and smothered their son Daniel, before hanging himself, according to a source very close to the investigation"

vad betyder smothered? helt enkelt att han ströp sonen med?


http://lexin2.nada.kth.se/sve-eng.html

Engelskt uppslagsord
smother

Svensk översättning
hålla på att kvävas (verb, intransitivt)

Exempel

* he was smothered---han höll på att kvävas

Engelskt uppslagsord
smother

Svensk översättning
kväva (verb, transitivt)

Exempel

* the fire was smothered with a blanket---elden kvävdes med en filt
* smother all attempts at rebellion---kväva alla upprorsförsök

Engelskt uppslagsord
smother

Svensk översättning
täcka (verb, transitivt)

Slartibartfast
2007-06-26, 21:11
Han gick ju iofs på dödssteroider. De gjorde honom galen.

cennys
2007-06-26, 21:15
direkt ska dom börja med undersökning relaterrat till det åh.

Iaf innan han gör sin finisher när han drar fingret över halsen har ju fått en helt ny jävla innebörd

1986
2007-06-26, 21:24
jag kommer fan drömma mardrömmar om detta. och jag är ändå en hård jävel

cennys
2007-06-26, 21:35
May he rot in hell

kan du tänka in dig i sonens tankar när pappan står ovanför och kväver han? SIN EGEN JÄVLA SON

Bite
2007-06-26, 21:57
http://www.msnbc.msn.com/id/19424899/?GT1=10056

FAYETTEVILLE, Ga. - Pro wrestler Chris Benoit strangled his wife, suffocated his 7-year-old son and placed a Bible next to their bodies before hanging himself with the pulley of a weightlifting machine, authorities said Tuesday.

Investigators found prescription anabolic steroids in the house and want to know whether the muscle man was unhinged by the drugs, which can cause paranoia, depression and explosive outbursts known as “roid rage.”

Authorities offered no motive for the killings, which were spread out over a weekend, and would not discuss Benoit’s motive or state of mind. No suicide note was found.

cennys
2007-06-26, 22:06
nu kommer dom börja snacka om steroider Igen, garanterat att alkohol också fanns där, men det lär ju inte nämnas

NonPhixion
2007-06-26, 22:46
Han gick ju iofs på dödssteroider. De gjorde honom galen.

Oh fan.. Du måste vara en nära vän till Chris eftersom du har stenhårda bevis på att han gick på döds steroider.. Kan inte du fixa in mig på summerslam?

Till alla seriösa wwe fans..... Vill gärna att ni ställer upp på en liten tribute till Benoit och skriver in o berättar vad ni minns mest från hans tid inom wwe.. Personligen så glömmer jag aldrig Wrestlemania 20 när han blev WHC och firade med eddie som nyss blivit wwe champion!!

Trance
2007-06-26, 23:00
Skönaste var ju när han gjorde en sådan jäkla grym choke på sin fru.

Stoltz
2007-06-26, 23:02
Skönaste var ju när han gjorde en sådan jäkla grym choke på sin fru.

...

KlopFer
2007-06-26, 23:16
Skönaste var ju när han gjorde en sådan jäkla grym choke på sin fru.

Alltså :Virro

1986
2007-06-26, 23:23
Trance har en bra poäng

Slartibartfast
2007-06-27, 06:09
Skönaste var ju när han gjorde en sådan jäkla grym choke på sin fru.

Ja, han bör verkligen ha lite tributevideos. Fixa någon.

Kwon
2007-06-27, 07:24
Som jag trodde/antog alltså.

Mycket tråkigt. :(

StoneHill
2007-06-27, 08:20
Blev du tappad som liten ? *mini*


Oh fan.. Du måste vara en nära vän till Chris eftersom du har stenhårda bevis på att han gick på döds steroider.. Kan inte du fixa in mig på summerslam?

Till alla seriösa wwe fans..... Vill gärna att ni ställer upp på en liten tribute till Benoit och skriver in o berättar vad ni minns mest från hans tid inom wwe.. Personligen så glömmer jag aldrig Wrestlemania 20 när han blev WHC och firade med eddie som nyss blivit wwe champion!!

Stoltz
2007-06-27, 09:15
Som jag trodde/antog alltså.

Mycket tråkigt. :(

Jepp. Jag gick verkligen igenom alla teorier jag läste i hopp om att det inte skulle vara så, men nu är det för mycket som pekar mot det, så om det skulle vara en "frame" så är det nog den "bästa" i tidernas historia... Inte troligt.

Dock är där en grej som jag blir så knäpp på, att han lade biblar bredvid liken. Varför gör man det om man är ateist? Hela WWE visste att Benoit avskydde religion.

Slartibartfast
2007-06-27, 09:19
Dock är där en grej som jag blir så knäpp på, att han lade biblar bredvid liken. Varför gör man det om man är ateist?

Jag tycker den riktigt kluriga frågan gällande killens knäpphet är snarare: varför mördade han sin fru och sitt barn?

Hemi
2007-06-27, 09:27
Jag tycker den riktigt kluriga frågan gällande killens knäpphet är snarare: varför mördade han sin fru och sitt barn?

Det där är någonting jag reagerar på varje gång sånt händer. Varför inte bara ta livet av sig själv för f*n, istället för att plocka med sig familjen?

Men någonting allvarligt skruvat måste självklart hänt med hans psyke.

Pingu
2007-06-27, 09:47
Det där är någonting jag reagerar på varje gång sånt händer. Varför inte bara ta livet av sig själv för f*n, istället för att plocka med sig familjen?

Men någonting allvarligt skruvat måste självklart hänt med hans psyke.

Kan tänka mig att han mådde jävligt dåligt efter att ha mördat sin fru och han insåg att det skulle bli att skaka galler för det. Ungen skulle då inte ha någon av föräldrarna och då valde han att ta bort han och sig själv.

Doris
2007-06-27, 09:48
det här med att familjen "hostar blod" kan ju vara ett sätt för chris att säga "familjen Blöder" dvs en symbol för att nåt e fel med familjen, jag skulle tro att chris temprament + droger + nån faktor tex. misstanke om att frun e otrogen/vill skiljas osv utlöste detta händelse förlopp.

le speculation.

aja kasst iaf men det dör 1000 tals människor i u länder världen runt så jag känner inte med chris benoit o hans familj speciellt mycket.

Stoltz
2007-06-27, 09:53
Jag tycker den riktigt kluriga frågan gällande killens knäpphet är snarare: varför mördade han sin fru och sitt barn?

Inte för att det på något sätt rättfärdigar det hela, men tydligen så hade Benoit det senaste året börjat bli paranoid och få lite rages då och då. Detta misstänks kunna ha varit en del av det. Tydligen hade frun ansökt om skilsmässa och då kanske han flippade.

Ingen vet med säkerhet och frågan är det kommer bli någon säkerhet i det.

Trance
2007-06-27, 09:55
det här med att familjen "hostar blod" kan ju vara ett sätt för chris att säga "familjen Blöder" dvs en symbol för att nåt e fel med familjen, jag skulle tro att chris temprament + droger + nån faktor tex. misstanke om att frun e otrogen/vill skiljas osv utlöste detta händelse förlopp.

le speculation.

aja kasst iaf men det dör 1000 tals människor i u länder världen runt så jag känner inte med chris benoit o hans familj speciellt mycket.

Så om det inte dog tusentals människor i utvecklingsländerna så skulle du känna med chris och hans familj?

Hemi
2007-06-27, 09:59
Det ger mig en ond påminnelse om då jag bodde i ett hyfsat våldsamt område en bit söder om Sverige. I lägenheten under min bodde en mor och en 9-årig dotter. Jag såg dem dagligen. En dag kom pappan hem till dem och skjöt ihjäl båda, sedan gick han därifrån.

Drfg
2007-06-27, 11:16
Dock är där en grej som jag blir så knäpp på, att han lade biblar bredvid liken. Varför gör man det om man är ateist? Hela WWE visste att Benoit avskydde religion.

Hans fru kanske var troende?

shut teh face
2007-06-27, 12:11
Självklart blev han arg.

King Grub postade nygligen att kesella inte har önskad effekt på proteinsyntensen.

Han försökte förgäves söka efter motargument på nätet i en dag, sedan körde han kwon fly up knee with chocke-tool på dem alla.


Tragiskt. :(

hultman
2007-06-27, 15:48
Herregud. Psykiskt labila människor som nyttjar både det ena och det andra är väl knappast underrepresenterade i denna urvalskategori. Diskussionen om huruvida AAS tvingade honom till att bli en psykopat eller ej känns dock en aning förlegad.

von huff
2007-06-27, 15:55
Är inte det där med AAS och aggressivitet lite överdrivet?Att man kan bli lite mer lättretlig kan man förståmen attt en annars normal och lugn människa skulle bli en psykopat endast av AAS låter ganska otroligt.

Raggis
2007-06-27, 15:59
Är inte det där med AAS och aggressivitet lite överdrivet?Att man kan bli lite mer lättretlig kan man förståmen attt en annars normal och lugn människa skulle bli en psykopat endast av AAS låter ganska otroligt.

Hur vet du hur hans mentala bakgrund såg ut?

Stoltz
2007-06-27, 16:16
Hans fru kanske var troende?

Så tänkte jag också, men där låg även en bibel vid hans egen kropp.

ManuelIT
2007-06-27, 16:27
jag kände inte ens till den här christ benoit före detta, och det jag vet om AAS är väldigt ytligt. men jag tänker ändå spekulera och säga att det krävs en speciell, defekt, personlighet för att kunna döda sin unge och fru på det sättet, med eller utan roids. det är fortfarande skillnad mellan att få bryt på någon random snubbe och ta livet av personen i stundens hetta, och systematiskt binda och strypa ihjäl sin fru, sedan vänta en hel dag(?) och kväva sin egen unge, sova på saken och sedan hänga sig själv. låter som ett psyko imo.

Trance
2007-06-27, 17:52
Så tänkte jag också, men där låg även en bibel vid hans egen kropp.

Känns som det är uppenbart vad som hände. Han läste bibeln, blev troende och som alla religiösa så började han mörda urskiljningslöst. Hyfsat säker på det var scenariot som utspelade sig i alla fall.

Bite
2007-06-27, 18:08
nu kommer dom börja snacka om steroider Igen, garanterat att alkohol också fanns där, men det lär ju inte nämnas

Ja vad hemskt, våra älskade steroider?

joriice
2007-06-27, 18:18
steroider, bibeln och Wrestling = inte bra kombination.

von huff
2007-06-27, 19:26
Hur vet du hur hans mentala bakgrund såg ut?

Jag tänkte främst på människor i allmänhet:)Tror ochså att de är så att det i många fall är unga människor som tar sin första kur och självförtroende stiger,de tror de är bäst i världen,de är kaxiga på nån fest och det slutar med slagsmål sen står det i Aftonbladet om hur alla steroidanvändare är farliga.

foxx
2007-06-27, 19:56
Fyfan vad hemskt. :/

Nå, vad tror ni? Föds man med "mördar" gener som ej går att ändra på, eller är alla mördare, under rätt omständigheter?

redbrigade
2007-06-27, 20:14
sjuk människa som inte förtjänar någon tribute alls,förstår inte hur folk kan lägga upp tribute filmer på youtube,,aldrig att en barn och kvinno mördare förtjänar någon form av tribute,, BURN IN HELL

Stoltz
2007-06-27, 20:42
Det är mycket prat nu om misstankar om någon sorts hjärnskada pga alla hjärnskakningar han har fått. Tydligen var han en av de väldigt få som var villig att ta en stol i bakhuvudet, vilket gör det omöjligt att skydda på samma sätt som framifrån och från sidan, och på så sätt får slaget mycket större kraft.

De försöker få tillstånd att utföra en sorts hjärnobduktion för att se om någonting var snett.

1986
2007-06-27, 20:48
behövs nog fan ingen hjärnobduktion för att konstatera det

Stoltz
2007-06-27, 20:53
behövs nog fan ingen hjärnobduktion för att konstatera det

För att se vad som kan ha orsakat det kan det ju vara bra istället för att gissa, eller hur?
Men att något var fel, det är, som du säger, en sak som är säkert.

ErikWrestlingFreaket
2007-06-27, 21:52
Det finns så många wrestlare som har blivit slagna i huvudet med föremål, det finns en kategori som gör det regelbundet, så jag skulle vara förvånad om Chris Benoit som nästan aldrig blev slagen i huvudet med stol skulle ha flippat ut pågrund av smällar emot huvudet när killar som gör/gjorde det regelbundet inte har flippat ut.

Pingu
2007-06-27, 22:11
Det är mycket prat nu om misstankar om någon sorts hjärnskada pga alla hjärnskakningar han har fått. Tydligen var han en av de väldigt få som var villig att ta en stol i bakhuvudet, vilket gör det omöjligt att skydda på samma sätt som framifrån och från sidan, och på så sätt får slaget mycket större kraft.

De försöker få tillstånd att utföra en sorts hjärnobduktion för att se om någonting var snett.

Seriöst skulle det bero på hjärnskakningar så skulle var och vart annat NHL proffs flippa ur *gah!*

Stoltz
2007-06-27, 22:28
Det finns så många wrestlare som har blivit slagna i huvudet med föremål, det finns en kategori som gör det regelbundet, så jag skulle vara förvånad om Chris Benoit som nästan aldrig blev slagen i huvudet med stol skulle ha flippat ut pågrund av smällar emot huvudet när killar som gör/gjorde det regelbundet inte har flippat ut.

Lägg märke till skillnaden att bli slagen framifrån och från sidan, kontra bakhuvudet. Det är en enorm skillnad, då man inte har något försvarsspel alls när slaget kommer bakifrån.
Jag var kapabel till att skydda mig någerlunda efter instruktionerna när jag testade, men att bli slagen bakifrån ville de inte ens testa då de sade att det var inget som egentligen skulle göras överhuvudtaget.

Dock håller jag med, det finns vissa som har blivit slagna värre än honom, utan tvekan.

Seriöst skulle det bero på hjärnskakningar så skulle var och vart annat NHL proffs flippa ur *gah!*

Förmodligen. Inte mina ord, bara hämtar från en av alla tusen artiklar som skriver om historien.

Pingu
2007-06-27, 22:34
Läste på ett hockey forum i Canada av en kille som själv håller på med wrestling (han hade träffat Chris några gånger också) att han åt antidepp mediciner + att han ska ha fått bekräftat förra veckan att fru hade varit otrogen också.
Kanske missat med medicinen och fått spel när han fick veta ???

Hur som haver så är det jävligt tragiskt

Stoltz
2007-06-27, 22:49
Läste på ett hockey forum i Canada av en kille som själv håller på med wrestling (han hade träffat Chris några gånger också) att han åt antidepp mediciner + att han ska ha fått bekräftat förra veckan att fru hade varit otrogen också.
Kanske missat med medicinen och fått spel när han fick veta ???

Hur som haver så är det jävligt tragiskt

Ja, det låter mycket möjligt.
Att hans fru varit otrogen är möjligt men det finns inget som pekar på det mer än internetrykten just nu, så jag skulle inte gå på det. Det går väldigt många "jag hörde från en kompis som träffade Benoit" på de wrestlingforum jag är aktiv på, så man får sålla ganska rejält.

Men att något gick väldigt fel kommer man ju inte ifrån, sen så skulle det vara intressant att få veta vad som gjorde att det gick så fel.

Muskelbyggaren
2007-06-28, 06:14
Fyfan vad hemskt. :/

Nå, vad tror ni? Föds man med "mördar" gener som ej går att ändra på, eller är alla mördare, under rätt omständigheter?
Det är väl olika. Vissa löper definitivt en avsevärt högre risk att begå ett mord under sin livstid än andra. Men näst intill alla människor kan döda om omständigheterna är de rätta, med undantag för någon knäppgök vars principiella övertygelser säger nej även om det krävs för att rädda både eget och andras liv.

Lizard
2007-06-28, 06:29
Ströp sin son – som i ringen

http://img.aftonbladet.se/nyheter/0706/28/SPORT-28s18-ChrisBenoit_stryptag-719.jpg

Brottarens son hittades död i sin säng (http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1106320,00.html). Inte första gången 7-åringen utsattes för våld.

TV: Här hittades alla i familjen döda (http://www.aftonbladet.se/#)

LarsK
2007-06-28, 06:44
LOL på denna tråden. Försöker hitta ursäkter till varför han slog ihjäl sin fru och barn, göra tribunes osv, och självklart försvara AAS.
Blir man frivilligt slagen i huvudet med en stol då är man inte frisk.

Slarti, 1986 och Trance: +1.

Stoltz
2007-06-28, 09:33
Ströp sin son – som i ringen

http://img.aftonbladet.se/nyheter/0706/28/SPORT-28s18-ChrisBenoit_stryptag-719.jpg

Brottarens son hittades död i sin säng (http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1106320,00.html). Inte första gången 7-åringen utsattes för våld.

TV: Här hittades alla i familjen döda (http://www.aftonbladet.se/#)

Nu är jag inte särskilt skolad på just den fronten som så, men där talar Aftonbladet som vanligt i halvsanningar. Benoits son hade en sjukdom som han fick tillväxthormon för. (Som jag sade, jag är inte skolad nog för att säga mer än så, läste om det i rapporterna)

LOL på denna tråden. Försöker hitta ursäkter till varför han slog ihjäl sin fru och barn, göra tribunes osv, och självklart försvara AAS.
Blir man frivilligt slagen i huvudet med en stol då är man inte frisk.

Slarti, 1986 och Trance: +1.

Det är väl ingen som försökt försvara vad han gjorde? I alla fall så får jag det till att vi försöker förstå vad som gått fel. Att han gjorde något hemskt är det väl ingen som försökt försvara sen det blev bevisat? För min del bör han brinna i helvetet för vad han gjorde, men det hindrar inte mig från att vilja veta vad som fick honom att göra det när det finns rätt många spekulationer.

Snafu
2007-06-28, 09:37
Stoltz, om jag hade brytt mig hade jag nog tyckte att det är förbannat smaklöst att ha en avatar med Chris Benoit.

Så löjl.

Slartibartfast
2007-06-28, 09:41
Stoltz, om jag hade brytt mig hade jag nog tyckte att det är förbannat smaklöst att ha en avatar med Chris Benoit.

Så löjl.

Vem har det?

Snafu
2007-06-28, 09:43
Vem har det?

Måste jag gå och ställa mig i skamvrån nu?

Stoltz
2007-06-28, 09:44
Stoltz, om jag hade brytt mig hade jag nog tyckte att det är förbannat smaklöst att ha en avatar med Chris Benoit.

Så löjl.

Vad fan säger du? Ja, skamvrån. Nu.

Bara för att det är du dock:
Mannen på min avatar är Mark Calaway, även kallad The Undertaker i WWE. Nej, jag skulle inte använt en Chris Benoit avatar efter att jag fått reda på vad som hände. Mark Calaway och Chris Benoit är ju inte ens lika, hur fick du det egentligen till det? (Ärligt undrande, inte ett försök till hån)

Snafu
2007-06-28, 09:47
haha jag står i skamvrån. Sorry sorry.

Stoltz
2007-06-28, 10:07
Ja, för ett så stort fan som jag är av Mark Calaway så är det oförlåtligt ;)

Ok, hittade en nyhet igårkväll som jag försöker hitta artikeln till som beskriver det lite mer i detalj, men här är, hämtat från minnet:

Tydligen hade undersökningarna visat att Benoit strypt sin fru genom att binda fast hennes händer och fötter, sen tagit en kabel eller sladd av något slag, och strypt henne samtidigt som han tryckt sitt knä mot hennes ländrygg.

Detta, till skillnad från vad många rapporterar säger, liknar INTE Chris Benoits s.k finisher "Crippler Crossface", utan är snarare än blanding mellan en Camel Clutch och Manhattan Stretch, ifall man nu måste likna det vid wrestling (Vilket det verkar som om många medier gör)

Kwon
2007-06-28, 11:48
Stoltz, om jag hade brytt mig hade jag nog tyckte att det är förbannat smaklöst att ha en avatar med Chris Benoit.

Så löjl.

Wrestlers e för Snaffe som det är med asiater för vissa, han kan inte skilja på dem, de ser alla likadana ut.... ;)

Lite skillnad på Wolverine o Undertaker du! :D

Herkulez
2007-06-28, 12:25
Måste jag gå och ställa mig i skamvrån nu?

offtopic men din avatar är ruskigt lik piff alt puff

http://webdataby.com/video/chip_n_dale.jpg

Snafu
2007-06-28, 12:45
offtopic men din avatar är ruskigt lik piff alt puff

http://webdataby.com/video/chip_n_dale.jpg

Mina kinder *cry*

Snafu
2007-06-28, 12:50
Wrestlers e för Snaffe som det är med asiater för vissa, han kan inte skilja på dem, de ser alla likadana ut.... ;)

Lite skillnad på Wolverine o Undertaker du! :D

barbarer som barbarer :/

Stoltz
2007-06-28, 13:42
http://www.khou.com/video/news-index.html?nvid=154648

Intervju med Booker T om det hela.

Stoltz
2007-06-28, 17:21
http://video.google.ca/videoplay?doc...arch&plindex=0

Intervju med Vince McMahon om det.

piraten99
2007-06-28, 21:16
Självklart blev han arg.

King Grub postade nygligen att kesella inte har önskad effekt på proteinsyntensen.

Han försökte förgäves söka efter motargument på nätet i en dag, sedan körde han kwon fly up knee with chocke-tool på dem alla.


Tragiskt. :(

hahahahahhahha

Jackie Dee
2007-06-28, 21:24
hahahahahhahha

Kul att skämta om ett arsle som dödar sin fru och son.

Brinn i helvete hur stor du än var på det du höll på med.

piraten99
2007-06-28, 21:26
det går bra att skämta om allt så länge skämtet är roligt och "passar in".

piraten99
2007-06-28, 21:27
ja, han borde fått dödstraff om han inte hade tagit livet av sig.

Pingu
2007-06-28, 21:32
det går bra att skämta om allt så länge skämtet är roligt och "passar in".

Det är aldrig ok att skämta när det är barnamord inblandat

Trance
2007-06-28, 21:43
Det är aldrig ok att skämta när det är barnamord inblandat

Jo, klart det är. Man kan faktiskt skämta om nästan allt.

Jackie Dee
2007-06-28, 22:12
Jo, klart det är. Man kan faktiskt skämta om nästan allt.

Hur fan kan man tycka att det ens går att bygga nånting roligt av att ett barn har blivit strypt. Sinnessjukt.

Dnepr
2007-06-28, 22:14
Hur fan kan man tycka att det ens går att bygga nånting roligt av att ett barn har blivit strypt. Sinnessjukt.

Det roliga (jag säger inte att detta var kul) är väl inte skämtet i sig, utan att man skämtar om det man inte får skämta om.

egge
2007-06-28, 22:16
Hur fan kan man tycka att det ens går att bygga nånting roligt av att ett barn har blivit strypt. Sinnessjukt.

Om jag nu skulle säga ngt kul om mördande av barn och du skulle börja skratta, skulle man få skämta om det då?

Stoltz
2007-06-28, 22:22
Lämna PK diskussionen någon ananstans tack.

http://www.foxnews.com/story/0,2933,287194,00.html

Tydligen hade någon skrivit om det på Wikipedia 14 timmar innan det blev officiellt.

Pingu
2007-06-28, 22:26
Om jag nu skulle säga ngt kul om mördande av barn och du skulle börja skratta, skulle man få skämta om det då?

Är man frisk i huvet så skrattar man inte åt sådant

cennys
2007-06-28, 22:29
har en sjukt rolig gif bild av benoit, nu när man hatar han så hårt, men törs man posta? :D

Jackie Dee
2007-06-28, 22:30
Om jag nu skulle säga ngt kul om mördande av barn och du skulle börja skratta, skulle man få skämta om det då?

Tycker du öht att det finns nånting kul att säga om mördande av barn?
Och visst får du skämta om det isf, det är upp till dig men jag kan lova att jag inte skrattar.

Trance
2007-06-28, 22:33
Ni borde inte läsa bobby-tråden på flashbacks humoravdelning.

cennys
2007-06-28, 22:34
Ni borde inte läsa bobby-tråden på flashbacks humoravdelning.

eller getbig.com :D

LarsK
2007-06-29, 01:59
Skämta om allvarliga saker är en försvarsmekanism för att göra det lättare för oss att hantera händelsen eller traumat. Men som förälder skulle jag aldrig kunna skämta om en sån sak. Mår illa av att bara ens tänka på det.

Stoltz
2007-06-29, 12:00
Teori mot att Benoit gjorde det, av en på "mitt" wrestlingforum:

would like to take some time and, for those who care, explain why I truly believe Chris Benoit is innocent. It is a shame that long time Chris Benoit fans are posting "R.I.H.(Rot in Hell)" all over the internet. It is also a bigger shame that non-wrestling and much less, non-Benoit fans, are jumping to ridicoulous conclusions along with the media such as, the tragedy was a cause of "roid rage." First and foremost, let's get something clear. There is no actual scientific evidence or documented cases of people either caushing harm to themselves or others because or "roid rage" and much less anyone DYING from the use of AAS (steroids). This is just another blatant attempt by the media, to put down performance enhancing drugs.

I say it is a shame that people are cursing Benoit's name because the truth of the matter is, no one will ever truly know what happened. Authorities, can only speculate by what they see, and while I do agree that there is a good amount of evidence, you also have to remember that the perfect setups are just that....enough evidence to put the blame on someone else. Now, for the reasons that I believe Chris Benoit is an innocent man.

With that being said, Chris Benoit was one of my idols. I knew that he wasn't just an "entertainer" but an actual wrestler. He was an accomplished professional all over the world: from Germany to Mexico, Japan to the US and much more. Chris was described by all his co-workers as a loyal man. He was quiet, reserved but VERY FAMILY ORIENTED. His family was his life. His co-workers weren't the only one that use to say this, his best friends in the business, his family and his neighboors all said the same thing: they were a happy family and he loved them dearly. So why was this so abrupt? Why did he just "snap" and murder his own family? I mean, shouldn't there have been signs leading up to this? If someone is such a cold blooded killer like Benoit is being made out to be, wouldn't they have shown SOME signs? Yet, no one understand this "murder"...no one can make sense of it and no one who KNEW Benoit believes he did it. This in itself should lend to the fact that this investigation deserves MUCH more attention than just A DAY to rule it as a "double murder suicide" sounds like lazy detective work to me.

So now we have discussed the absurb possibility that "roid rage" played a part in this tragedy and we have stated why this case deserves much more attention. Already, you can see that this tragic event is deeper than what the media and "authorities" might want to believe or might want to tell us.

Now some of you might say, "well how about the history of domestic abuse Benoit had towards his wife Nancy." Yes. "Charges" have been made against Benoit by Nancy. However, re-read those articles, in no point does it say Benoit ever struck Nancy or their son, it says he THREATHENED to strike Nancy and in RAGE but instead destroyed furniture. I dont know what world some people live in, but many men go in rages, no its not right, but it
doesnt make them psycho killers. Nancy was also known for her flaws. She slept around and women are irrational when it comes to arguments and threathening to take the kids away. Humans tend to exaggerate situations and this is evidently more so when it involves a woman, their kids and her possible tension towards her husband.

Sometimes people are in trouble, but others refuse to help them and dismiss their problems as "minimal". Chris Benoit, MANY A TIMES, has indirectly stated that he believed he and his family were in danger. He had told his wife and son many times to stay inside the house and not leave on certain occasions because he truly believed someone was following him and his family. Many of the people around him dismissed this as "paranoia", when in reality....could Chris Benoit have been in danger and could this danger have something to do with the mysterious deaths of the Benoit family?

Benoit did not believe in Religion. Yet, bibles were found next to the bodies. This sounds like a frame gone wrong. Scenario: actual killer places bibles next to bodies to make it seem like it was Benoit who did it. This would make the authorities to conclude that Benoit felt guilty afterwards which justifies him hanging himself! Nice right? Unfortunately, whoever "set this up" knew enough about Chris...except that he didn't believe in Religion. Ooops!!

Here's another thought: Benoit was just hanging out in the locker room and decided "hey, let me go kill my wife and son!" - HE LEFT SHOWS because of a family emergency. SOMETHING brought him home. It could very well be that when he arrived home, he found his family dead and hung himself as a way to cop with the loss.

Finally, here is HUGE flaw, fox news reported the following:

"An anonymous user operating a computer traced to Stamford, Conn, home to World Wrestling Entertainment, posted an entry to pro wrestler Chris Benoit's biography on Wikipedia.org announcing the death of his wife Nancy about 14 hours before police in suburban Atlanta said they found her body along with her husband's and that of their 7-year-old son, FOXNews.com has learned."

Wait...someone knew of Chris Benoit's death before the bodies of the Benoit family were discovered? WOW is all I have to say. If that doesn't make you question this case, I don't know what will.

There is now a picture of Benoit going around taken the day he supposedly killed his wife. He was in a doctors office...its nice to see killers keep their doctors appointment just moments before killing their family and hanging themselves!

Listen, I am not saying "Benoit is 100% innocent!" all I am saying is we will never know what happened and any true wrestling fan would never EVER just believe completely that Benoit did it just because the authorities say so. Unless you're a "mark" ....

In conclusion, I have but one thing to say: Chris Benoit will now be remember as a murderer instead of a great man and a great wrestler that he was. Don't judge a dead man. We know nothing.

Remember Chris by how he lived, not by how he ended it.

R.I.P. Chris Benoit and the Benoit family

Timme
2007-06-29, 12:45
Oh fan.. Du måste vara en nära vän till Chris eftersom du har stenhårda bevis på att han gick på döds steroider.. Kan inte du fixa in mig på summerslam?

Till alla seriösa wwe fans..... Vill gärna att ni ställer upp på en liten tribute till Benoit och skriver in o berättar vad ni minns mest från hans tid inom wwe.. Personligen så glömmer jag aldrig Wrestlemania 20 när han blev WHC och firade med eddie som nyss blivit wwe champion!!

Ursäkta men är du totalt dum i huvudet? Vill du hylla en person som brutalt mördat sin fru ock sin egen son?

ManuelIT
2007-06-29, 12:54
Teori mot att Benoit gjorde det, av en på "mitt" wrestlingforum:

Ja, det var ju starka argument*rolleyes*

Så en ninja har lyckats bryta sig in i deras hus utan någon motstånd, bundit fast frun och kvävt henne till döds. Sedan har mördaren varit trött av sig så han sover över natten för att dagen efter döda ungen. Och lite senare lyckas han lyfta upp och hänga en 100kg wrestling bjässe och få det att se ut som självmord... för att sedan springa till närmaste dator och uppdatera wikipedia?

...eller så är det önsketänkande från fans som egentligen inte vet ett piss om Beniot förutom att han kunde låtsatsfajtas

ManuelIT
2007-06-29, 13:07
http://spring.newsvine.com/_news/2007/06/29/808872-the-college-student-who-knew-about-the-benoit-murder-suicide-before-police

förklaringen till varför wikipedia uppdaterades före polisen fick reda på morden.

finns även en längre förklaring och erkännande från personen som gjorde som kan hittas på wikipedia

Timme
2007-06-29, 13:35
Ja, det var ju starka argument*rolleyes*

Så en ninja har lyckats bryta sig in i deras hus utan någon motstånd, bundit fast frun och kvävt henne till döds. Sedan har mördaren varit trött av sig så han sover över natten för att dagen efter döda ungen. Och lite senare lyckas han lyfta upp och hänga en 100kg wrestling bjässe och få det att se ut som självmord... för att sedan springa till närmaste dator och uppdatera wikipedia?

...eller så är det önsketänkande från fans som egentligen inte vet ett piss om Beniot förutom att han kunde låtsatsfajtas

+1 Ganska mycket lol på texten.

Stoltz
2007-06-29, 14:06
Ja, det var ju starka argument*rolleyes*

Så en ninja har lyckats bryta sig in i deras hus utan någon motstånd, bundit fast frun och kvävt henne till döds. Sedan har mördaren varit trött av sig så han sover över natten för att dagen efter döda ungen. Och lite senare lyckas han lyfta upp och hänga en 100kg wrestling bjässe och få det att se ut som självmord... för att sedan springa till närmaste dator och uppdatera wikipedia?

...eller så är det önsketänkande från fans som egentligen inte vet ett piss om Beniot förutom att han kunde låtsatsfajtas

Skrev inte att jag höll med honom. Jag bara kopierar artiklar, teorier, länkar och annat skit in sen får alla skapa sig sin egen uppfattning ;)

farre
2007-06-29, 14:12
Ni borde inte läsa bobby-tråden på flashbacks humoravdelning.

Den är fan för mycket *slap*

Trance
2007-06-29, 14:39
Skämta om allvarliga saker är en försvarsmekanism för att göra det lättare för oss att hantera händelsen eller traumat. Men som förälder skulle jag aldrig kunna skämta om en sån sak. Mår illa av att bara ens tänka på det.

Nej, det är ibland bara roligt att vara provokativ. Det är ju inte så att man direkt sörjer eller får ett trauma av denna händelsen, inte jag i alla fall.

Stoltz
2007-06-29, 15:20
Till alla seriösa wwe fans..... Vill gärna att ni ställer upp på en liten tribute till Benoit och skriver in o berättar vad ni minns mest från hans tid inom wwe.. Personligen så glömmer jag aldrig Wrestlemania 20 när han blev WHC och firade med eddie som nyss blivit wwe champion!!

Jag anser mig själv vara ett seriöst wrestling fan, jag kan förmodligen mer om wrestlingvärlden än många, men det gör mig inte blåblind för vad som lagts fram.
Jag tror att Benoit gjorde det, det är för mycket som talar för det än vad det talas emot, speciellt nu när Wikipedia-grejen blivit uppklarad. Innan dess var jag också jävligt skeptisk till varför någon som mördat en familj skulle lägga ut det på wikipedia av alla ställen.

En tribut till honom kan jag verkligen inte göra. Jag kan uppskatta den underhållning han gav mig, jag kan uppskatta honom som en otroligt duktig och teknisk wrestler. Men jag kan inte ge en tribut till någon som dödat sin familj.

Herkulez
2007-06-29, 21:09
morbid humor AB *mini* *whistle*

http://img266.imageshack.us/img266/2567/indexrg3.gif

Stoltz
2007-06-30, 02:20
Läkare om hjärnskakningar, etc:

http://sports.espn.go.com/espn/news/story?id=2920925

Kwon
2007-07-02, 15:12
Han hade tydligen använt sitt finishing move "the crippler crossface" på sin son.

http://www.thesun.co.uk/article/0,,2003560001-2007300340,00.html

Kwon
2007-07-05, 22:35
Ultimate Warrior intervjuas angående Chris Benoit (Warrior får nästan roidrage på Hannity!)

5TLdhN886Io

cennys
2007-07-05, 23:32
Han hade tydligen använt sitt finishing move "the crippler crossface" på sin son.

http://www.thesun.co.uk/article/0,,2003560001-2007300340,00.html

man kvävs inte at crippler crossface dock, tidningen är känd för att skriva skit, typ som aftonbladet, hade lika gärna kunnat vara en kudde "lämnade inga märken"

Griip
2007-07-06, 02:44
sikken jävla tråd alltså.. tycker inte man skämtar om barnamord, och heller inte skämtar rent allmänt om en sån här sak när här uppenbarligen finns många som bryr sig. Visst, extremt att han kvävde sin unge, men tror någon här på fullaste allvar att han gjorde det i någorlunda friskt tillstånd? Om inte, varför ska han då brinna i helvetet å blaha blaha?

för övrigt ska slartifjollfest ha en propp, kaboffafjoll också.

1986
2007-07-06, 05:45
Det är väl oftast så att människor som begår sjuka gärningar inte är friska, tror du inte?
Vilka fler förtjäna inte att brinna i helvete, eftersom de inte var friska när de begick sina sjuka gärningar? (Kanske bara gäller kändisar?)

tntballe
2007-07-06, 05:54
Man får alltså inte känna hat mot såna som mördar, eftersom dom inte e helt friska.
O helst inte skämta om något, för någon troligen bryr sig?!

eandersson
2007-07-06, 10:07
Det var snack om detta på Jay Leno med gästen Dr. Phil. De drog upp steroider och smärtlindrande när de pratade anledningar till dessa wrestlares öden, med highlight på Chris. Kollade inte så noga och hamnade mitt i.

Stoltz
2007-07-06, 11:02
Han hade tydligen använt sitt finishing move "the crippler crossface" på sin son.

http://www.thesun.co.uk/article/0,,2003560001-2007300340,00.html

Crippler Crossface, eller crossfaces överhuvudtaget, gör förbannat ont, men man kvävs/stryps inte av det. Poliserna har sgat en intervju att de misstänkte ett sorts "chokehold" dock, men det kan lika väl vara att han strypt honom med sina händer på ett ...med risk för att låta makaber, "normalt stryptgrepp".

Det luktar försök till att göra det ännu värre från den tidningen.. Som om det skulle behövas.

Vidare, angående att det skulle vara roidrage:
Roidrage varar väl inte i tre dagar? Eller har jag missuppfattat hela konceptet?

hulken
2007-07-06, 11:02
Igår kväll i Jay Leno så diskuterades detta, och Dr Phil som var där påstod att under dom senaste 10 åren så har 60 st wrestlare under 45 år dött, självmord, hjärtfel, mord m.m.

cennys
2007-07-06, 11:05
Igår kväll i Jay Leno så diskuterades detta, och Dr Phil som var där påstod att under dom senaste 10 åren så har 60 st wrestlare under 45 år dött, självmord, hjärtfel, mord m.m.

wrestling är Inte en bra sport,
men det där är Inte inom WWE. Utan andra jävla förbund osv,

cennys
2007-07-06, 11:06
Crippler Crossface, eller crossfaces överhuvudtaget, gör förbannat ont, men man kvävs/stryps inte av det. Poliserna har sgat en intervju att de misstänkte ett sorts "chokehold" dock, men det kan lika väl vara att han strypt honom med sina händer på ett ...med risk för att låta makaber, "normalt stryptgrepp".

Det luktar försök till att göra det ännu värre från den tidningen.. Som om det skulle behövas.


som sagt

Stoltz
2007-07-06, 11:11
Igår kväll i Jay Leno så diskuterades detta, och Dr Phil som var där påstod att under dom senaste 10 åren så har 60 st wrestlare under 45 år dött, självmord, hjärtfel, mord m.m.

Nja, de senaste 20 åren var listan som jag läste, och där var det ca 65 wrestlers, så det är nog sanning med modifikation.

Sen så är det skillnad på wrestling och wrestling, beroende på vilken federation det är, vilken som ger dig mest möjligheter att klara livet, etc. Vissa federationer kör riktigt hårt med sina anställda (WWE gör detta också) men betalar dem inte tillräckligt för att deras liv på vägen och under lediga tider tillräckligt drägligt för återhämtning värdig någon som är igång 300 dagar om året, minst, på det sätter de är.

Detta är bara en fraktion av de element som gör livet så jävla svårt för vissa wrestlare. Sen så kan man inte komma undan att det är ingen säker sport på något sätt. Det är farligt.

Griip
2007-07-06, 11:41
Det är väl oftast så att människor som begår sjuka gärningar inte är friska, tror du inte?
Vilka fler förtjäna inte att brinna i helvete, eftersom de inte var friska när de begick sina sjuka gärningar? (Kanske bara gäller kändisar?)

Jadu, kan säga vilka som ska göra det, tex varenda idiot på jorden som tjänar pengar på andras missöden och olycka. Varenda blind idiot som inte bryr sig om att människor på andra sidan jorden dör helt i onödan, varenda dag, tusentals, medans vi sätter upp en äcklig kärring i TV för att klargöra att det faktistk dör mer i hjärtsjukdomar än i cancer, och att det OCKSÅ(HÖR OCH HÄPNA!!) drabbar lika många kvinnor som män!! Dessa människor, förtjänar å brinna i helvetet *popcorn*

tntballe: nej, skämta om vafan som helst. Vissa saker är bara lite osmakliga :) men hade det varit en annan dag hade jag antagligen skrattat *whistle*

Devoid
2007-07-18, 12:31
Jag kan ingenting om doping och vet inte ens hur högt det är men han hade tydligen 10ggr mer testosteron i kroppen än en "normal" person.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1122111,00.html

Richard85
2007-07-18, 13:19
Det är dock konstigt att man hittade massor med öl och sprit i hemmet men Benoit hade inte fått i sig en enda droppe..Kan det vara så att ngn spetsat honom med testosteron...dödat familjen, Benoit vaknat o sett vad som hänt och hans första tanke folk kommer tro det är jag och begått självmord?.....VEM VET!

cennys
2007-07-18, 13:54
Jag kan ingenting om doping och vet inte ens hur högt det är men han hade tydligen 10ggr mer testosteron i kroppen än en "normal" person.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1122111,00.html


The press conference has concluded and the results are in for the Benoit family toxicology reports. Georgia Chief Medical Examiner Kriss Sperry gave the details. First, a few hilights:

- All 3 of them had the anti-anxiety drug Xanex in their system . It was concluded that Deniel Benoit was sedated by the drug before his death.

- There were NO anabolic steroids found in Chris Benoit. He had elevated testosterone levels but that could be a result of many things. There was NO ROID RAGE.

Here is the full breakdown of the press conference and the toxicology findings:

Nancy Benoit had 3 different drugs in her system at the time of death. Hydrocodone (also known as Mortab, Morset) were found at 120 micrograms per liter. Hydromorphone, directly from the breakdown of the Hydrocodone, was also found. Finally, the anti-anxiety drug Xanex wss present at 23 micrograms per liter. All 3 drugs were found at the theraputic level - not toxic levels. Her blood alcohol level was 0.184.

Daniel Benoit's blood tested positive for Xanex at 100 micrograms per liter, which is an elevated. What is interesting about this fact is that the drug Xanex was not prescribed to Daniel and is typically not prescribed to children. Based upon this finding, it is their opinion that Daniel was sedated by Xanex at the time of his murder.

Chris Benoit tested positive for Xanex at 50 micrograms per liter. He also tested positive for Hydrocodone at 45 micrograms per liter. Both of these drugs were within the therapeutic range and not toxic.

As far as steroids ..... Chris Benoit's urine tested positive for the "steroid" testosterone at 207 micrograms per liter. The elevated level of testosterone his urine were the ONLY "steroids" present in Chris Benoit. No anabolic steroids were found.

Testosterone is found in everyone - in much higher levels in men than women. The medical examiner concluded that there is no way of telling whether Benoit's elevated testosterone was a result of recent steroid use. He called it a "mystery" - but said that Benoit may have been treated for a testosterone deficiency - a side effect of past steroid abuse.

The drug GHB was not found in any 3 of the individuals.

There is NO indication that ANYTHING found in Chris Benoit's system directly contributed to his violent behavior that weekend. THERE WAS NO ROID RAGE.

The drugs found in all 3 bodies were at therapeutic - NOT toxic levels. The medical examiner also said that the decomposition of the bodies may have affected the level of alcohol in Nancy's bod

cennys
2007-07-18, 13:57
Serious Side Effects of Xanax

Psychiatric effects: Mental confusion, depression, irritability, nervousness, sleep disturbances, euphoria, lethargy, stupor.

Side effects Hydrocodone include but are not limited to:

Addiction, allergic reaction (difficulty breathing; closing of your throat; swelling of your lips, tongue, or face; or hives), anxiety, blood in stool or vomit, bruising,
cold, clammy skin, constipation, decreased appetite, decreased mental and physical performance, decreased sex drive, difficulty breathing, difficulty urinating, dizziness, drowsiness, dry throat, diarrhea, difficulty swallowing or breathing, dry mouth, emotional dependence, exaggerated feeling of depression, extreme calm (sedation), exaggerated sense of well-being or fear, gas, headache, hoarseness, indigestion, itching, lightheadedness, mental clouding, mood changes, nausea, muscle twitches, rash, restlessness, ringing in the ears, sedation, seizures, severe weakness or dizziness, shortness of breath, slow, weak breathing, sluggishness, tightness in chest, stomach cramps, stomach pain, sweating, swelling of hands, face, lips, eyes, throat, tongue, or ankles, tiredness, unconsciousness, unusual fatigue, vomiting, yellowing of the skin or eye

cennys
2007-07-18, 13:59
Säkert kombinationen av alla droger + att frun va full. och kanske börjde tjata och gjorde chris galen och han gick över gränsen och dödade sin henne.
I paniken som följde det kom han på att ingen kommer att kunna/orka ta hans om hans barn pga spciella behpv han behöver så han sövde ned sonen och tog livet av han med och sedan sig själv. Det tror jag.