handdator

Visa fullständig version : Fel med Blizzard; Europe Gateway


Scratch89
2007-06-25, 22:54
Hallå såhär på kvällen.
Jag tänkte fortsätta lira lite Diablo II, när jag får upp ett felmeddelande när jag försöker logga in. Det står att jag inte får kontakt med min gateway (Europe), och att det kan bero på att den är inaktiv, eller felaktiga internet/routerinställningar. Men det har funkat tidigare utan krångel, senast tidigare idag.
Kan någon försöka att connecta, och se om ni får samma meddelande?

shut teh face
2007-06-25, 23:00
Det är realm down atm då de resetar laddern

Scratch89
2007-06-25, 23:02
Det är realm down atm då de resetar laddern

Åh fan. Hur lång tid kommer det ta, och vad innebär en reset? Kommer alla mina karaktärer att försvinna?

shut teh face
2007-06-25, 23:07
Åh fan. Hur lång tid kommer det ta, och vad innebär en reset? Kommer alla mina karaktärer att försvinna?

De blir non-ladder.

Uppe 03.00

Scratch89
2007-06-25, 23:11
De blir non-ladder.

Uppe 03.00

Förlåt för mina dumma frågor; men vad innebär detta? Att de inte längre hamnar på statistiken för typ högsta level osv? Kommer jag, som bara hobbyspelar, märka någon skillnad överhuvudtaget? ;)


OK, 3 timmar.

Chris
2007-06-25, 23:17
Jag ska också starta en ny gubbe imorrn. Blir nog en charged-bolt sorc :D

Nej du kommer inte märka någon skillnad.

Scratch89
2007-06-25, 23:25
Jag ska också starta en ny gubbe imorrn. Blir nog en charged-bolt sorc :D

Nej du kommer inte märka någon skillnad.

Grymt, adda mitt account, jag heter som jag heter här. :)
Just nu håller jag på med min lvl 67 necromancer, med skeletons, revives och corpse explosion. Som hireling har jag en akt2-snubbe med mightaura. *drool*
Jag äger sönder på nightmare, men jag tror det blir svårare på hell, då skeletten helt enkelt gör för lite skada.


Kan karaktärer från non-ladder och ladder spela i samma game? (Jag är orolig. :( )

shut teh face
2007-06-25, 23:30
Hehe.

Well, Ladder är ju helt enkelt där man rankas.

Mkt runord finns på Ladder men inte vanliga.

Dina gubbar kommer bli non-ladder och kan ej spela med Ladder.

kl tre inatt nollställs ladder vilket betyder att alla som kör ladder kommer börja om helt från scratch. När man gör såhär försvinner även mycket dupes (alltså items som inte är riktiga).

Scratch89
2007-06-25, 23:39
Hur ofta nollställs sånt här då? Känns ju meningslöst att få behöva börja om hela tiden.
Så jag kommer få välja att antingen fortsätta som det är, och då bli en non-ladder, eller att få börja om från början med en ladder. Blizzard är elakiga.

shut teh face
2007-06-25, 23:41
Det var 2 år sedan. Så denna är välkommen.

Började själv för tre veckor sedan och fick ihop en lvl 89 sorc med 20.000 dmg i lightning. Med nästan bästa gear.

Scratch89
2007-06-25, 23:48
Det var 2 år sedan. Så denna är välkommen.

Började själv för tre veckor sedan och fick ihop en lvl 89 sorc med 20.000 dmg i lightning. Med nästan bästa gear.

Och denna kommer du nu att få överge? Jag är ju inte så jättesugen på att överge min lvl 70 sorc o en lvl 67 necro. Jag valde verkligen fel vecka att börja spela diablo. :(

shut teh face
2007-06-25, 23:50
Och denna kommer du nu att få överge? Jag är ju inte så jättesugen på att överge min lvl 70 sorc o en lvl 67 necro. Jag valde verkligen fel vecka att börja spela diablo. :(
Jo det gjorde du. Jag med.

Jag gav iväg allt mitt gratis i princip.

Om du nu skulle fortsätta på non-ladder kan du få lite grejer av mig.

Har iaf en Shako, Skulders Ire, Spirit, Waterwalk.

Sedan thievs, gris armor och bonehew till merc. Bra saker.

Gav bort Hellfire Torch (3+ skill, resist, attributes), Anni (1+ skill, resist, attributes) samt Enigma (elite armor)..

Scratch89
2007-06-25, 23:52
Jo det gjorde du. Jag med.

Jag gav iväg allt mitt gratis i princip.

Om du nu skulle fortsätta på non-ladder kan du få lite grejer av mig.

Har iaf en Shako, Skulders Ire, Spirit, Waterwalk.

Sedan thievs, gris armor och bonehew till merc. Bra saker.

Adda mitt acc. :)
Men ja, det var ju iofs bra, då alla mina karaktärer hittills varit testkaraktärer. En sorc med frozen orb och fireball fick bra stryk på hell t.ex, en bågamazon suger osv. :D
Blir nog till att starta om det igen good shiet.
Förvänta dig en jäkla massa PM.

shut teh face
2007-06-25, 23:55
Adda mitt acc. :)
Men ja, det var ju iofs bra, då alla mina karaktärer hittills varit testkaraktärer. En sorc med frozen orb och fireball fick bra stryk på hell t.ex, en bågamazon suger osv. :D
Blir nog till att starta om det igen good shiet.
Förvänta dig en jäkla massa PM.

Jo att starta om rekommenderar jag med. :)

Ska köra med ett par polare, du kan säkert vara med.

Blir svårt nu i början och folk kommer itne kunna ge boost eller har bra items, blir skitkul..

Scratch89
2007-06-26, 00:01
Låter fint.
En mf-sorc, en necro med CE och något fett som gör att man klarar sig genom hell, en javazon, en barbar med fetingdmg, en paladin med bra kombo... Hmm, får se vad jag hittar på.

Dock har alla grejer som var bra för ett par versioner sedan blivit dåligt, så om en redogörande lista på vad som kan köras på de olika raserna kunde skrivas vore jag glad. :Virro

shut teh face
2007-06-26, 00:03
Finns oerhört mkt nytt sedan gamla d2 tiderna. Kolla http://diabloii.net och http://www.diablo2.com

Scratch89
2007-06-26, 00:06
Ska tittas in. Fast diabloiinet's strategy compendium har legat nere i flera dagar. De borde fixa den, eller funkar den för dig?