handdator

Visa fullständig version : Effedrin


tequilla
2003-03-31, 11:34
Vissa ta effedrin för o få mera kraft under träningen medans andra tar de för o minska kroppsfett.
Min fråga e nu om de finns ngn skiljnad mellan intaget av effe om man vill minska fett resp få boost?

Tar mina effe 30 min innan träning o de e det bland de bästa tillskottet jag har använt men om man ska deffa, ska man ta de på morgonen då?

vänl..
tequilla

Munter
2003-03-31, 11:40
Portionera ut det under dagen. Morgon, lunch, middag i lika stora doser.

tequilla
2003-03-31, 11:42
Originally posted by Munter
Portionera ut det under dagen. Morgon, lunch, middag i lika stora doser.

De blir lite för mycket då mina piller innehåller 68 mg effe :D

Greenman
2003-03-31, 13:05
dela dom i halvor då....

chill
2003-03-31, 13:19
lär ju vara ephedra kapslar isåfall... lite svårt o splitta caps

Greenman
2003-03-31, 13:21
var köper man ephedra kapslar som innehåller 68mg effedrin?

chill
2003-03-31, 13:25
ephedra supercaps kanske

tequilla
2003-03-31, 15:35
Originally posted by Greenman
var köper man ephedra kapslar som innehåller 68mg effedrin?


http://www.bodybuilding.com/store/de/super.html (http://www.bodybuilding.com/store/de/super.html)

greken
2003-03-31, 22:38
men deras effedrin tabletter låg väll på 1000 mg eller?:confused:

Jarod
2003-04-01, 15:25
Originally posted by greken
men deras effedrin tabletter låg väll på 1000 mg eller?:confused:

Hmm? Perfekt dos om man är trött på livet....:smash:

Mvh

greken
2003-04-01, 15:31
200 Caps 1000mg/2 capsules $29.95 Now Only $16.95

vad menas...1000 mg per tabblet eller per 2 st ...dvs 500 mg styck...och är det fortfarande mycket?... man har ju hör så mycket om dem...vill ju prova...så vad ska dosen ligga på?

:confused:

Jarod
2003-04-01, 15:35
Tror inte det är 500mg ren efedra i varje kapsel....

Mvh

feldtarn
2003-04-01, 18:21
500g har uppmätts vid dödsfall man tror varit relaterade till efedrin, men då är det nog frågan om ett drogande syfte iofs...


Max 90mg dag har jag hört!

isakssonmartin
2003-04-01, 18:39
ursäkta mig är inte effedrin olagligt ???:confused:

tequilla
2003-04-01, 20:03
greken --> dom jag använder e 850 mg men bara 8% e effedrin = 68 mg

isakssonmartin --> effedrin är inte olagligt

greken
2003-04-01, 21:46
Originally posted by tequilla
greken --> dom jag använder e 850 mg men bara 8% e effedrin = 68 mg

isakssonmartin --> effedrin är inte olagligt

tackar...nu förstår jag äntligen vad de på hemsidan menar ... men om man har en kaspel på 1000 mg 8% e rent...vad e resten?

och kan tabletterna stoppas på väg hit av tullen?

mvh greken

Langster
2003-04-02, 07:43
De använder ju ephedra i sin naturliga örtform, de stoppar in x antal gram ört i kapslarna och av den örten är x antal % verksam efedrin.

z_bumbi
2003-04-02, 10:50
Originally posted by tequilla
effedrin är inte olagligt

Inte ?

Langster
2003-04-02, 10:53
Att säga att efedrin är olagligt är som att säga att kåvepenin är olagligt.
Det är sättet man får tag på det som är olagligt... Om man inte skulle hitta det eller nåt.:D

Janna
2003-04-02, 11:53
men man får inte ha kåvepenin eller några andra receptbelagda mediciner hemma heller såvida man inte har recept på dem

Langster
2003-04-02, 12:02
Men efedrin är, såvitt jag vet, lagligt att inneha. Och eftersom man knappast lär få recept på ren efedrin nuförtiden så...?

z_bumbi
2003-04-02, 12:42
Langster: Är ju inga större problem att få recept om du har något medicinskt skäl att använda det..annars är det nog lite svårare.

tequilla
2003-04-02, 12:47
Originally posted by greken


tackar...nu förstår jag äntligen vad de på hemsidan menar ... men om man har en kaspel på 1000 mg 8% e rent...vad e resten?

och kan tabletterna stoppas på väg hit av tullen?

mvh greken


Jag e inte säker men men.. Dom släpper igenom värre saker har jag hört..:rolleyes:

Men annars dra till närmaste kostaffär där de e ngn stor snubbe som jobbar, snacka lite lätt me han så ska du se att han plockar fram en burk åt dig... lättare än man tror:thumbup:

Langster
2003-04-02, 12:55
Originally posted by z_bumbi
Langster: Är ju inga större problem att få recept om du har något medicinskt skäl att använda det..annars är det nog lite svårare. Är det inte?
Vad jag vet så används inte rent efedrin så ofta som medicin i Sverige längre... Jag har fått en hostmedicin som innehåller efedrin utskrivet en gång, men den innehöll ju en massa annat godis oxå.
Jag är inte säker alltså, men jag tror det är rätt ovanligt att man får ut den typen av tabletter som lämpar sig för tränande individer.

Efedrin användes väl mest av astmatiker förr? Vet att min farsa fick det när han var yngre iaf, nuförtiden finns det mediciner som är mer lämpade för de besvären.

Janna
2003-04-02, 12:56
eftersom att effedrin går under läkemedelslagen är införsel från EU länder inte olaglig MEN det är olagligt att inneha mediciner som går under läkemedelslagen om du inte har recept på dessa

alltså: om du beställer fån ett eu land och beställer max en årsförbrukning får tullen inte ta ditt paket .. MEN du gör dig skyldig till brott genom att sedan inneha effedrinet utan giltigtrecept.

Langster
2003-04-02, 12:58
För er som är osäkra på stavningen så stavas alltså efedrin med ett F.

z_bumbi
2003-04-02, 13:12
Langster: Har du ett medicinskt problem där en läkare anser att efedrin är den lämpliga behandligen så får du ju det utskrivet, annars finns det väl ingen anledning att skriva ut det ?

Janna: Men om tullen ser paketet är de väl skylldiga att medela vederbörlig myndighet ? Då den som beställt ju kommer att inneha medicinen....

Rent allmänt
Att ha efedrin till sommardeffen förstår jag inte, klarar man inte av detta utan den lilla hjälp som efedrin ger så ska man syssla med något annat.

Att ha efedrin som uppiggande under träningen ser jag som ett tecken att man sover för lite/tränar för mycket och min gissning är att återhämtningen i muskelbyggande syfte blir lidande pga detta.

Det roliga/skrämmande/tragiska på detta och andra forum är att folk rekommenderar ett receptbelagt läkemedel till folk de aldrig träffat.

Att sen vissa handlare fortsätter sälja efedrin i någon form är ju också lite spännande, vet några som gör det och jag förstår ärligt talat inte hur en firma som anser sig seriös kan göra något sådant.
Branchens intryck på allmänheten blir ju inte precis bättre...

Langster
2003-04-02, 13:19
Originally posted by z_bumbi
Langster: Har du ett medicinskt problem där en läkare anser att efedrin är den lämpliga behandligen så får du ju det utskrivet, annars finns det väl ingen anledning att skriva ut det ?Vilka medicinska problem anser läkare ska behandlas med efedrin? Tror inte det är många, om några alls. Finns det rent efedrin att få tag på lagligt alls även med recept i sverige idag?

z_bumbi
2003-04-02, 13:35
Langster: Enligt vad jag kan hitta så finns rent efedrin bara i injektionsform på apoteket vilket ju tyder på att man ersatt det med andra medel i andra fall.
Har faktiskt för mig att jag läst om tablettform vid tidigare sökningar i fass men kan mycket väl ha fel.

Janna
2003-04-02, 13:36
Originally posted by Langster
Vilka medicinska problem anser läkare ska behandlas med efedrin? Tror inte det är många, om några alls. Finns det rent efedrin att få tag på lagligt alls även med recept i sverige idag?

efedrin ingår i bla hostmedicin och vissa astmamediciner

Tomainen
2003-04-02, 13:59
På tal om efedrin. Vet någon var det går att få tag på ett bra synerlin?

tequilla
2003-04-02, 14:17
Originally posted by Tomainen
På tal om efedrin. Vet någon var det går att få tag på ett bra synerlin?

Vad e de för någe? Tell me more..:kinky:

Tomainen
2003-04-02, 14:24
Originally posted by tequilla


Vad e de för någe? Tell me more..:kinky:

Innehåller efedra, koffein, grönt-te..

Används i på samma sätt som vanligt efedrin vid diet.

men var det finns att få tag på vet jag ej..

goa_killen
2003-04-02, 15:25
säljer inte self det??

Annars kanske doktorn eller någon annan vet..

Sverker
2003-04-02, 19:07
Originally posted by z_bumbi


Rent allmänt
Att ha efedrin till sommardeffen förstår jag inte, klarar man inte av detta utan den lilla hjälp som efedrin ger så ska man syssla med något annat.

Att ha efedrin som uppiggande under träningen ser jag som ett tecken att man sover för lite/tränar för mycket och min gissning är att återhämtningen i muskelbyggande syfte blir lidande pga detta.

Det roliga/skrämmande/tragiska på detta och andra forum är att folk rekommenderar ett receptbelagt läkemedel till folk de aldrig träffat.

Att sen vissa handlare fortsätter sälja efedrin i någon form är ju också lite spännande, vet några som gör det och jag förstår ärligt talat inte hur en firma som anser sig seriös kan göra något sådant.
Branchens intryck på allmänheten blir ju inte precis bättre...

Mycket bra skrivet z_bumbi, mycket bra.:thumbup:

Massivf
2003-04-04, 11:26
Håller med Z-bu,bi, bra skrivet!


//M

Kimo
2003-04-05, 11:10
Efedrin går ju att beställa i Sverige, från www.XXXXXXXX.XXX. För er som vet, har efedrin någon anabol eller antikatabol effekt eller bränner den bara fett och piggar upp?

Hittade en artikel med namnet "Efedrin - varning" här: http://www.slv.se/default.asp?FrameLocation=/templatesSLV/SLV_DocumentList____5177.asp?plus=5177&tree=6073,6242

Muskelsmurfen
2003-04-05, 16:07
Efedrin har en massa niftiga egenskaper men denna bräda är inte dopingliberal och därför är det svårt att få en nyanserad bild av preparat i gråzonen. Sök med google så finns det mycket om effe.
Bumbi och ni som håller med honom...
Allt handlar om vilka gränser man sätter. Effe gör det lättare att deffa det handlar INTE om en antingen eller situation. (Att klara eller att inte klara att deffa...)

isakssonmartin
2003-04-05, 16:27
effedrin har inga anabola egenskaper är på sin höjd uppiggande tycker inte att efedrin är nåt att ha då jag provat och inte märkt någon skilnad mellan att ta och att låta bli mer effektivt att ta koffeintabletter har prövat att överdosera båda och det hände inget med effedrin men koffein gjorde ju att man fick frossa


Men människor reagerar olika på medikament vissa kan ju tex kura hur mycket som helst men deras kropp kan inte ta upp det så bra och resultaten uteblir medan vissa kan bli snurriga av en huvudsvärkstablet dvs de tar upp mediciner för bra.

Dasse
2003-04-05, 18:41
Enligt det jag läst är efedrin ensamt inte så effektivt i dietsyfte, kombinerat med koffein däremot är det ett av de på människor mest välundersökta och väldokumenterade preparaten för viktreducering. Enligt Will Brink (en av de top ten Supplement-gurus i USA om man ska tro honom själv) är det helt klart det bästa viktreduceringspreparatet. Man ska ju om man vill använda det iakta försiktighet då alla har olika känslighet för sådana preparat. Många andra kosttillskott är ju dåligt undersökta på människor men säljs ändå till priser de inte är värda. Att endast referera till studier på djur kan inte vara juste om man vill visa att det fungerar på människor. Dosen han rekommenderar ligger på 20 mg efedrin och 200 mg koffein 3 ggr per dag, alltså en blandning på 1:10 mellan e/f. Har inte provat det själv men tror definitivt det kan vara väldigt effektivt. Se´n har vi ju frågan om laglighet osv....

chill
2003-04-06, 23:19
För mig fungerade det förbannat bra iallafall... fettet bara rann av, sen kan man ju diskutera den morala och legala aspekten i all evighet.

z_bumbi
2003-04-07, 10:42
Gillerstedt: De flesta som frågar om efedrin har ju uppenbarligen inte gjort sin hemläxa vad gäller träning då de inte skulle behöva fråga sådana frågor och det jag främst vänder mig emot är de som använder sådana medel som nybörjare för att "orka" träna eller för att "få fram rutorna till sommaren", klarar man inte av det utan efedrin så tycker jag fortfarande att man valt fel träningsform...
Ska man tävlingsdeffa så får man väl stå sitt kast om något händer och förhoppningsvis så har man läst på lite mer (Jag är naiv nog att tro att det fungerar så i alla fall.).

Efedrin är fortfarande receptbelagt och jag tycker fortfarande att man inte ska rekommenedera det till någon man inte känner...

btw Klarar man inte självständigt av att komma på att det går att söka efter uppgifter på google så kanske man inte är mogen att leka med efedrin heller :D