handdator

Visa fullständig version : 6 veckors viktminskning


Vantören
2007-06-25, 20:47
Hej!
Har fått ett erbjudande om att följa med min kompis familj till deras sommarställe i grekland, och det innebär ju en hel del sol och bad.
Jag skulle gärna få fram lite mer linjer på kroppen genom att minska på mitt kroppsfett, och då undrar jag om det går att få en synbar förändring under 6 veckor?

Utgångspunkterna är en proteinrik kost, ett lagomt underskott på 500-700kcal per dag, kombinerat med 4 styrketräningspass och 2 konditionsträningspass per vecka, samt bf% på cirka 15%.

Vad tror ni, kommer det hinna bli någon skillnad innan resan, är det värt att satsa på det nu när jag ändå har något motiverande framför mig?

Antar att jag inte kommer hinna ner till 10% men kanske till 12-13%?

Rahf
2007-06-25, 20:50
Vikt? Längd? Ålder? Nuvarande muskelmassa?

Kanske svårt att svara på sista frågan men jag undrar alltså om du är tanig som en sticka eller om du tränat förut. 6 veckor kan nog ge hyfsade resultat skulle jag tro.

Vantören
2007-06-25, 20:53
Vikt? Längd? Ålder? Nuvarande muskelmassa?

Kanske svårt att svara på sista frågan men jag undrar alltså om du är tanig som en sticka eller om du tränat förut. 6 veckor kan nog ge hyfsade resultat skulle jag tro.

väger 76kg på 180cm och har tränat ett par år... är väl ingen broiler direkt men det vore kul att slipa på formen en del! är 19 år och har väl "helt okej" muskelmassa, hur man nu ska uppskatta det i mängd... över genomsnittet då :)

cjs
2007-06-25, 21:02
går att få en synbar förändring under 6 veckor?

Klart det går, bara att köra hårt! Själv kör jag hårdträning på 3v.. Lycka till! :bpump:

L-Sami
2007-06-25, 21:05
Du hinner gå ner 4-5kg utan att tappa muskelmassa. Förutsätter förstås att du ligger på BF 15% nu.

Manta
2007-06-25, 21:13
Kör hårt, det blir ju inte sämre iaf.

SåTunn
2007-06-26, 09:42
Här är en snubbe som är klart dedikerad. Du kan ju se vad han uppnår från månad till månad.
http://www.johnstonefitness.com/all/front/m.php


Klart det går, bara att köra hårt! Själv kör jag hårdträning på 3v.. Lycka till! :bpump:

Vilka är dina förväntningar på 3 veckor? Vore intressant att göra mer om mål, träning, diet och resultat.

cjs
2007-06-26, 19:38
Vilka är dina förväntningar på 3 veckor? Vore intressant att göra mer om mål, träning, diet och resultat.

Ska ta fram brädan till solsemestern bara :) Behöver skalas bort nåt kilo helt klart, bild från idag:

http://www.formfixaren.com/imgs/26juni.jpg

Lagt mig på 2000kcal om dan, ca 1.8g protein/kg. 3 pass styrka per vecka, resten kondition och nån promenad slängs in här och var.

Ålder 26, vikt 75 kg, längd 179 cm.

Dalle89
2007-06-28, 18:12
Du e har ju inte spec mycket fett, mindre än vad jag hade innan jag började min deff så jag tror du kommer kunna få rätt bra kropp på 6 veckor om du är motiverad och följer dieten...

Klassresa
2007-06-28, 19:36
Är det någon som vet hur han gjorde ? john stone.

Handcuff
2007-06-28, 19:42
Är det någon som vet hur han gjorde ? john stone.

Han beskriver det ganska ingående på sin hemsida. Missat den?

ikmor
2007-06-28, 19:50
Här är en snubbe som är klart dedikerad. Du kan ju se vad han uppnår från månad till månad.
http://www.johnstonefitness.com/all/front/m.php


Fat länge jag har letat efter den sidan ?! Superstort tack!

/Kim

SåTunn
2007-06-28, 23:35
Är det någon som vet hur han gjorde ? john stone.

Som sagt... allt finns beskrivet i detalj. Vad han äter, hur mycket han tränar och vikt från månad till månad. Det första året ger en känsla av koncentrationsläger. När han börjar äta skapligt igen i juli/augusti ser man hur mycket det ger. Killen kör hårt och missar nog inte många träningar eller äter fler kalorier än tänkt. Att leva ett sådant strikt liv är väl tveksamt om det är helt friskt men det ger en idé om att det går att förändra en kropp totalt. Sedan är det nog så att snubben numera har en hygglig inkomst från sin sajt så det är klart att han blåser på i samma stil.

setto
2007-06-29, 08:51
Hej!
Har fått ett erbjudande om att följa med min kompis familj till deras sommarställe i grekland, och det innebär ju en hel del sol och bad.
Jag skulle gärna få fram lite mer linjer på kroppen genom att minska på mitt kroppsfett, och då undrar jag om det går att få en synbar förändring under 6 veckor?

Utgångspunkterna är en proteinrik kost, ett lagomt underskott på 500-700kcal per dag, kombinerat med 4 styrketräningspass och 2 konditionsträningspass per vecka, samt bf% på cirka 15%.

Vad tror ni, kommer det hinna bli någon skillnad innan resan, är det värt att satsa på det nu när jag ändå har något motiverande framför mig?

Antar att jag inte kommer hinna ner till 10% men kanske till 12-13%?

Jag gick från 11,3 till 8,1% på 6v