handdator

Visa fullständig version : Giv mig ett träningsschema/upplägg som passar för deff


Halldin
2007-06-25, 20:11
Jag behöver tips om lämpliga träningsscheman och upplägg som passar under en deff.
Det får helst röra sig om tre dagar i veckan.

Jag antar att en halvkroppssplit passar in bäst, men hur gör jag med sets, reps och sådant?

Jag har påbörjat en deff nu där jag fortsatt med ett DC-upplägg, men styrkan har rasat fort, dock inte kroppsvikten.

L-Sami
2007-06-25, 20:14
Jag antar att en halvkroppssplit passar in bäst, men hur gör jag med sets, reps och sådant?



3sets per övning, 5-15reps, variera efter hur du känner dig.

Halldin
2007-06-25, 20:59
Fler bud?

Få reps är ju vanligen bäst för styrka, frågan är om det även hjälper att behålla musklerna lika bra som något annat.

L-Sami
2007-06-25, 21:02
Fler bud?

Få reps är ju vanligen bäst för styrka, frågan är om det även hjälper att behålla musklerna lika bra som något annat.

Tungt ökar testosteronet och stimulerar proteinsyntesen minst lika mycket som fler reps. Det är bara att variera reps mängden, så är problemet löst ur världen, om man nu oroar sig över sånt.

major Pectoralis
2007-06-25, 21:13
Det kan vara problematiskt att lyfta tungt under deff med tanke på skaderisken. Viktnedgången gör en i regel både svagare och bräckligare och om man försöker lasta på som vanligt kan man "förta sig" och dra på sig skador.
Om man bara vill underhålla styrka så fungerar troligen det mesta, dvs. ca 2-3 set x 6-15 reps med en träningsfrekvens på 2 pass i veckan. Det kanske till och med räcker med ett sådant pass i veckan.

mentzer
2007-06-26, 11:47
Är det verkligen någon som skadat sig under deff pga av att kroppen blir bräckligare? Har personligen aldrig upplevt att det skulle vara så.
Dock finns det mindre mängd energi och därmed kanske övningsutförande och koncentrationsförmåga blir lidande.

major Pectoralis
2007-06-26, 12:22
Är det verkligen någon som skadat sig under deff pga av att kroppen blir bräckligare?


Ja.....*rolleyes*

mentzer
2007-06-26, 12:39
Ja.....*rolleyes*

vem........? :confused: