handdator

Visa fullständig version : core/yoga/bodypump utbildningar


Syrsa
2007-06-25, 19:50
Skulle viljagå någon av dessa utbildningar.
Någon som vet vart man kan utbilda sig till gruppinstruktörfrån scratch?

Timme
2007-06-25, 20:52
Snälla, undvik bodypump. Kör core eller yoga.

Whistler
2007-06-25, 21:31
Vanligtvis har varje gruppträningsställe sina egna utbildningar, alternativt att de står för att man blir satt på en när man får anställning.

Min yogainstruktörsutbildning var rätt simpel. Jag fick en genomgång på hur de ville ha sina pass upplagda, sen satte jag ihop ett pass, gjorde en audition, de sade "Coolt, du kan ju det här, men tänk på [det här och det här]. Grattis, du är anställd".

mentzer
2007-06-26, 11:44
Snälla, undvik bodypump. Kör core eller yoga.

Nåja, nu är det inte alla som onanerar till bilder av styrkelyftare.

machine gun
2007-06-26, 17:41
Vad menar du med "från scratch"? Det kan ju vara bra om man tränat den aktuella träningsformen under en längre tid om man ska bli en bra instruktör. I övrigt finns det ju lite olika vägar att gå som jag förstått det. Antingen söker man jobb som gruppträningsinstruktör hos t.ex. Friskis eller Sats och då står de ganska ofta för utbildningen om du får jobbet. Vill du utbilda dig först, kan du ju vända dig direkt till något av de ställen som håller i utbildningarna. Den enda jag kommer på på sak arm är S.A.F.E, men det finns säkert många. Hör dig för där du tränar/där du tänkt söka jobb och kolla vad instruktörerna har för utbildning.

Tuniz
2007-06-26, 18:58
http://se.lesmills.com/site/utbildningar/utbildningar.aspx

Les mills är väldigt stort när det kommer till allt du är intreserad av. SportLife bla. använder sig av Les Mills program

Tolkia
2007-06-26, 20:38
Som machine gun säger; kolla med ditt gym (om det är där du skulle vilja instruera, annars med det gym där du annars skulle vilja göra det) hur de gör.