Visa fullständig version : kolhydrater efter träning
varför ska man äta massa kolhydrater efter man har tränat? det e ju bara engergigivande :S räcker det inte med proteiner om man vill bygga muskler?
Ska du bara köra ETT träningspass i ditt liv ?
Du ska ju bilda glykogen till nästa träningspass. Bästa tillfället för glykogenbildning är direkt efter träningen.
men det visste jag väl skulle bara kolla om ni var med ;) sitter här med en stor salladsskål full med pasta nu, fan va äckligt och torrt.
men det visste jag väl skulle bara kolla om ni var med ;) sitter här med en stor salladsskål full med pasta nu, fan va äckligt och torrt.
Roligt skämt, nödvändigt tråd.
Edit: Nödvändig kommentar.
King Grub
2007-06-25, 19:22
Proteinbalansen utgörs av både proteinsyntes och proteinnedbrytning. Kolhydrat bidrar marginellt till proteinsyntesen, men minskar proteinnedbrytningen.
Roligt skämt, nödvändigt tråd.
Edit: Nödvändig kommentar.
ja jag var ju självklart ironisk med att jag visste varför man ska göra det.
Proteinbalansen utgörs av både proteinsyntes och proteinnedbrytning. Kolhydrat bidrar marginellt till proteinsyntesen, men minskar proteinnedbrytningen.
vaddå vafan?? det e väl inge bra heller?
Eddie Vedder
2007-06-25, 19:55
vaddå vafan?? det e väl inge bra heller?
Inte positivt med att minska proteinnedbrytningen?
Var det ännu ett dåligt skämt från din sida eller är du allvarlig?
Inte positivt med att minska proteinnedbrytningen?
Var det ännu ett dåligt skämt från din sida eller är du allvarlig?
hehe nu var jag faktiskt allvarlig men jag har fått höra att det inte är så från andra håll också, e lite borta idag :em: förresten så har det aldrig kommit några dåliga skämt ur min mun inte nene! ;)
Eddie Vedder
2007-06-25, 20:41
hehe nu var jag faktiskt allvarlig men jag har fått höra att det inte är så från andra håll också, e lite borta idag :em: förresten så har det aldrig kommit några dåliga skämt ur min mun inte nene! ;)
Du måste ha uppfattat helt fel, ingen människa kan väl tro att det är positivt att låta proteinnedbrytningen va stor när man vill bygga muskler.
Att proteinnedbrytningen i sig är något positivt är givetvis sant, det är en process i människokroppen som pågår hela livet och ska så göra. Dock är det ju såklart fördelaktigt att sakta ner den processen och låta den parallella uppbyggnadsprocessen överstiga nedbrytningen. Det är då musklerna blir större helt enkelt.
*whistle*
*whistle*
"haha skitkul"... jag sa idag å då menar jag IDAG
Du måste ha uppfattat helt fel, ingen människa kan väl tro att det är positivt att låta proteinnedbrytningen va stor när man vill bygga muskler.
Att proteinnedbrytningen i sig är något positivt är givetvis sant, det är en process i människokroppen som pågår hela livet och ska så göra. Dock är det ju såklart fördelaktigt att sakta ner den processen och låta den parallella uppbyggnadsprocessen överstiga nedbrytningen. Det är då musklerna blir större helt enkelt.
just precis jag fick för mig att det handlade om att det skulle sabba muskeluppbyggnaden men nu är jag på rätt spår och kör i en jävla fart seru! ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.