handdator

Visa fullständig version : Cityakuten


wza
2007-06-25, 15:18
Någon som har varit där på morgonen när de öppnar? Slipper man en fet kö om man är där först eller är det personer från tidigare dag som ska undersökas? Slitit upp korsbandet på nytt tror jag, och minns första gången det hände att jag köade i 16timmar på SÖS.

wza
2007-06-25, 15:26
kanske borde lagt till " i stockholm" i rubriken, nu tror väl alla att tråden handlar om serien..

mini
2007-06-25, 15:29
De gånger jag varit där eller hört andra som varit där har väntetiden varit kort. Om alternativet är att sitta hemma och vänta med trasigt korsband tycker jag att du ska åka.

NiXPhoenix
2007-06-25, 15:30
Vilket sammanträffande, min mamma ska dit och undersöka en tand på onsdag. En lagning som rasade av. Hon bokade tiden idag.

Aja, kan tyvärr inte hjälpa dig.

MasterChief
2007-06-25, 15:31
Har varit där några gånger. Väntetiden varierar kraftigt. Är du där ca 20 minuter innan öppning så lär du inte behöva vänta mer än 30 minuter i alla fall.

wza
2007-06-25, 15:36
Har varit där några gånger. Väntetiden varierar kraftigt. Är du där ca 20 minuter innan öppning så lär du inte behöva vänta mer än 30 minuter i alla fall.

Okej, låter jättebra.. folk som varit där idag är alltså kvar där idag tills de fått hjälp? Bildas det kö utanför dörrarna innan de öppnat alltså? tack för svaren.

MasterChief
2007-06-25, 15:45
Okej, låter jättebra.. folk som varit där idag är alltså kvar där idag tills de fått hjälp? Bildas det kö utanför dörrarna innan de öppnat alltså? tack för svaren.

Ja, de gånger jag varit där så är det kö utanför deras dörr, ner för trappan och ibland ut på gatan (innan de öppnar). Sen får alla en nummerlapp och man får sätta sig ned (vissa som är mer akuta får givetvis gå före i kön. Tex allergireaktioner). Därefter ropas man upp och man kommer in i ett annat vänterum. Där sitter man oftast med ett par andra. Sen tilldelas man läkare. Har aldrig väntat längre än 90 minuter, oavsett när jag kommit.

Dock har jag för mig att de inte har ortopedläkare tillgänglig varje dag. Så i ditt fall kan de be dig återkomma annan dag. Ring och kolla för säkerhets skull!

wza
2007-06-25, 15:48
Ja, de gånger jag varit där så är det kö utanför deras dörr, ner för trappan och ibland ut på gatan (innan de öppnar). Sen får alla en nummerlapp och man får sätta sig ned (vissa som är mer akuta får givetvis gå före i kön. Tex allergireaktioner). Därefter ropas man upp och man kommer in i ett annat vänterum. Där sitter man oftast med ett par andra. Sen tilldelas man läkare. Har aldrig väntat längre än 90 minuter, oavsett när jag kommit.

Dock har jag för mig att de inte har ortopedläkare tillgänglig varje dag. Så i ditt fall kan de be dig återkomma annan dag. Ring och kolla för säkerhets skull!

tack så jättemkt för hjälpen..då är jag där 30-45min innan imorn. Jo, var där alldeles nyss, idag var ortopedmottagningen stängd. Men den skulle vara öppen imorn.

MasterChief
2007-06-25, 15:51
tack så jättemkt för hjälpen..då är jag där 30-45min innan imorn. Jo, var där alldeles nyss, idag var ortopedmottagningen stängd. Men den skulle vara öppen imorn.

Då borde du rätt omgående få hjälp tror jag.

(Om du inte har en jävla otur då...)

Lycka till :-)