handdator

Visa fullständig version : Lägga i kakao i mjölken


Brian Boitano
2007-06-25, 13:28
Är detta ett bra sätt att få i sig lite av den som jag har förstått, nyttiga kakaon? 2 matskedar eller så. Är det en dålig idé?

jwzrd
2007-06-25, 13:30
Är detta ett bra sätt att få i sig lite av den som jag har förstått, nyttiga kakaon? 2 matskedar eller så. Är det en dålig idé?

Värm mjölken, ta en halv matsked kakao och ungefär lika mycket socker. Det kallas i folkmun för Varm Choklad och anses välsmakande.

Tabbe
2007-06-25, 13:43
Kakao ar gott i grot ocksa.

BigForre
2007-06-25, 14:59
Värm mjölken, ta en halv matsked kakao och ungefär lika mycket socker. Det kallas i folkmun för Varm Choklad och anses välsmakande.

Spännande dryck det där. En kompis polare berättade att hans mamma har en PT som berättade att drycken även kan inmundigas med en klick vispad grädde för att öka på välmåendet och därmed det anabola tillståndet.

jwzrd
2007-06-25, 15:00
Spännande dryck det där. En kompis polare berättade att hans mamma har en PT som berättade att drycken även kan inmundigas med en klick vispad grädde för att öka på välmåendet och därmed det anabola tillståndet.

Visa kvinnor och män talar om whisky och rom i sammanhanget också.

BigForre
2007-06-25, 15:08
Visa kvinnor och män talar om whisky och rom i sammanhanget också.

Makalöst...kan inte vara en slump att jag har både vispgrädde i kylen och innan midsommar inhandlade en 16-årig Lagavulin som inte följde med mig till Dalsland utan står här hemma och väntar på mig. Tror att det blir ett lekpass med lite frivändningar nu när gymmet öppnar vid 17...en lass med pasta och köttfärssås och sedan ska jag avsluta med den magiska varma brygden...*drool*

JoeyP
2010-08-01, 01:02
Vad kan man göra mer med kakao?

Jag gör ofta den traditionella chokladrycken. Dvs mjölk + kakao + vaniljsocker + vanligt socker + grädde.

Är de gott att slänga i kakao i havregrynsgröten?

JoeyP
2010-08-01, 01:09
Hittade skit bra sajt!
http://www.recepten.se/info/kakao.html

nmanradnävna
2010-08-01, 01:16
Hittade skit bra sajt!
http://www.recepten.se/info/kakao.html

Säg till om du hittar något gött med mycket protein *drool* :D

Fredrik_S
2010-08-01, 06:20
Jag blandar kakaon med havregryn, lätta vanlijsocker och lite sötningsmedel.. det är något jag äter dagligen, ofta flera gånger om dagen.

Coops kakao är mycket mycket godare än ögonkakao btw...

MissC
2010-08-01, 06:58
Makalöst...kan inte vara en slump att jag har både vispgrädde i kylen och innan midsommar inhandlade en 16-årig Lagavulin som inte följde med mig till Dalsland utan står här hemma och väntar på mig. Tror att det blir ett lekpass med lite frivändningar nu när gymmet öppnar vid 17...en lass med pasta och köttfärssås och sedan ska jag avsluta med den magiska varma brygden...*drool*
Menar du att du ska mixa ner en 16-årig Lagavulin i varm choklad? Är inte det lite som att mala ner superfin oxfile och blanda den med burkbönor och icas chilisås till chili con carne?

Vildarawk
2010-08-01, 10:38
Menar du att du ska mixa ner en 16-årig Lagavulin i varm choklad? Är inte det lite som att mala ner superfin oxfile och blanda den med burkbönor och icas chilisås till chili con carne?

Just min tanke, men ändå lär lagavulin och varm choklad bli en svårslagen combo!