handdator

Visa fullständig version : Godaste mackan efter träning


MorbidHunger
2007-06-25, 09:15
Jag bara var tvungen att testa detta efter ett löp runda...

Rostad Smörgås
Apelsin Marmelad (bobs "den utan socker")
Strö över lite oboy pulver med en te sil som man gör med florsocker...

Och ett STORT glas mjölk!! mmmmmmmmmmmmm... :hbang:

Fed up
2007-06-25, 10:05
Min favvo är duo-bröd, bregott mellan, mager ost tex. magre 17% och sen ett stekt ägg på toppen.*drool*

Pretender
2007-06-25, 10:13
PB&J!

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/31/Dancing_Banana.gif
http://plooble.typepad.com/bleef/pbj.jpg

/P

nossie
2007-06-25, 10:39
Själv är jag inne i en period med stekta mackor med hamburgare, ägg och ost med mycket aromat.


NOSSie

MorbidHunger
2007-06-25, 10:43
Själv är jag inne i en period med stekta mackor med hamburgare, ägg och ost med mycket aromat.


NOSSie

Mmmmmmmmmm... låter gott! *drool*

LadyInsane
2007-06-25, 11:22
PB&J!

/P

*cupid* Otroligt.

Edit: Annars är det jättegott med rostade bröd med mozzarella, tomat och basilika eller mozzarella och ruccola.

Fed up
2007-06-25, 11:45
PB&J!

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/31/Dancing_Banana.gif
http://plooble.typepad.com/bleef/pbj.jpg

/P

=rQ6Uj0aJCFs

:D

Torwald
2007-06-25, 12:31
*cupid* Otroligt.

Edit: Annars är det jättegott med rostade bröd med mozzarella, tomat och basilika eller mozzarella och ruccola.
Vad menar du; ELLER? Rostat bröd, mozzarella, tomat, basilika OCH ruccola är det som gäller! Det är namnam att slänga på några soltorkade tomater också *drool*

LadyInsane
2007-06-25, 12:53
Vad menar du; ELLER? Rostat bröd, mozzarella, tomat, basilika OCH ruccola är det som gäller! Det är namnam att slänga på några soltorkade tomater också *drool*

Jovisst men, jag tycker ruccolan tar ut basilikan och vill inte blanda dessa på mackan.

Alexton
2007-06-25, 15:08
Jag brukar steka en kyckling burgare. Dela den på 2 sen lägga den på ett relativt grovt (men mjukt) bröd. Toppa med sallad och chili, malen vitpeppar, rödlök och ost. Sen slänga på ett till bröd ovanpå och in i varmamackor järnet. Blir kanon. En kombo av hamburgare och varmamackor.

Jacky
2007-06-25, 18:48
- Lövångers tunnbröd + smör + makrill i tomatsås på tub + kokt skinka *cupid*
- Polarkraft extrem + samma pålägg som ovan

- Nybakt bröd med löskokt ägg + kaviar + ansjovis + dill
- Falu-rågrut + samma pålägg som ovan

- Pumpernickel el. dylikt + smör + ost + kokt skinka

- Nybakt bröd + smör + salt

Åhhhhh....finns så mycket gott.....mackor är livet!!!

Guybrush
2007-06-25, 20:45
PB&J!

http://plooble.typepad.com/bleef/pbj.jpg

/P

WORD!!!

Annars har vi klassikern leverpastej och smörgåsgurka!

Cilia
2007-06-25, 20:56
PB&J!

hhmmm jag gillar inte pb men j tar jag gärna *L*

ikmor
2007-06-25, 21:16
Åhhhhh....finns så mycket gott.....mackor är livet!!!



Åh ja verkligen! Det är de jag längtar efter inför varje måltid! Älskar bröd, älskar mackor! De är livet!


/Kim

LadyInsane
2007-06-25, 21:34
Åh ja verkligen! Det är de jag längtar efter inför varje måltid! Älskar bröd, älskar mackor! De är livet!


/Kim

Jag med. Kolhydratsjunkie..:em:

Squirrel
2007-06-25, 21:53
Gör alltid supermackor med diverse ingredienser när jag sover hos min flickvän. Allmän regel: ju mer pålägg, desto bättre. Ost, nukade ägg, purjo, och chilisås är basvarorna.

http://images1.bilddagboken.se/2/_u1/_u0/_u7/_u3/_u9/u107396/39388_1182460561.jpg
Ingredienser inkluderar soltorkade tomater, kikärter, tomat, svampsås, creme fraiche & chilisås-sås och säkert mer jag inte kommer på nu. (Var länge sen.)

Laijza
2007-06-30, 13:02
oj va alla är avancerade..ni låter som mästerkockar jämfört med mig. jag brukar nöja mig med keso och kalkonskrivor på grovt bröd. mumms! och massa mjölk till, givetvis :D

Mirre
2007-06-30, 19:11
Offseason: Axas kärnor och protein med Nutella!*drool*
Onseason: Samma bröd fast med ägg och majonäs.

Jay-Z
2007-06-30, 19:14
Hönökaka med räkost.

Edit: Jag måste vara full. Givetvis ska det vara skinka och en massa ost - ost en masse.

Wikner89
2007-06-30, 20:15
Ciabata bröd, vanlig sallad, salami, lite rödlök och salt o peppar. Underbart

MyungChul
2007-07-04, 15:44
Grillad ciabatta, delat på 2. Roman blandat med currymajo, tomat och rödlöksringar samt grillad kyckling och knaperstekt bacon. BAM!*cupid*

Alfred Nobel
2007-07-04, 15:52
Favoritsmörgåsar!


Rostad bröd med apelsinmarmelad och ost.
Lingongrova med leverpastej och smörgåsgurka.
Skogaholmslimpa med ost och kaviar.
Polarkraft fullkorn med kokt ägg och kaviar.

Kimball
2007-07-04, 21:38
Grillad ciabatta, delat på 2. Roman blandat med currymajo, tomat och rödlöksringar samt grillad kyckling och knaperstekt bacon. BAM!*cupid*

Currydressingar/såser är ju så sjukt goda, MEN, varken jag eller min mor har någonsin fått till en sådan som smakar RIKTIGT bra. De dressingar som uteställen har på mackorna är helt annorlunda i smaken, till det bättre.
Finns det något magiskt trick? Magi är inte min grej men... Nej, men skämt och sido, currykryddor lär väl skilja en del från märke till märke kan tänkas. Finns det någon som är värd mer uppmärksamhet än andra?

MyungChul
2007-07-04, 21:45
Vi använde santa maria tror jag. Currypulver som man blandar ut med majonäs. Salta och peppra, avsluta gärna med lite gräslök.

Jag tror att det största smakskillnaden är majonäsen, vilket iallafall jag inte använder mycket av hemma.

Alfred Nobel
2007-07-04, 22:01
Currydressingar/såser är ju så sjukt goda, MEN, varken jag eller min mor har någonsin fått till en sådan som smakar RIKTIGT bra. De dressingar som uteställen har på mackorna är helt annorlunda i smaken, till det bättre.
Finns det något magiskt trick? Magi är inte min grej men... Nej, men skämt och sido, currykryddor lär väl skilja en del från märke till märke kan tänkas. Finns det någon som är värd mer uppmärksamhet än andra?

Finns färdiga smörgåssåser i tub att inskaffa från livsmedelsaffärer. Jag såg en kycklingröra och smörgåsröra här om dagen när jag gick runt på coop. Det förvånar mig inte om ica, willys, vivo m.m säljer liknanade då märket var SCAN om jag inte misstar mig helt. :hbang:

Kimball
2007-07-04, 22:04
Vi använde santa maria tror jag. Currypulver som man blandar ut med majonäs. Salta och peppra, avsluta gärna med lite gräslök.

Jag tror att det största smakskillnaden är majonäsen, vilket iallafall jag inte använder mycket av hemma.

Hm tror det är santa maria jag använt också.. får ta en djupare titt på det där!

Finns färdiga smörgåssåser i tub att inskaffa från livsmedelsaffärer. Jag såg en kycklingröra och smörgåsröra här om dagen när jag gick runt på coop. Det förvånar mig inte om ica, willys, vivo m.m säljer liknanade då märket var SCAN om jag inte misstar mig helt. :hbang:

Kanske kan vara ett alternativ också ja. Misslyckas mitt nästa försök blir det att testa någon sådan!

Alfred Nobel
2007-07-04, 22:09
Hittade fyra olika, de verkar suveräna och skapligt nyttiga *flex*

Kyckling & curry
Näringsvärde / 100 g
Energivärde 670 kJ
(160 kcal)
Protein 5 g
Kolhydrat 6 g
Fett 13 g

Skagen
Näringsvärde / 100 g
Energivärde 770 kJ
(185 kcal)
Protein 8 g
Kolhydrat 2 g
Fett 16 g

Tonfisk
Näringsvärde / 100 g
Energivärde 800 kJ
(190 kcal)
Protein 7,5 g
Kolhydrat 8,5 g
Fett 14 g

Skinka
Näringsvärde / 100 g
Energivärde 745 kJ
(180 kcal)
Protein 6 g
Kolhydrat 3 g
Fett 16 g

MyungChul
2007-07-04, 22:09
Tänk på att använda ganska rejält med curry också *drool*

Edit: Är inget fel på majo, förutom att det är väldigt energirikt :]

Jacky
2007-07-05, 06:40
Nytt som jag provade igår:
Tunnbröd med MYCKET keso, MYCKET räkor och den där lite onyttiga, men goooda "rostad lök" (behövs inte så mycket för att få till en skitgod smak) samt lite lite ketchup och senap. Smakade lite tunnbrödsrulle med räksallad lixom...utan korven då...

MorbidHunger
2007-07-08, 12:12
Mmmmmmmmmmmmmm... underbara ideer för lata matdagar!

Eddie Vedder
2007-07-08, 12:16
Den här käkade jag efter ett distanspass i våras.

Observera min tumme nere i vänstra hörnet för att ha ett bbra referensvärde på hur stor mackan är.:D

40467

Kimball
2007-07-08, 12:18
Den här käkade jag efter ett distanspass i våras.

Observera min tumme nere i vänstra hörnet för att ha ett bbra referensvärde på hur stor mackan är.:D

40467

Feeet macka! Vad är det på? Keso med kanel och skinka? O_o

regus
2007-07-08, 12:18
Lufttorkad skinka *drool*

Eddie Vedder
2007-07-08, 12:19
Feeet macka! Vad är det på? Keso med kanel och skinka? O_o

250g minikeso, vitlök/vitpepparkrydda och Schwartzwaldskinka.*drool* :thumbup:

Lufttorkad skinka *drool*

Yepp den smakade bra.:thumbup:

Milia
2007-07-08, 12:26
Eddie, vad var det för bröd du använde?

Eddie Vedder
2007-07-08, 12:28
Eddie, vad var det för bröd du använde?

Jadu, något nybakat bröd från ett bageri i Örebro. Underbart gott var det ( nybakat bröd är ju det godaste som existerar*drool* ) men det blir nog problem för dig att få tag i samma tyvärr.*cry*


Men hursomhelst var det någon stor rågkaka av något slag.:thumbup:

Alexton
2007-07-08, 12:34
På tal om mackor så skaffade jag en galen tysk brödmaskin. Börjar göra eget grovt bröd med oliver och soltorkade tomater i, mums.

Så varje gång innan man kryper ner i sängen så sätter man igång maskinen och på morgnen tar man ut en nyskapad "limpa" (mera som en fyrkant) med tidigare valt innehåll. Rekommenderar starkt :thumbup:

Jacky
2007-07-08, 13:31
På tal om mackor så skaffade jag en galen tysk brödmaskin. Börjar göra eget grovt bröd med oliver och soltorkade tomater i, mums.

Så varje gång innan man kryper ner i sängen så sätter man igång maskinen och på morgnen tar man ut en nyskapad "limpa" (mera som en fyrkant) med tidigare valt innehåll. Rekommenderar starkt :thumbup:

ORGASM!
Lyx, lyx!

Cilia
2007-07-08, 14:01
Den här käkade jag efter ett distanspass i våras.

Observera min tumme nere i vänstra hörnet för att ha ett bbra referensvärde på hur stor mackan är.:D

40467
Jag skulle vilja ha påläggen mer jämt fördelade över smörgåsen.
Jag gillar keso på macka, en av favisarna. Skinka är också gott men jag vill äta lite av varje i varje tugga

Eddie Vedder
2007-07-08, 14:03
Skinka är också gott men jag vill äta lite av varje i varje tugga

Det löser man enkelt genom att ta en liten tugga på ena sidan och sen en liten tugga från den andra sidan och vips har man lite av varje i en och samma tugga.:thumbup: ;)

Cilia
2007-07-08, 14:04
Det löser man enkelt genom att ta en liten tugga på ena sidan och sen en liten tugga från den andra sidan och vips har man lite av varje i en och samma tugga.:thumbup: ;)
det är ett sätt
jag tycker det låter som ett jobbigare sätt än att lägga ut skinkan jämt först och sen keson på och sist lite kryddor.

Men bara du gillar det

Milia
2007-07-08, 15:43
Jadu, något nybakat bröd från ett bageri i Örebro. Underbart gott var det ( nybakat bröd är ju det godaste som existerar ) men det blir nog problem för dig att få tag i samma tyvärr.


Men hursomhelst var det någon stor rågkaka av något slag.

Vill haaaaaa*cry* *cry* *cry*

agazza
2007-07-08, 15:57
Toast, vit bröd, fettsnål ost, becel, 2 skinkskivor per macka.

enkelt men långt ifrån opti, men hallå carpe diem..

Emil_Larsson
2007-07-08, 19:22
Efter träning?

Godaste mackan överhuvudtaget:

Tekaka, Senap, Köttbullar, och så ett salladsblad bara för att det är dekorativt.

Milia
2007-07-08, 19:28
Åhåhå, tekakaaaah! Det är nog år sedan jag åt det senast, hade totalt glömt bort det... måste köpas!

Diana
2007-07-08, 19:31
Ahhhhhh farlig tråd! Mkt fina tips *popcorn*
Jag brukade jämt haffsa på omkr 100gram räkost 3% på tekaka efter löpningen förr. Också nån skiva Västan 10% på det och en oanständigt stor klick jordgubbssylt. Fy satan vattnas i munnen bara av minnet :D Underbart efter träning.

Min favorit för tillfället är Skogaholm med kaviar och ägg. Priceless. Ägget ska vara varmt och icke snåla på kaviaren.

Knäckebröd med räkost + ost + apelsin/aprikosmarmelad är fan godare än lösviktsgodis.

250g minikeso, vitlök/vitpepparkrydda och Schwartzwaldskinka.*drool* :thumbup:

Den såg grymt god ut
Hade nästan inte blivit förvånad om det var kakao strött på, med tanke på div tidigare inlägg i kostdelen :D