handdator

Visa fullständig version : Bära kassar


Musselbank
2007-06-25, 02:12
Sliter det på axlarna att bära tunga matkassar?

Exhale_
2007-06-25, 02:28
Sliter det på axlarna att bära tunga matkassar?

Sliter och sliter, jag kan inte se att du kommer få några bestående men av att bära hem maten från affären!

Musselbank
2007-06-25, 02:38
Betänk att jag är gammal, klen och säkert har impingementproblem och sånt också. Buää buää.

Whistler
2007-06-25, 02:48
Du vet inte om du har impotensproblem? Har bulken gått för långt? Ser inte ända ner längre?

JustinCredible
2007-06-25, 02:55
Bar hem två matkassar igår, skulle visa mig stark. Först kändes det hur lätt som helst sen blev det bara tyngre och tyngre och tjejen brevid babblade om en massa skit om ingenting så jag gled in i nån psykisk dvala där det enda som räknades var att ta ett steg till samtidigt som jag var tvungen att låtsas som ingenting.

De sista stegen såg jag typ ut såhär
http://news.bbc.co.uk/media/images/38274000/jpg/_38274961_mariusafp200.jpg

Nu har jag sjuk träningsvärk i trapezius. Men inget i axlarna iaf. Mest nacken det tar på.

Musselbank
2007-06-25, 03:00
Du vet inte om du har impotensproblem? Har bulken gått för långt? Ser inte ända ner längre?

Fascinerande associationer :-/ potensen är städse på topp, magen är större än nöden kräver, men hur detta har med kassbärningens mekaniska och patologiska implikationer att göra övergår min inkompetensnivå :smash:

Exhale_
2007-06-25, 03:03
Bar hem två matkassar igår, skulle visa mig stark. Först kändes det hur lätt som helst sen blev det bara tyngre och tyngre och tjejen brevid babblade om en massa skit om ingenting så jag gled in i nån psykisk dvala där det enda som räknades var att ta ett steg till samtidigt som jag var tvungen att låtsas som ingenting.

De sista stegen såg jag typ ut såhär
http://news.bbc.co.uk/media/images/38274000/jpg/_38274961_mariusafp200.jpg

Nu har jag sjuk träningsvärk i trapezius. Men inget i axlarna iaf. Mest nacken det tar på.

Är det där Coleman så har han bleknat rätt så kraftigt..

Musselbank
2007-06-25, 03:07
Bar hem två matkassar igår, skulle visa mig stark. Först kändes det hur lätt som helst sen blev det bara tyngre och tyngre och tjejen brevid babblade om en massa skit om ingenting så jag gled in i nån psykisk dvala där det enda som räknades var att ta ett steg till samtidigt som jag var tvungen att låtsas som ingenting.

De sista stegen såg jag typ ut såhär
http://news.bbc.co.uk/media/images/38274000/jpg/_38274961_mariusafp200.jpg

Nu har jag sjuk träningsvärk i trapezius. Men inget i axlarna iaf. Mest nacken det tar på.

Hihi, jag känner igen det där, i början är det inte alls tungt ju :-p

Jag tänker att man ofta måste hålla ut armarna en bit från kroppen för att kassarna ska gå fria från bena, alltså ett slags förstadium till tunga "hantellyft åt sidan". En övning som jag inte är skapt för, som det verkar.

Aja, ska överväga att komma ihåg ryggsäck i alla fall, när det vankas tunga påsar...

Einar
2007-06-25, 09:21
Gå och handla varje dag så slipper du problemet.

shut teh face
2007-06-25, 09:47
Handla mat utan bil funkar iiiiinte

StefanC
2007-06-25, 10:20
Handla mat utan bil funkar iiiiinte

Precis, därför svälter barnen i afrika. Dem har ingen bil.

hahavaffan
2007-06-25, 11:46
Precis, därför svälter barnen i afrika. Dem har ingen bil.Nä, dummer. Dom har inga affärer.

StefanC
2007-06-25, 16:35
Nä, dummer. Dom har inga affärer.

Ohh, gud va dum jag känner mig nu, såklart du har rätt. :smash:

NiXPhoenix
2007-06-25, 16:55
Tycker ofta det är skitjobbigt att bära hem matkassar, så fort man ska ha lite mjölk och juice blir det rejält tungt. :(
Brukar stanna och vila på ett par ställen, ibland finns det någon lämplig sten att ställa kassarna på längs vägen, även nån bänk ibland! Värsta är när man bara köpt en kasse och den är rejält tung, då går man där och ojar sig över hur dum man var som inte tog två kassar. Allt fick ju plats i en kasse... *screwy*

Som tur är handlar morsan oftast, när vi storhandlar tar hon bilen. Men jag fasar lite för hur det ska gå när jag flyttat, om jag ännu inte har bil då och ska släpa hem allt mat på egen hand. Att handla varannan dag känns som ett otroligt slöseri med tid.


Undrar hur de gör i USA förresten, kul att handla mat i en affär med handtagslösa kassar och sen bära hem det i famnen. :thumbup: Om man inte har bil alltså. Är handtag på matkassarna väldigt ovanligt där eller är det bara som man sett på filmer?

regus
2007-06-25, 16:57
Ni är klena.

Yankeee
2007-06-25, 16:58
Bara stfu och gå, det gör ont ett par minuter sedan är det lugnt.

Liten Men Fet
2007-06-25, 17:09
Ni måste vara bra klena eller så har ni MYCKET större kassar än vad vi har här..
Eller så har ni längre till affären.. jag har 300 m :D

Exhale_
2007-06-25, 21:01
Jag fattar inte hur ni kan klaga, hur jobbigt kan det vara..

Den enda gången jag själv tycker det är jobbigt är när man har storhandlat tidigt på morgonen efter en natts jobb. 3 kassar från Willys och en platta LIDL-kvarg är faktiskt rätt jobbigt att kånka på. :D

Zakath
2007-06-25, 21:35
Jag fattar inte hur ni kan klaga, hur jobbigt kan det vara..



Beror ju på hur långt man har att gå. *rolleyes*

Själv tränar jag för att bli stark, inte uthållig, men jag kånkar på kassar var o varannan dag. Och ja det bränner som fasen, jag förstår de som klagar.

eleni
2007-06-25, 21:36
Det är därför man tar med sig en fet stor jäkla ryggsäck när man ska handla så slipper man gå och bära på snortunga matkassar i händerna. Mycket bekvämare att lasta på skiten på ryggen och traska hem.