handdator

Visa fullständig version : Körtelfeber , HJÄLP!!


zelbe
2007-06-25, 00:16
Hejsan.. jag har nu drabbats av körtelfeber och är djupt deprimerad och förbannad..

Jag har nu tränat stenhårt i 2 år och har verkligen fått min idealkropp så kommer denna sjukdom(18 år ).. jag har sovit snart i 70 timmar i sträck , inte ätit någonting, inte druckit någonting.. jag är helt enkelt död..

Iaf, skit i den nu den är iaf fruktansvärd.. Jag kommer ligga såhär i ca 3-4 månader .. jag kommer kunna börja äta snart men inte träna. Är min träningskarriär slut nu? jag har lagt ner så mkt tid och ork på detta, skippat vänner och fester och alkohol för detta.. så kommer jävla körtelfeber och förstör tammefan allting..

Några erfarna som vet om jag kommer tappa jätte mkt muskler.. när jag väl gjort det ,, kommer jag få tillbaka dem snabbt om jag börjar direkt och kör verkligen för kung och fosterland.

Berätta för mig, är min träning helt paj.. jag är så frustrerad,, jag har ingen ork ingen näring snart inga muskler kvar längre som jag har jobbat så grymt hårt för :'(..

Hur ska jag göra för att behålla så mkt som möjligt åtminstone?

/MVH Ps. har tagit mig 3 timmar och 15 min att skriva detta.. tro inte att jag är pigg Ds.

Daniiiel
2007-06-25, 01:35
Ja du kommer tappa en hel del muskler. Körtelfeber är inget man leker med, de som får en jobbig körtelfeber blir fuked up i några månader. Jag såg ut som en sticka efter min körtelfeber fast då var jag inte särskilt muskolös innan heller.

Du kommer komma tillbaka snabbare sen efteråt så det är bara att bita ihop och inse att detta nog förhoppningsvis blir den jobbigaste sjukdomen du får möta på i unga dar.

Och din träningskarriär är verkligen inte över om du inte vill det själv, det handlar ändå bara om några månader vilket inte är så mycket om man tänker på hur många år det tar att bygga muskler.

zelbe
2007-06-25, 03:56
Ja du kommer tappa en hel del muskler. Körtelfeber är inget man leker med, de som får en jobbig körtelfeber blir fuked up i några månader. Jag såg ut som en sticka efter min körtelfeber fast då var jag inte särskilt muskolös innan heller.

Du kommer komma tillbaka snabbare sen efteråt så det är bara att bita ihop och inse att detta nog förhoppningsvis blir den jobbigaste sjukdomen du får möta på i unga dar.

Och din träningskarriär är verkligen inte över om du inte vill det själv, det handlar ändå bara om några månader vilket inte är så mycket om man tänker på hur många år det tar att bygga muskler.


Månader att få tillbaka min kropp lr vad menar du? Nu far jag till arlanda och beger mig till grekland med körtelfeber med min flickvän.. wonderfoul

paddanboy
2007-06-25, 08:18
Hade det för ungefär en månad sedan, Maj 27- Juni 3, började känna mig konstig veckor innan iofs utan att veta vad det var. Jag hade avfärdat det som halsont osv, drog till akuten 29 maj och fick körtelfebern på papper.

Det gick alltså över på typ 1-1,5 vecka den värsta fasen, 1 vecka efter det så var jag i träningslokalen igen och började köra lätt. Veckan efter det tränar jag på samma sätt som förut, om än jag tappat en del muskler och styrka.

Då jag låg i körtelfeber så drack jag otroligt mycket sötad fil och yougurt, 3-5 liter per dag. De innehåller rätt mycket kalorier så trots att man låg i sängen hela dagen så låg man alltså på runt 3000 kcal, och fick viktig vätska ifrån den flytande födan. Detta gjordes för att det inte gick äta något annat, fil upptäckte jag gick riktigt lätt, sedan så undviker man stor muskelförlust genom att ligga på kaloriöverskott.

Visst var det lite risker med att börja träna som jag gjorde så tidigt, men jag fick inge direkta instruktioner av doktorn, tittade på nätet på massa sidor och det verkade främst syfta på att undvika kontaktsporter.

Så nej, ditt liv är inte kört, det blir som vad man gör det till. När jag fick körtelfebern på papper fick man givetvis en psykologisk effekt av att nu är det illa, tidigare var tankarna att JAG överdriver.

Ingen trevlig infektion, men nu har jag upplevt det, sommarformen som var så på G i slutet av maj-juli förstördes iofs, om jag någonsin skulle ha någon. Jag skulle inte åka utomlands med körtelfeber...

Rahf
2007-06-25, 09:19
Tappar du muskler under sjukdomen kommer du att ha lättare för att få tillbaka dem när du är tillbaka på topp.

krilleh
2007-06-25, 11:15
Drick mycket proteinshakers, glass, läsk osv osv så du försöker hålla vikten kvar. Gick rätt bra för mig, tog ikapp förlusten på 1-2 månader