handdator

Visa fullständig version : eaa tillskott vid laktosintolerans


Diamond
2007-06-23, 15:23
har fått bekräftat att jag är laktosintolerant och fått byta ut alla mejeriprodukter och därmed även proteinpulver som gav mig riktiga problem.
testade alla låglakto men inget icke.
testade eaa och det gick utan problem så nu undrar jag om det utan problem går att ersätta mina gamla proteindrinkar som jag tog till mellanmål mot eaa?

mitt eaa är 16,5g per portion så det borde väl motsvara minst 30g vassle?

King Grub
2007-06-23, 15:29
16.5 gram är en överdos. 10 gram EAA stimulerar proteinsyntesen mer än någon mängd intakt protein kan göra.

Men jämför man ett enstaka intag av aminosyror/protein så ger långsamt protein bättre proteinbalans än EAA eller vassle. Dessa är för snabba för att upprätthålla anabolism.

Diamond
2007-06-23, 15:38
16.5 gram är en överdos. 10 gram EAA stimulerar proteinsyntesen mer än någon mängd intakt protein kan göra.

Men jämför man ett enstaka intag av aminosyror/protein så ger långsamt protein bättre proteinbalans än EAA eller vassle. Dessa är för snabba för att upprätthålla anabolism.

10g räcker? gott då spar man pengar :D

använder proteintillskott som mellan mål eftersom jobbet begränsar mina möjligheter till att sätta mig och äta.

så det funkar inte så bra med EAA även då jag äter var 2 timme ?

Whistler
2007-06-23, 15:41
10g räcker? gott då spar man pengar :D

använder proteintillskott som mellan mål eftersom jobbet begränsar mina möjligheter till att sätta mig och äta.

så det funkar inte så bra med EAA även då jag äter var 2 timme ?

EAA ska tas på fastande mage, annars kan du likaväl äta en burk tonfisk. Det är i samband med träning du vill ha den stimulering av proteinsyntesen som EAA ger.

Som mellanmål är det bättre att du har med dig mackor, eller bara en burk makrill som du äter direkt om du inte har tid.

Diamond
2007-06-23, 15:49
EAA ska tas på fastande mage, annars kan du likaväl äta en burk tonfisk. Det är i samband med träning du vill ha den stimulering av proteinsyntesen som EAA ger.

Som mellanmål är det bättre att du har med dig mackor, eller bara en burk makrill som du äter direkt om du inte har tid.

Nej du har fel.
Fastande mage är vid träning, men när det kvittar hur snabbt det går ut i kroppen så behövs inte detta, det tittades upp först av allt.

Sen så kanske du missade att ja inte har den minsta möjligheten till att sätta mig och äta något utan dricka är det enda som går då mitt arbete är som det är.