Visa fullständig version : 7 timmars dans
Om en vecka ska jag på sommarmara och dansa styrdans i 7 timmar. *whistle* Vad äter jag innan och under dansen för att jag ska orka?
Vanlig mat. Ät inte för mycket, då blir det tungt istället. Ät tills du inte längre är hungrig istället för att äta dig stinn.
Jo, jag hade tänkt äta en rejäl middag vid 17:00 och sen nåt mer just innan dansen (börjar 20:00), men har du nåt tips om vad jag kan ta med och äta efter halva tiden? Blir svårt att ta med sig spagetti och köttfärssås. :P Kan ta med kylbag, men inte värma nåt.
Eddie Vedder
2007-06-25, 07:11
7 timmar är ju faktiskt inte extremt lång tid. Ta med en smörgås och lite frukt, mer krävs ju inte. Ta med t.ex. en drickyoghurt oxå så kan du få i dej lite mer lättsmält energi så du slipper dansa med magen full.
Oroa dig inte, du hinner inte svälta på 7 timmars dans och har du ätit mycket under dagen och stoppar i dej nåt mellanmål när tillfälle ges lär du orka utan problem.
Nej, jag var inte orolig att jag skulle svälta, men jag deffar just nu på 1500-1700 kcal/dag och det finns väl risk att jag får lite blodsockerfall. Men jag ska föresöka äta mer än vanligt under dagen, så går det väl bra. :) Tack för svaret.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.