handdator

Visa fullständig version : iPhone. A guided tour.


nossralj
2007-06-22, 18:45
29 Juni är det dags för lanseringen av iPhone i USA.

Innan dess, ta en titt på den här cirka 20 min långa introduktionsfilmen om iPhone:

http://www.apple.com/iphone/usingiphone/guidedtour_large.html

Pudzianovski
2007-06-22, 18:48
20 min? Va fan..är det verkligen någon som orkar kolla på en långfilm om en av världens mest överhypade prylar :confused:

nossralj
2007-06-22, 18:52
20 min? Va fan..är det verkligen någon som orkar kolla på en långfilm om en av världens mest överhypade prylar :confused:

Haha jag kollade. Enbart för sakens skull. Verkar dock vara rätt häftig, med några innovativa saker, men inte så bra som Apple säger att den ska vara.

Achryl
2007-06-23, 01:42
intressant, feta funktioner. Vi får se hur den blir i praktiken. Varför klagar alla på iphone? Är det bara för att balmer sa att den var dålig?

nossralj
2007-06-23, 07:02
intressant, feta funktioner. Vi får se hur den blir i praktiken. Varför klagar alla på iphone? Är det bara för att balmer sa att den var dålig?

Förmodligen så är det pga att vi här i Sverige saknar vissa funktioner så som HSDPA eller 3G och lite bättre kamera för det priset man ändå förmnodligen kommer få betala. Jag hade förväntat mig lite mer faktiskt efter "alla" de år det snackats om iPhone.

Sen är det väl förmodligen också på grund av att i USA kan man enbart köpa den rätt dyrt tillsammans med operatören AT&T. Förmodligen kommer Apple göra samma sak i resten av världen.

Exempelvis, vem vill köpa en iPhone med enbart Telenor som operatör ?

Men men, vi får vänta och se när den värsta hypen lagt sig och när den hittar ut i resten av världen. Sedan lär det ju komma uppgraderingar till iPhonen, jag tror inte att de enbart nöjer sig med en telefon.

ManuelIT
2007-06-23, 07:45
nice video. blev faktiskt lite överraskad, trodde bara att det skulle vara en ipod-mobil. men verkar ha rätt coola (dock onödiga:P) funktioner.

men touch-funktionen måste verkligen fungera perfekt känner jag. är den klumpig, för känslig etc. så förstör det i princip allt, då blir prylen som ska vara så smidig bara jävligt jobbig. undrar även hur immun mot repor skärmen kommer va.

blekfet2
2007-06-23, 07:57
läcker

Nitrometan
2007-06-23, 08:34
intressant, feta funktioner. Vi får se hur den blir i praktiken. Varför klagar alla på iphone? Är det bara för att balmer sa att den var dålig?
Hade jag vetat att Ballmer hade klagat på den hade jag sagt att den var bra!

När jag tittar på specarna och hur de låser in den (en operatör och inga tredjepartsutvecklare, inte på riktigt iaf) så blir jag inte imponerad.

Nitrometan
2007-06-23, 08:36
men touch-funktionen måste verkligen fungera perfekt känner jag. är den klumpig, för känslig etc. så förstör det i princip allt, då blir prylen som ska vara så smidig bara jävligt jobbig. undrar även hur immun mot repor skärmen kommer va.
Undrar hur bra tangentlåset kommer att funka när man har den i fickan?

Hur snabbt kommer det att gå att slå 112 i ett nödfall.

blekfet2
2007-06-23, 11:19
någon som vet ungefär på vad för pris den kommer hamna på här i sverige?

Kabuto
2007-06-23, 11:20
Nope men priset i USA verkar ju bli 499$ för 4gb modellen. Någon som vet när den kommer släppas i Sverige?

Nitrometan
2007-06-23, 11:22
Nope men priset i USA verkar ju bli 499$ för 4gb modellen. Någon som vet när den kommer släppas i Sverige?
De har sagt Q4 2007 i Europa. Så kanske till julhandeln?

blekfet2
2007-06-23, 11:47
Nope men priset i USA verkar ju bli 499$ för 4gb modellen. Någon som vet när den kommer släppas i Sverige?

helt ok pris

PowPow
2007-07-03, 19:38
Såg precis ett nytt avsnitt av System där de falltestade och öppnade upp iphonen. Den höll, som väntat, inte för något av det.
http://revision3.com/systm/cracked

Jag förstår inte hypen faktiskt.
Men ja, lämna det till Apple att ta teknik som är långt ifrån ny, och som redan finns tillgänglig, och ändå få sina fans att surra om att det är värsta revolutionen. Antingen är Apple väldigt bra på marknadsföring, eller så är apple-fanboysen väldigt lättlurade. Jag tror på det förstnämnda :D

Trance
2007-07-03, 19:50
Hade jag vetat att Ballmer hade klagat på den hade jag sagt att den var bra!

När jag tittar på specarna och hur de låser in den (en operatör och inga tredjepartsutvecklare, inte på riktigt iaf) så blir jag inte imponerad.

Ballmer sade att den inte kommer att konkurrera så mycket med ms mobila operativssystem eftersom iPhone inte är en vidare bra business phone. Vilket ju är sant.

MilkmaN
2007-07-03, 20:28
Vad irriterande han snubben var. Han var bara en bra röst, men när man såg honom blev jag vansinnig. Så stel.

Nitrometan
2007-07-03, 21:22
Ballmer sade att den inte kommer att konkurrera så mycket med ms mobila operativssystem eftersom iPhone inte är en vidare bra business phone. Vilket ju är sant.
Han sa dessutom att det var den dyraste smartphonen. Lite roligt då de kostar $499 eller $599 beroende på modell och det finns telefoner med Windows Mobile som kostar $700-990.

Nitrometan
2007-07-03, 21:25
Ta isär en iPhone...

http://www.anandtech.com/gadgets/showdoc.aspx?i=3026

PowPow
2007-07-04, 14:37
Ta isär en iPhone...

http://www.anandtech.com/gadgets/showdoc.aspx?i=3026

Äh, tog ju bara av bakre höljet. Såhär ska det går till :D

Såg precis ett nytt avsnitt av System där de falltestade och öppnade upp iphonen. Den höll, som väntat, inte för något av det.
http://revision3.com/systm/cracked