handdator

Visa fullständig version : Muskler here I come?


skratt
2007-06-22, 17:13
Hallå!

Skulle behöva lite tips och råd. Tänkte börja närma mig styrkedelen lite oftare på gymmet. Har alltid tränat massor, alltifrån löpning, boxning, spinning, intensivjympa och flåsat på cardio-maskinerna. Dock jag jag bara kört lite lätta hantlar och många reps.

Orsaken till det är att jag är en tös på bara 16 år. Men jag är grymt sugen på att bygga lite mer muskler och undrar om ni tror att det är ofarligt att börja lyfta nu? Måste man vara 100 på att man växt klart?

Åsikter och synpunkter mottages gärna! :D Tak på förhand.

polaren
2007-06-22, 17:16
Du behöver inte vara orolig över att stanna i växten, det är en myt :)

Om du är osäker på hur övningar utförs och så kanske du kan börja köra med en kompis som har tränat ett tag.

skratt
2007-06-22, 17:26
Okej..Tack för svaret. Så det är ingen annan fara då med att börja ung om man inte är "färdigutvecklad"?


Ps.. Sen ville jag inte ge er "tak på förhand" ;). Tack ska det stå.

Handcuff
2007-06-22, 17:35
Okej..Tack för svaret. Så det är ingen annan fara då med att börja ung om man inte är "färdigutvecklad"?


Ps.. Sen ville jag inte ge er "tak på förhand" ;). Tack ska det stå.

Jag tror inte heller att du kommer ligga på en sådan nivå att din träning kommer att vara skadlig på något som helst vis. Varken nu eller i framtiden :thumbup:

Barba-Tjock
2007-06-22, 18:11
Okej..Tack för svaret. Så det är ingen annan fara då med att börja ung om man inte är "färdigutvecklad"?


Ps.. Sen ville jag inte ge er "tak på förhand" ;). Tack ska det stå.

Det är bara någon tråkig myt som ligger kvar!
Självklart är det ingen skillnad om du lyfter skrot på gymet istället för att hjälpa till farsan på gården med att lasta höbalar och plöja marken för hand!
Alla bonnpojkar jag känner är inte dvärgar utan stora monster med björnnävar! ;)

skratt
2007-06-22, 20:41
Okej, tack för svaren! Det låter ju fint :).
Några speciella råd eller tips till en nybörjare, som jag ska tänak extra på?

Animalistic
2007-06-22, 20:42
Börja lugnt och kör alla övningar så korrekt som det bara går. och inga överdrivna vikter. kör lugnt men ändå så att du känner att det tar :cool:

Lycka till med träningen !