handdator

Visa fullständig version : Kultfilm, kommer inte på namnet.


prime^
2007-06-22, 12:54
Har funderat nu i 2 dagar va denna filmen heter men kommer inte på d!
Många här bör veta va den heter för den diskuterades för ett bra tag sen.

D e en gammal slagsmålfilm. Handlar om massa gäng i en stad, där ett gäng klandras för ett brott.. Tror d e nått om en boss blir mördad? Hur som helst, så ska dom ta sig från det distriktet dom är i och hem till sitt eget helskinnade, medans alla andra gäng försöker slå ner dom. Ett gäng e bland annat utklädda till baseboll killar, sminkade i huvet och går runt med basebollträ.

Vad heter den? *grr27*

Frantic
2007-06-22, 12:55
The Warriors

http://www.imdb.com/title/tt0080120/

EDIT: Ska lägga till att det kommer en remake nästa år med Tony "Top Gun" Scott bakom ratten. http://www.imdb.com/title/tt0423512/

Kwon
2007-06-22, 12:55
Warriors, come out and plaaayaaay! *klirr* *klirr*

prime^
2007-06-22, 12:58
Haha, kände på mig att kwon skulle vara först o svara! Tackar!

Kwon
2007-06-22, 13:00
Jag var inte först

Men det var en av mina favoritfilmer då! :D

Jag o polarna målade oss i fejjan som baseballgänget en period, hade jackorna o hela kitet!

Scratch89
2007-06-22, 15:18
Jag o polarna målade oss i fejjan som baseballgänget en period, hade jackorna o hela kitet!

Låter skräckinjagande! :D

Den filmen var ju grunderna till alla jädra gäng som kom tio år framöver. Bra skit! :thumbup:

Kwon
2007-06-22, 15:23
Ja, om det var bra eller inte går ju att diskutera. :D

Men visst gjorde filmen intryck på kidsen då. Då tyckte man det var roligt med gäng som hade sin distinkta look.

Punkarna såg man på håll med sina skotskrutiga smala brallor samt spretiga hår/tuppkam etc

Vi andra som inte var punkare körde med baseballjackor / bombarjackor.

Fattades bara ett gäng med plommonstop, vita kläder samt susp/pungskydd.

Srednq
2007-06-22, 18:31
en kollega har berättat att efter den filmen fick dom inte göra baseballträ i slöjden längre

Hemi
2007-06-22, 18:55
Det var länge sedan jag var i Sverige och ännu längre sedan i Sthlm men då fanns det fortfarande graffiti av modell sprayflaska och inte "Gud hör bön" och sånt eller annan graffiti med andra tekniker, kvar på ett och annat ställe från den tiden. Det målas inget, vad jag minns, i filmen men man ser det i bakgrunden någonstans. På 80-talet exploderade det.