handdator

Visa fullständig version : Inlagd sill


Torwald
2007-06-22, 11:57
Nu blir det sill och nubbe med släkt och vänner! Nubben är ju lätt att inte ta, men sillen tackar inte gärna nej till! Fina i kanten som ju släkten är har något ljushuvud bestämt att vi inte ska äta Abbas sill som sig bör, utan sill i lösvikt från delikatessdisken.

Eftersom jag aldrig lagt in sill själv har jag ingen aning om vad det är i den här röran! Näringsinnehåll, ingridienser? På ett ungefär? Tänk de vanliga sorterna, senapssill, något med gräslök och grejer, skärdgårdssill med några räkor i och sånt. Någon matjesill blir det nog inte för mig, dock.

Torwald
2007-06-22, 12:04
Sökte lite, men hittade inte så mycket om näringsinnehåll. Jag tror jag gör som så, att jag utgår ifrån Abbas näringsvärden och lägger på lite på fettet och därmed lite på energin också. Såhär ser deras senapssill ut:

Näringsvärde per 100 g:
Energi: 1100 kJ / 260 kcal
Protein: 7.0g
Kolhydrat: 16.0g
Fett: 19.0g

Inte alls dumt tycker jag själv. Det lär bli en hel del senapssill :D

Handcuff
2007-06-22, 13:16
Varför bry sig? Ska du basera ditt energiintag på sill framöver, eller bara äta det nu på midsommar?

Slappna av och ät som du vill för en dag. Kommer inte ge några dramatiska förluster av muskler eller något annat.

Raggis
2007-06-22, 13:21
Varför bry sig? Ska du basera ditt energiintag på sill framöver, eller bara äta det nu på midsommar?

Slappna av och ät som du vill för en dag. Kommer inte ge några dramatiska förluster av muskler eller något annat.

+1, lol.

Sir Klabbe
2007-06-22, 14:34
Varför bry sig? Ska du basera ditt energiintag på sill framöver, eller bara äta det nu på midsommar?

Slappna av och ät som du vill för en dag. Kommer inte ge några dramatiska förluster av muskler eller något annat.

Givetvis ger överätning inga dramatiska muskelförluster, tvärtom nästan :hbang:.

Däremot lär ju vi alla ha gått upp 0.5kg tills imorgon.

Handcuff
2007-06-22, 14:59
Givetvis ger överätning inga dramatiska muskelförluster, tvärtom nästan :hbang:.


Nej det kommer INTE sabba någon deff heller...

Och hjälp tänk om vi kommer lägga på oss något hekto på vågen...HJÄLP *gah!* Alla...precis ALLA kommer att peka på fettot som struntade i att räkna kalorier på midsommar....

Johan_P
2007-06-22, 15:53
Däremot lär ju vi alla ha gått upp 0.5kg tills imorgon.

Vadå då? Helt ointressant.

Torwald
2007-06-22, 20:04
Varför bry sig? Ska du basera ditt energiintag på sill framöver, eller bara äta det nu på midsommar?

Slappna av och ät som du vill för en dag. Kommer inte ge några dramatiska förluster av muskler eller något annat.

Jag bryr mig för att jag vill. Jag frågade inte vilka implikationer midsommar skulle ha på min deff på lång sikt; det är jag redan väl införstådd i. Faktum är att jag inte ens nämnde någon slags oro över det. Jag frågade eftersom jag gillar kunskap och eftersom jag bryr mig om vad jag äter.

Det är så typiskt att man blir smått påhoppad bara för att andra är maniska. Om du inte har något att tillföra till tråden kan du väl bara strunta i att svara?

Torwald
2007-06-22, 20:05
+1, lol.

-1

GymTT
2007-06-22, 20:09
Ät lite extra sill om du känner för det. Se det som en belöning och kriga hårdare nästa vecka.
Ha en bra midsommar


TT

Torwald
2007-06-22, 20:11
Ät lite extra sill om du känner för det. Se det som en belöning och kriga hårdare nästa vecka.
Ha en bra midsommar


TT

Way ahead of ya *popcorn*

Tack detsamma! :thumbup: