handdator

Visa fullständig version : Marklyft, Bänkpress och knäböj! Höjdpunkterna här i livet!


Zivoz
2007-06-22, 02:44
Japp så är det sagt och gjort! För kanske 4 gången ska jag försöka få till en så kallad fräsch och ny journal.
Nu när gymmet har börjat seriöst och jag tränar så mycket jag kan!

Jag har ett schema som jag aldrig bryter och det är :

Måndagar : Kondition

Tisdagar : Gym , Biceps, triceps och axlar.

Onsdagar : Kondition

Torsdagar : Gym , Bröst och Rygg

Fredagar : Kondition

Lördagar : Gym , Ben och mage

Söndagar : Vila

Mina stats :

79kg i bänkpress
80 kg i lastdrag
90 i marklyft
Hantel curl 20kg


Mina mål:
85-90 i bänk
100 kg i lastdrag
100 kg i marklyft
20 kg fast då ska jag kunna göra 3 set med den vikten

Dom här målen är till den 1 januari alltså om ungefär ett halvår.
Kreatin och gainer är det jag ska börja med.
Testa ifall det är bra eller inte.

Men kondition så menar jag verkligen kondition. Då är det slå på säcken, armhävningar, skuggboxning, hoppa rep och springa flera kilometer. Försöker trötta ut mig till max.
Har märkt att det har resulterat i en positiv effekt i träningen eftersom jag återhämtar mig lättare och jag inte känner mig som en neadertalare som bara kan lyfta vikter och blir svettig så fort jag rör på mig.
Efter sommaren så kommer boxning komma in i bilden igen då jag ska försöka att kvala in till matcher.
Så då byts vissa saker ut mot andra saker.

Men då ska jag inte byta tråd utan jag ska ha kvar min tråd och bara be en moderator editera den så att mitt schema står på den första posten.

Måste bara förklara hur mycket jag verkligen älskar att träna.
Innan jag började träna seriöst lyfte jag vikter lite då och då när jag kände för det. Nu så har jag kört seriöst ett tag och jag mår verkligen bra av det. Det känns som om det är en del av mitt liv. Jag måste verkligen träna ibland för jag känner mig beroende av det. Jag kan inte sluta känns det som. Det är något som händer där nere i gymmet. Är det svetten som rinner, Är det smärtan som skriker inuti eller är det känslan av att vara stark?
Jag vet inte men jag älskar att gymma och att träna.

Här nere ska jag tillägna dom sista raderna till att förklara min kost.

Min kost är bra. Försöker äta så mycket jag kan hela tiden. Havregryns gröt allting. Jag tycker om att dricka litervis med mjölk. Någon gång har det hänt att jag har druckit 2 liter mjölk till en måltid. Men det är inte så ofta som tur vad ;).
Jag tänker redan säga nu att jag äter lite godis då och då när jag känner för det. Men jag försöker att inte äta det för ofta. Men ibland så kanske det slinker ner ett halv kg eller så.
Någon som jag har kommit på på senare tid är att jag kan slänga i mitt hiskeliga mängder mat. Jag äter jätte mycket nu. Antagligen är det för att jag växer och tränar samtidigt. Men varje gång jag ska äta så blir jag lika rädd för när jag ska flytta hemifrån... Det kommer bli dyrt.
Nu så här på sommaren så kommer jag sommarjobba på på ett bygge.
Det är bra tränig för grepp och så.
Men även ifall jag jobbar där så tänker jag verkligen inte sluta gymma.

Jag väger 75 kg och är nöjd med min vikt. Japp det är morgonvikt vi snackar om. Inte litervis med vatten och mat innan vägning vikt.

Tack för att ni lyssna och be mig lycka till!

petersson
2007-06-22, 08:26
Sätt upp mål till knäböjningen också så det inte blir något lallande :)

Olof
2007-06-22, 18:07
boxning? slugger, tekniker, prickskytt, tjurrusare eller kontringsboxare?

Zivoz
2007-06-23, 16:04
Hybrid boxer.
Swarmer, Slugger och brawler.

Jag är väldigt blandad när jag slåss. Men dom 3 beskriver mig bäst.

Igår så körde jag 10 ronder boxnings saker. Som slå på säck, hoppa rep och olika styrka övningar.

en rond är 3 minuter och en minuts vila.

Blev riktigt svetting vilket är bra

Zivoz
2007-06-23, 16:27
Mitt mål i knäböj är 140 kg

StefanC
2007-06-23, 17:41
Tycker dina mål är väldigt små. Att öka 5-10 kg i bänkpress exempelvis på 6 månader är för mig katastrof. Sen beror det ju självklart på hur nära man är sitt totala max. Men tror ju att du klarar minst 120kg bara du vill och tränar för det.

Erik__
2007-06-23, 18:06
Mitt mål i knäböj är 140 kg

om du knäböjer 140kg får du nog sätta som mål i marklyft att dra 170-200 =D=D

lycka till med träningen!

Zivoz
2007-06-23, 20:06
Jag får köra på med knäböj efteråt då så att jag övart upp korsryggen ricktigt ordentligigt!

Zivoz
2007-06-24, 00:54
Hejsan igen idag han jag inte köra så mkt ben för att jag har fått en skada i ögat som gör att jag nästan inte kan se.

Upvärmning på 5 minuter med hopprep.

Benspark:
20kg*12
50kg*8
50kg*9
50kg*11

Harmstring tränare.
20kg*20

sen han jag inte mer för att jag kunde knappt se :O
Men jag gjorde lite iaf.
Bättre en inget.
Längtar tills på måndag !

Zivoz
2007-06-24, 00:56
Tycker dina mål är väldigt små. Att öka 5-10 kg i bänkpress exempelvis på 6 månader är för mig katastrof. Sen beror det ju självklart på hur nära man är sitt totala max. Men tror ju att du klarar minst 120kg bara du vill och tränar för det.


Ifall jag når ett mål för snabbt så sätter jag bara ett nytt igen.
För jag vet hur mycket motiverande det är att träna med mål man kommer verkligen fram i träningen tycker jag!
Så ifall jag når ett mål för snabbt alltså inom 1 eller 2 månader så bara höjer jag det lite till!

Tack att du påminde mig för 10kg är inte så svårt att öka!
Jag har tränat seriöst nu i 2 månader.

Timme
2007-06-24, 01:11
Måste bara förklara hur mycket jag verkligen älskar att träna.
Innan jag började träna seriöst lyfte jag vikter lite då och då när jag kände för det. Nu så har jag kört seriöst ett tag och jag mår verkligen bra av det. Det känns som om det är en del av mitt liv. Jag måste verkligen träna ibland för jag känner mig beroende av det. Jag kan inte sluta känns det som. Det är något som händer där nere i gymmet. Är det svetten som rinner, Är det smärtan som skriker inuti eller är det känslan av att vara stark?
Jag vet inte men jag älskar att gymma och att träna.


Jag känner igen mig i dig. Jag är precis lika dan och är totalt galen i träning. Känslan av att få känna vikterna är svårbeskrivlig.

Zivoz
2007-06-24, 02:17
Någonting är det med vikterna i gymmet! Vet inte vad det är men det lockar alltid lika mycket!
Tack så mycket Timme att du känner som jag känns som man har stöd då!

Calle~

Zivoz
2007-06-26, 00:07
Idag har jag cyckalt mer än en mil och jobbat på bygget!

Grymt kul idag!

tjabon
2007-06-26, 01:35
Kul att se att det finns fler som tränar mångsidigt! :thumbup:

Själv så kör jag 3 dagar gym i veckan och 3 dagar löpning
á 10-15 km. Har gjort så i många år och tycker att det ena
hjälper upp det andra.

Lycka till.

Zivoz
2007-06-26, 21:32
Biceps curl 10kg 10*3
Biceps i cable 15kg*3
Biceps med skivstång 20kg 10*3

Triceps extension hantlar 10kg 10*3

Orkade inte göra så mycket idag för att jag har bärt så mycket på jobbet!
Hoppas att det blir bättre efter en natts söm!
God natt och tack till alla!

Hockeyplayer
2007-06-26, 21:35
Jag känner igen mig i dig. Jag är precis lika dan och är totalt galen i träning. Känslan av att få känna vikterna är svårbeskrivlig.
Håller med! Träning är underbart! *cupid*

Zivoz
2007-06-27, 18:00
Idag så har jag jobbat i 8 timmar på bygget lagt golv och en massa saker. Fyller 16 idag också :)

Det känns fett kul!
Kondition har jag fått på jobbet så jag tar väll en promenad eller något sen eller vad man ska säga ^.^!

NiklasAhlqvist
2007-06-27, 20:18
Tycker du borde höja din mål. Du har cirka 6 månader på dig och det är god tid att öka mycket. Lycka till, journalen skall följas:D

Zivoz
2007-06-30, 12:21
Tack för att många stödjer mig. Ni har hjälpt mig att inse lite saker att kanske jag ska höja målen endå ganska mycket!

6 månader :

100 i bänkpress
120 i lastdrak
160 i marklyft
100 i knäböj
fortsätta med boxningen och satsa järnet på det igen och samtidigt träna styrke träning.

Zivoz
2007-06-30, 12:22
Idag ska jag göra ett helkropps pass med kondition.
Skriver här senare!

Zivoz
2007-07-08, 21:33
ojoj här har man slappat sig på semestern en vecka och gått upp några kilo. Väger 79,5 nu.

Har inte kunnat träna under förra veckan så nu börjar jag igen.
Frisk och kry redo att gymma tills jag spyr.

Ha det bra!

Timme
2007-07-08, 22:17
Håller med! Träning är underbart! *cupid*

Det är det verkligen! Träning *cupid*

Zivoz
2007-07-11, 14:53
Jao igår så tränade jag från klockan 11 till 1 på natten ingen aning varför men det kändes gött !

Bic curl med 10kgs vikt 15 reps för umvärmning.

Bic curl 13kg 10*3

French press med hantel 18kg 10*3

Sidolyft med hantel 6kg 8*3

Framåt lyft med hantel 10kg 8*3

Skivstångs curl 20kg * 10 24 kg * 8 26 kg * 6

Gjorde lite baksida axel men kom inte ihåg vikterna.

Press bakom nacken 26 kg 8*3

Bra pass kände det igår så nästa gång ska jag öka lite mer!
Roligt att vara igång igen.

Älskar att träna!

Zivoz
2007-07-11, 20:42
Nu ska jag ut och springa en mil, skriver om tid och så här senare!

Zivoz
2007-07-11, 22:48
Jag är ju så smart ibland..

När jag hade sprungit 5km så var jag nära på spy pga av att jag hade käkat pasta innan så jag var tvungen att gå nästa resten av vägen så jag fick en tid på :

1 timme och 7 minuter vilket är uruselt.
Som tur är kan jag skylle på något.
Japp nu har jag en tid och mitt mål om ett halvår är att springa på under 40 minuter.
Jag sprang halvavägen på 23 minuter så det är inte långt borta.
Måste bara tänka lite innan att jag kanske inte ska äta som en gris..


Japp ajuste för ni som inte förstår varför jag både blandar kondition och styrka samtidigt så är det för att jag kommer satsa på boxningen och jag har bestämt mig för att bli något inom den grenen för det är min passion.

Varje dag när jag vaknar så vet jag att jag kommer snart stå i ringen och då så måste jag vara redo. Jag måste kunna tåla smärta både fysikskt och psykiskt.

Så nu är allting igång och det rullar och inget kan stoppa mig!

Zivoz
2007-07-14, 20:06
Idag så sprang jag litet. Sprang 1 mil på 50 min utan att stanna så är rätt trött nu

Ha det bra!

Nimille
2007-07-14, 20:15
Kul med en till 91a!
Ska följa dig *popcorn*

Jonasson
2007-07-14, 20:48
Jao igår så tränade jag från klockan 11 till 1 på natten ingen aning varför men det kändes gött !

Bic curl med 10kgs vikt 15 reps för umvärmning.

Bic curl 13kg 10*3

French press med hantel 18kg 10*3

Sidolyft med hantel 6kg 8*3

Framåt lyft med hantel 10kg 8*3

Skivstångs curl 20kg * 10 24 kg * 8 26 kg * 6

Gjorde lite baksida axel men kom inte ihåg vikterna.

Press bakom nacken 26 kg 8*3

Bra pass kände det igår så nästa gång ska jag öka lite mer!
Roligt att vara igång igen.

Älskar att träna!

Du kör på minst lika tunga, eller tyngre, vikter än mig och är bara 16 år. Känns lite surt...
Tycker du ska sätta högre mål! Var försiktig bara så du inte skadar dig och brassa sedan i helvet.

Zivoz
2007-07-14, 21:12
Jonasson och nimille

Tack så mycket att ni ger mig tips och så. Men jag vill ha dom här målen just nu. Även om jag vet att jag kommer klara det så är det bra att börja lågt eftersom jag fortfarande är en nybörjare vill jag inte skada mig. Som sagt jag är 16 år... Vilket betyder jag har några år kvar av muskeltillväxt och så.

Jag satsar ju på att bli svensk mästare i boxning när jag är runt 21, 22 så det är därför jag springer rätt mycket och så.

Men eftersom jag är ny till styrke träningen vill jag få bra fästen och så så att jag bygger upp fysiken från grunden långsamt.

Även om jag antagligen kommer köra över målen när datumet kommer så kommer jag försöka att hålla mig kvar och ha kontroll över vikterna.

Tack så mycket igen så ska äta nu och städa mitt rum!:hbang:

ZyphoX
2007-07-14, 22:31
Se där ja. Ännu en utav alla dessa 91or. Blir roligare ju fler 91or som kommer! Synd bara att man blir krossad utav varenda en utav dem.. nu är jag ju själv 91a.. men ändå!

Lycka till med träningen! Kommer att följa denna journalen :).

Zivoz
2007-07-17, 21:46
Tack så mycket! Uppskattas. Nu är det så att jag har blivit sjuk och kommer vara det i minst en dag till.
Har varit sjuk rätt länge nu så det är på bättrings vägen i början så hallucinerade jag.

Japp nu får jag vila ha det bra!

Zivoz
2007-07-17, 21:48
Om man vill något i sitt liv så får du göra det själv. Det finns inget magiskt piller, Inget magiskt tränings sätt det enda som lönar sig är hårt arbete.
Ibland när man kommer ner till gymmet så vet man att man orkar det. Men när man har gjort det i ett halvår måste man ha viljan att bli något.
Det är det jag har förstått nu. Utan vilja kan man lika gärna sluta.
Man sätter mål för att klara dom inte för att misslyckas med dom!

Zivoz
2007-07-18, 21:46
Japp idag så struntade jag i att inte träna.

Jag tränade inte så mycket men lite var det iaf.

Lastdrag uppvärmning 10kg *30
50kg*6
50kg*8
50kg*9

Armhävningar 20 stycken
Sedan bänkpress
55 kg * 6
55kg *6
55*5,5
:P

Flyes
25kg * 10
25 kg * 8
25 kg * 12

Marklyft
Umvärmning 26 kg * 12

65kg * 8
65kg * 6
65kg * 7

Inte så mycket men det börjar bli bättre.

Foten min har börjat läka. Vilket är bra aptiten är igååång så att säga :)!

ZyphoX
2007-07-18, 21:49
Det låter bra det Zivoz! Hoppas att det fortsätter i samma takter nu då! Lycka till med fortsättningen.

Zivoz
2007-07-18, 21:56
Tack så mycket!

Zivoz
2007-07-22, 04:23
Ska byta ut lördagens pass mot torsdagens eftersom mina muskler används för mycket annars tycker jag. Dom förtjänar mer vila emellan.

Jag har gjort så som jag ska nu denna veckan på fredagen alltså i förrgår så var jag å dansa i några timmar brände väll antagligen mycket fett. Hade jätte kul där!
Såg tjejer med glasskuls skinkor kände ju att hakan dinglade efter ett tag.

Idag ska jag köra lite extra kondition å så!
Tack så mycket alla!

ZyphoX
2007-07-22, 11:17
Ska byta ut lördagens pass mot torsdagens eftersom mina muskler används för mycket annars tycker jag. Dom förtjänar mer vila emellan.

Jag har gjort så som jag ska nu denna veckan på fredagen alltså i förrgår så var jag å dansa i några timmar brände väll antagligen mycket fett. Hade jätte kul där!
Såg tjejer med glasskuls skinkor kände ju att hakan dinglade efter ett tag.

Idag ska jag köra lite extra kondition å så!
Tack så mycket alla!

Haha. Såndär hakträning kanske man skulle satsa på lite mer... *cupid*

Zivoz
2007-07-22, 22:05
Jo det är riktigt bra träning feeel the burn!
Jag har inte känt mig så bra. Vet inte varför men jag är in på topp ifall ni undrar varför jag inte har tränat på ett tag. Nu denna veckan som kommer så blir det träning varje dag enlight schemat!

It's on now!

ZyphoX
2007-07-23, 10:34
Jo det är riktigt bra träning feeel the burn!
Jag har inte känt mig så bra. Vet inte varför men jag är in på topp ifall ni undrar varför jag inte har tränat på ett tag. Nu denna veckan som kommer så blir det träning varje dag enlight schemat!

It's on now!

Träna varje dag? Du menar inte alla 7 dagar va?
Vad är det för schema du kör efter? Eller det kanske står i din första post..

Zivoz
2007-07-23, 19:58
Kör detta schemat :

Måndag : Kondition

Tisdag : Armar och alla axel partier.

Onsdag : Kondition eller vila

Torsdag : Bröst och rygg

Fredag : Kondition

Lördag : Ben och mage

Söndag : Vila


Idag så körde jag intervall träning som löd följande :

12 burpees

Spurta 100m

direkt ner på marken och gör 10 klapp armhävningar

Jogga tillbaka

Upperade det 6 gånger.

Ingen vila kör aktiv vila istället.

Bra träning känner att jag kommer få ut mycket av den!

ZyphoX
2007-07-23, 20:28
Det där ser inte helt fel ut. Usch.. kondition.. finns det något värre? ;)

Zivoz
2007-07-23, 20:41
Nej fy fan självtortyr. Men eftersom jag är i boxning så är det ett väldigt bra tränings sett för vi behöver ju explosiv kondition :P

Zyphox har inte du någon tränings dagbok som man sitta å käka nöter framför?

ZyphoX
2007-07-23, 20:44
Nej fy fan självtortyr. Men eftersom jag är i boxning så är det ett väldigt bra tränings sett för vi behöver ju explosiv kondition :P

Zyphox har inte du någon tränings dagbok som man sitta å käka nöter framför?

Jaså du. Du boxar? Men då förstår jag lite mer :).

Jojomensan: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=89147&page=20

Där har du :). Har tydligen råkat ta bort den från min sign..

Zivoz
2007-07-24, 02:33
Hade tänkt att börja den 1 augusti men jag ska vänta en månad. Vill få upp kondition och så lite mer!

Zivoz
2007-07-24, 10:20
Eftersom jag är uppe till 3 varje dag så hade jag tänkt att vara vaken till klockan 9 ikväll. Alltså vara vaken i 28 timmar.. :P

så nu gymmar jag såhär på morgonkvisten.
Gjorde lite nya övningar idag :)

Millitär press 20kg som umvärmning sedan körde jag 30kg, föresten ska man räkna med själva skivstången?

20kg *10
3 minuters vila

30kg *5
30kg *5
30kg* 6

Får väll skylla på nyövning erhm.. :(

Drag till hakan

Ingen upvärmning på denna övning.

30kg *8
30kg *12
30kg *12

Kändes bra brändes gött =)

Biceps curl
10kg umvärmning
10kg *10 lätt körde alltså med en hantel då att jag körde reppade 10 på ena armen sen 10 på andra

13kg*6 kändes tungt.. skumt..
13kg*6 kändes mindre tungt...
13kg *6

kan inte träna mer för ja känner mig för sliten.. :/ Men aja ha det bra!

Nimille
2007-07-24, 12:19
föresten ska man räkna med själva skivstången?

Finns givetvis inget ska, men eftersom olika stänger väger olika mycket räknar man med stångensvikt för att kunna jämföra enklare.
Har du räknat med stångens vikt?
Kör du med en internationell 20kg´s och inte har den vikten inräknad är jag imponerad. 50kg militärpress är bra.

Zivoz
2007-07-24, 23:45
ne ja kör med någon som väger runt 10kg bara..
Men ja tycker det känns bättre att inte räkna skivstängerna.

Zivoz
2007-07-31, 01:55
Hej igen! :) Idag har jag tränat bänk massa saker men det är inte det som är huvud ämnet. Nu på torsdag så har jag boxnings träning. Jag har BOXNING igen äntligen. Jag har längtar verkligen. Jag ska säga upp mitt gym kort och köra 3 dagar i veckan boxning. Jag kommer gymma då och då när jag känner för det. Men då kommer jag köra högra reps.

Måndag : Boxning

Tisdag : Boxning

Onsdag : Vila eller gym då

Torsdag : Boxning

Fredag : Boxning

Lördag : Vila

Söndag : Vila


Jag vill bevisa att det går att bli större med konditions träning. Explosiv konditions träning. Jag ska väga mig på torsdag och sedan väga mig om ett halvår.

Zivoz
2007-07-31, 02:32
Föresten så kommer jag att skriva ner vad vi gör på boxning så att ni förstår. Inte så kul med en tråd där det står boxning idag.. tog en gainer.. smaka inte så gott...

Jag ska ju skriva hur långt vi springer hur jag kände mig och så. Först om främst vill jag få upp flåset igen. Det kommer ta ungefär 2 månader eller 1 månad. Då är det okej flås i lilla bunten igen. Sen efter jag har anpassat mig till hård kondition träning igen ska jag kompletera med styrka träning. Jag tänkte att det ska bli rätt denna gången. Jag vill inte känna att jag inte orkar gå till boxningen dagen efter för att jag körde stenhår med vikterna.

Jag har lärt mig av mina många misstag.

Jag ska snart börja gå matcher. Så det är därför jag lägger det andra åt sidan. Teknik har jag bara kondition och så som måste förbättras. Jag satsar på matcher efter 2007.

Mina mål med denna tränings period (5 månader ungefär) :

Mellan 80 och 85
Bättre kondition
Explosiv styrka som jag har haft

Det är det jag vill inget annat!
Tack i förhand!

Tack alla och hjälp mig att fokusera!

Zivoz
2007-07-31, 06:09
Jag var ute å sprang 3km men kände genast att jag hade ont i benet. Då menar jag ont i benhinnorna har aldrig haft det så ont i bena förut alltså det har aldrig hänt. Antagligen var det för att jag var sjuk så att ja inte fick röra mig riktigt på 2 veckor. Alltså att jag inte fick gå ut. Kan ju vara därför?

Zivoz
2007-08-01, 00:14
Idag körde jag lite allt möjligt inte så mycket seriöst tränade, 40kg smalbänk.

15kg i bic curls.

Lite annat också kommer inet ihåg vad det var eller vikterna :(

Två dagar kvar tills boxningen är sjukt taggad :)

Zivoz
2007-08-02, 03:17
Idag ska jag gymma bröst och rygg, ska skriva upp vad jag gör denna gången :P