handdator

Visa fullständig version : är dessa träningsövningar bra?!


anton.l
2007-06-21, 17:28
vet inte riktigt om man kommer orka gå ner till gymmet i sommar så jäkla varmt och svettigt där nere, plus att de är lite krångel med o ta sig dit...
har fått lite tips från tidningen cafe och så som jag fattar de så bränner dom här övningarna fett mer än o bygga upp själva musklerna.. eller är jag helt ute o cyklar :D???

-----------------------------------------------------------------------
jag bytte ut denna övningen mot den dom tipsade för jag inte fatta va dom mena!!
"statisk mag övning" du ligger på rygg o lyfter upp överkroppen o benen så du balanserar på rumpan , skakar som bara fan när jag gör den ^^ x antal sekunder gånger 3 tränar magen såklart vet ej om de är fler muskler

statisk rygg - ligger på rygg och lyfter upp kroppen genom att ha allt i luften förutom underarmarna och hälarna.. x antal sekunder gånger 2.. tränar främst ländryggen men även lårens framsida och mage

diagonallyft - ligg på rygg raklång lyft upp vänster ben o höger arm , sen tvärtom med höger ben o vänster arm x antal sekunder gånger 3 respektive ben o arm.... tränar ländrygg och rumpa lyft inte för högt så du inte belastar ryggen

jägarvila - du sitter mot en vägg med en 90 graders vinkel med benen och har armarna i kors över bröstet en riktig klassiker :) försök sitta såhär i 2-3 minuter max 1 gång! sluta inte för att du börjar skaka! ... tränar framsida lår och viss mån även baksida av låret

------------------------------------------------------------------------
som sakt dom här bränner mer fett än o bygga upp musklerna t.ex "statisk mag övning" är väl väldigt bra för o få fram magrutorna? kan detta räcka för sommarn alla dagar i veckan? äre bra övningar han rekommenderat?!

Allan
2007-06-21, 18:37
Vill du få fram magrutorna skär du ner energiintaget och ökar förbränningen. Man kan inte punktförbränna fett, utom i mikroskopiska mängder. Och du förbränner inte särskilt mycket på de där övningarna.
Statisk magövning??? Ja, herregud - är det Ove som varit framme igen?