handdator

Visa fullständig version : Proteinpulver


Nyabörjad
2007-06-21, 12:08
Sånna här gainers som finns MegaMass till exempel är det bra att dricka 2-3 sånna per dag om man vill öka snabbt i muskelmassa?

Eddie Vedder
2007-06-21, 12:11
Dom innehåller energi, energiöverskott krävs för att bygga muskler, är dom en del i en kost som leder till energiöverskott så är svaret ja.

Kcal från gainers gör ingen skillnad jämfört med vanlig mat dock.

Nyabörjad
2007-06-21, 12:13
Så jag kan egentligen bara dricka massa proteinpulver hela dagarna fan va soft att slippa äta *whistle*

Eddie Vedder
2007-06-21, 12:16
Så jag kan egentligen bara dricka massa proteinpulver hela dagarna fan va soft att slippa äta *whistle*

Jag hoppas för allt i världen att det inte finns ett uns allvar i det du säger!*screwy*

Nyabörjad
2007-06-21, 12:19
Amen du skrev ju att det inte var skillnad på gainers och vanlig mat ju *whistle*

Deceiver85
2007-06-21, 12:22
Någon *whistle* kommer *whistle* vara *whistle* bannad *whistle* snart *whistle*

Raggis
2007-06-21, 12:26
Mitt råd är att du läser runt här på kolo. Du har uppenbarligen MYCKET kvar att lära.

Nyabörjad
2007-06-21, 12:26
vem? jag vill ju bara ha svar på vad jag ska äta han skriver ju att det inte är någon skillnad på mat och proteinpulver vad ska jag tro *cry*

Nyabörjad
2007-06-21, 12:28
Mitt råd är att du läser runt här på kolo. Du har uppenbarligen MYCKET kvar att lära.

Jag ska sätta mig och läsa s¨å mycket jag bara kan ni verkar bli så arga jag kan inte alls mycket om kost kan träna jävligt hårt och tungt dock *whistle* men är jättedålig på kost vill bara lära mig men blir ju avsnäst direkt typ *cry*

GymTT
2007-06-21, 12:31
Jag ska sätta mig och läsa s¨å mycket jag bara kan ni verkar bli så arga jag kan inte alls mycket om kost kan träna jävligt hårt och tungt dock *whistle* men är jättedålig på kost vill bara lära mig men blir ju avsnäst direkt typ *cry*

1. Träna tungt + ät + vila.
2. Ät mer än vad du förbrukar så går du upp i vikt, det behövs för att öka i muskelmassa.
3. Använd kreatin om du känner för det.
4. Det är inget magiskt med proteinpulver, det är ingen dunderhonung som du växer av.
5. Jobba hårt och läs här dagligen.


Det finns inga genvägar.

Nyabörjad
2007-06-21, 12:35
1. Träna tungt + ät + vila.
2. Ät mer än vad du förbrukar så går du upp i vikt, det behövs för att öka i muskelmassa.
3. Använd kreatin om du känner för det.
4. Det är inget magiskt med proteinpulver, det är ingen dunderhonung som du växer av.
5. Jobba hårt och läs här dagligen.


Det finns inga genvägar.

tack! låter verkligen som bra tips ska följa dem slaviskt och läsa här varje dag jag lovar tungt tränar jag redan som fan *whistle*

tack för sveret gymtt

Eddie Vedder
2007-06-21, 12:35
Hur kan man "vara dålig på kost". Du nämner ordet "kost" som om det vore något alldeles främmande och udda.

Eftersom du uppenbarligen lever så har du ju ätit mat i dina dagar, då fortsätter du helt enkelt med det och är noga med att det blir tillräcklig mängd.

I övrigt är ju välbalanserad och näringsrik mat önskvärt ur ett hälsoperspektiv. Äter du enbart näringslösa/näringsfattiga saker såsom gainers och "skräpmat" kan du växa, du lär dock inte må särskilt bra i övrigt och givetvis får hälsoskonsekvenser även negativa konskvenser för din träning i ett längre perspektiv.

Torsk_ole
2007-06-21, 12:37
Proteinpulver och gainers är gjorda av vanlig mat. Däremot så har mat en hel del fördelar jämfört med dess tillskott. Allt du behöver veta om dem för tillfället. Lyd GymTT:thumbup: