handdator

Visa fullständig version : Wtf jag vann en klocka


Lexidos
2007-06-21, 08:47
Nyss damp det ner ett mail ifrån komplett där det stod.
Tack för att du deltog i våran tävling, du har vunnit 1:a pris.

Men va, jag vinner ju aldrig nåt. Kasnke ska passa på o köpa en lott idag :)

En kompis ställde alltid upp ialla tävlingar han hittade, en gång vann han en årsförbrukning med V6 tuggummin :)

Har ni vunnit något konstigt/roligt?

Flykt
2007-06-21, 08:53
Har alltid velat åka på språkresa och såg en tävling om att vinna en sådan. Jag ställde givetvis upp och efter 3 veckor kommer det ett brev. Jag såg att det var från STS Språkresor och det stod "Grattis du har vunnit" på framsidan.
Glad som man blir så öppnar man kuvertet och så står det "Grattis André, du har vunnit två biobiljetter!". :/

Jag kom på åttonde plats eller nåt.

EDIT: det skulle vara konstigt/roligt kom jag på, äsch.

Lexidos
2007-06-21, 08:55
Har alltid velat åka på språkresa och såg en tävling om att vinna en sådan. Jag ställde givetvis upp och efter 3 veckor kommer det ett brev. Jag såg att det var från STS Språkresor och det stod "Grattis du har vunnit" på framsidan.
Glad som man blir så öppnar man kuvertet och så står det "Grattis André, du har vunnit två biobiljetter!". :/

Jag kom på åttonde plats eller nåt.

EDIT: det skulle vara konstigt/roligt kom jag på, äsch.

haha det var ju roligt eftersom du antagligen genast trodde du vann en resa :)
Biobiljetter är inte fyskam det heller :)

ääh om man har vunnit något överhuvudtaget kan man skriva om det

Prankie
2007-06-21, 08:57
Jag har vunnit 100kr presentkort en gång. Köpte ett PSX minneskort för det.

Slartibartfast
2007-06-21, 08:59
Senast vann jag kaffebolagets vadslagningstävling då jag gissade på att Räikkönen skulle komma fjärde i Indianapolis. 7,5 €. Vinner aldrig nånting annars.

Frantic
2007-06-21, 09:00
Jag vann en halv gris, på mitt startnummer, när jag var 10 år och sprang en minijogg. Min bästa vän vann en TV så jag blev avundsjuk...

MasterChief
2007-06-21, 09:01
Jag vann en mobiltelefon för bästa insändare. Grejen var att jag visste inte om det. Sen träffade jag en gammal kompis på bussen och han frågade om telefonen var bra. Jag fattade ingenting. Då berätta han att jag hade ju vunnit en telefon i *****-tidningen, men att det var för ungefär ett år sen.

Så jag kollade upp det och det stämde. Ringde upp tidningen och de hade telefonen kvar. :-)

Det enda tråkiga i historien är att en mobiltelefon som är ett år gammal är lika rolig som en död guldfisk :-/

Lexidos
2007-06-21, 09:01
Jag vann en halv gris, på mitt startnummer, när jag var 10 år och sprang en minijogg. Min bästa vän vann en TV så jag blev avundsjuk...

Wtf? Utvecklad det där :)

MasterChief
2007-06-21, 09:02
Wtf? Utvecklad det där :)

http://shop.gaardbutikkendirekte.dk/product.asp?product=82&lang=dk

Lexidos
2007-06-21, 09:04
http://shop.gaardbutikkendirekte.dk/product.asp?product=82&lang=dk

haha :laugh:
Ultimata presenten till en 10-åring, en halvgris o ett gymkort :)

Presona
2007-06-21, 09:26
haha :laugh:
Ultimata presenten till en 10-åring, en halvgris o ett gymkort :)

Dom kanske tyckte att han såg lite spenslig ut.
"Ta denna halvgrisen och ät upp dig lite...och så går du ner o lägger på dig lite muskler! O sträck på dig för f*n!" *gah!*

:D

Helena B
2007-06-21, 10:13
Fick hem en DVD och i brevet som medföljde stod det att jag hade vunnit en tävling i min lokala konsumbutik. Tydligen var jag den som hade ökat mina inköp på konsum mest, från en månad till en annan :D Det här var mer en skum tävling än ett skumt pris.

Jag har även vunnit 3 tv-apparater från programmet Det kommer mera...

Lexidos
2007-06-21, 10:29
Fick hem en DVD och i brevet som medföljde stod det att jag hade vunnit en tävling i min lokala konsumbutik. Tydligen var jag den som hade ökat mina inköp på konsum mest, från en månad till en annan :D Det här var mer en skum tävling än ett skumt pris.

Jag har även vunnit 3 tv-apparater från programmet Det kommer mera...

haha då såg det ut som hela hemmet var fullt med stöldgods då? Hur lyckas man vinna 3 gånger?

LadyInsane
2007-06-21, 10:30
För några år sedan var jag med i en av Pub-husets tävlingar och vann första pris. En hotellnatt på ett 5-stjärningt hotell här i Stockholm. Mysigt var det....:Virro

Helena B
2007-06-21, 10:39
haha då såg det ut som hela hemmet var fullt med stöldgods då? Hur lyckas man vinna 3 gånger?

Jag bara ringde in till tv-programmet och så vann jag. Efter tre tv-apparater så slutade jag att ringa, visste inte vad jag skulle ha alla tv-apparaterna till. Antingen så hade jag tur eller så var det lätt att vinna.

Deceiver85
2007-06-21, 10:46
Vann 500kr på att Sverige skulle vinna över Finland i OS-finalen med 3-2

Angel
2007-06-21, 10:49
vann en läppförstoring från veckorevyn

Solros
2007-06-21, 13:23
En Sune för någon månad sedan.http://images.amazon.com/images/G/01/electronics/detail-page/zune-3-091306.jpg

mirrranda
2007-06-21, 13:27
Det enda jag vunnit är 2000g marabou choklad på grönan :D Mums filibabba

Lexidos
2007-06-21, 13:28
Det enda jag vunnit är 2000g marabou choklad på grönan :D Mums filibabba

mmmm marabou... inte fel :D

MasterChief
2007-06-21, 13:29
En Sune för någon månad sedan.http://images.amazon.com/images/G/01/electronics/detail-page/zune-3-091306.jpg

Nöjd? Funkar WiFin bra?

rolf
2007-06-21, 13:29
När jag var 15-16 ringde det några dagar innan jul någon som påstod att jag hade vunnit en julskinka. Jag hade vanan inne då att själv busringa så jag trodde givetvis att detta var ett skämt så jag snackade en massa skit med den alltmer upprörda personen i andra ändan. Till sist orkade jag inte mer så jag gav en kompis address som de skulle leverera grisen till. Tro fan att jag blev förvånad nästa dag när kompisen ringde och frågade varför i helvete de har fått en julskinka med ett kort med texten "grattis [mitt namn] till vinsten!".
Det visade sig att morsan varit med i ett lotteri med mitt namn, och det är nog det häftigaste jag har vunnit. :D

MasterChief
2007-06-21, 13:30
Jag har vunnit 10000 kronor på Triss två gånger (märkligt med tanke på att jag köper ca 5 om året). Båda gångerna lyckades jag bränna pengarna på mindre än en timme :-/

Solros
2007-06-21, 13:35
Nöjd? Funkar WiFin bra?

Har inte använt WiFi, men den kan enbart användas för att skicka låtar mellan två Zunar, inte för att föra över från datorn eller surfa med, om jag förstått det hela korrekt. Dessutom så lägger den med en spärr om man skickar musik trådlöst till varandra, som gör att man bara kan lyssna på låten ett visst antal gånger.

Sedan är det ett jävla strul med att installera programvaran. Den funkar i nuläget enbart på amerikanskt os. Man kan fulhacka in den, men det är omständigt och tar en jävla tid pga massa buggar.

Men nu när programmet är inlagt så är jag mycket nöjd! Stor display och klockren bild på videos. Har 15gb musik inlagd och runt 50 olika avsnitt av Seinfeld, Simpsons och American Dad, och ändå minst 10gb ledigt :)

Har dock aldrig använt en iPod, så har inget att jämnföra med, men jag är nöjd.

mirrranda
2007-06-21, 13:37
Jag har vunnit 10000 kronor på Triss två gånger (märkligt med tanke på att jag köper ca 5 om året). Båda gångerna lyckades jag bränna pengarna på mindre än en timme :-/

Jävlar vilken tur, vad brände du de på då? :smash:

MasterChief
2007-06-21, 13:41
Har inte använt WiFi, men den kan enbart användas för att skicka låtar mellan två Zunar, inte för att föra över från datorn eller surfa med, om jag förstått det hela korrekt. Dessutom så lägger den med en spärr om man skickar musik trådlöst till varandra, som gör att man bara kan lyssna på låten ett visst antal gånger.

Sedan är det ett jävla strul med att installera programvaran. Den funkar i nuläget enbart på amerikanskt os. Man kan fulhacka in den, men det är omständigt och tar en jävla tid pga massa buggar.

Men nu när programmet är inlagt så är jag mycket nöjd! Stor display och klockren bild på videos. Har 15gb musik inlagd och runt 50 olika avsnitt av Seinfeld, Simpsons och American Dad, och ändå minst 10gb ledigt :)

Har dock aldrig använt en iPod, så har inget att jämnföra med, men jag är nöjd.


Jag kör ju iPod Video och gillar den skarpt (blir mycket Family Guy, American Dad osv på bussen) men fått upp ögonen lite för Sune. Har börjat köra WMC och iTunes har jag lessnat på. Dock är jag så less på att de lyckas böka till allt så förbannat. Men jag väntar nog ett tag...Ser vad som händer framöver.

MasterChief
2007-06-21, 13:44
Jävlar vilken tur, vad brände du de på då? :smash:

Första gången så skrapade jag fram vinsten gåendes på Götgatan. Jag stack direkt till favvobutiken och köpte en ny projektor á 30 bananer. Så den där vinsten blev ju rätt dyr. :D

Andra gången var på lunchen och då drogs lunchentimmen ut en aning för att införskaffa digital SLR. Gick jämt skägg den gången.

Hålla i pengar är inte min starka sida. Det är nog en reaktion mot mitt yrkesval (controller).

willis
2007-06-21, 13:50
Zelda Majoras Mask
Biobiljetter har jag vunnit massor med gånger (med tillhörande reklam-tshirts, ficklampor etc)
Signerat my chemical romance-album som jag gav bort på en gång
Dålig hiphop-singel som jag slängde

tror det är allt..

Frida.B
2007-06-21, 13:51
Va me i en tävling på ett skejt forum.. man skulle bara skicka in sitt nick... självklart vann jag, en bräda signerad av black label... hade ingen aning om vilka black label var... men brädan står kvar här hemma

Jompan
2007-06-21, 13:57
Vunnit hårspray. Skulle fylla i lite info om hårvårdsprodukter och jag var bland de första som svarade. :)

Solros
2007-06-21, 13:57
Jag kör ju iPod Video och gillar den skarpt (blir mycket Family Guy, American Dad osv på bussen) men fått upp ögonen lite för Sune. Har börjat köra WMC och iTunes har jag lessnat på. Dock är jag så less på att de lyckas böka till allt så förbannat. Men jag väntar nog ett tag...Ser vad som händer framöver.

Jo, men sålänge du inte ska köra Wifi så funkar nog allt ganska bra. Funkar klockrent att koppla ihop med min 360 tex. Sedan har Sune 0.5 tums större skärm än Ipod, köp. :D

MasterChief
2007-06-21, 14:38
Jo, men sålänge du inte ska köra Wifi så funkar nog allt ganska bra. Funkar klockrent att koppla ihop med min 360 tex. Sedan har Sune 0.5 tums större skärm än Ipod, köp. :D

Trodde dock att det gick att köra WiFi mot datorn. :-/

Moste klema lite IRL först.

Trance
2007-06-21, 14:47
Zune är respekt, speciellt när man tattuerar in loggan:
http://www.zunescene.com/forums/index.php?topic=16115.0

Whistler
2007-06-21, 14:50
Jag vann en lunchdejt med Emma Andersson för några år sen. Våra scheman passade inte eftersom jag pluggade, så till slut hörde de inte av sig mer.

http://deliverya.aftonbladet.se/noje/0507/03/NOJE-03s37-emma1-283_368.jpg

MasterChief
2007-06-21, 14:56
Zune är respekt, speciellt när man tattuerar in loggan:
http://www.zunescene.com/forums/index.php?topic=16115.0

Är inte det där jwzrd?
http://a235.ac-images.myspacecdn.com/images01/34/l_6d349a9576c479f6200f6049e0c39b22.jpg

MasterChief
2007-06-21, 14:57
Jag vann en lunchdejt med Emma Andersson för några år sen. Våra scheman passade inte eftersom jag pluggade, så till slut hörde de inte av sig mer.



Klart ovanligt :-/

Du hade säkert fått ligga.

Deceiver85
2007-06-21, 15:07
Jag vann en lunchdejt med Emma Andersson för några år sen. Våra scheman passade inte eftersom jag pluggade, så till slut hörde de inte av sig mer.

http://deliverya.aftonbladet.se/noje/0507/03/NOJE-03s37-emma1-283_368.jpg

Du...är...dum...i....huvudet!

Lexidos
2007-06-21, 16:49
Jag vann en lunchdejt med Emma Andersson för några år sen. Våra scheman passade inte eftersom jag pluggade, så till slut hörde de inte av sig mer.


Hur lyckas man inte få tid till det? Skolan måste varit oehört viktigt 24/7

FreCKo
2007-06-21, 17:12
Jag vann en resa till Esrange, sveriges enda raketuppskjutningsbas långt ut i den norrländska skogen.

Lexidos
2007-06-21, 17:16
Jag vann en resa till Esrange, sveriges enda raketuppskjutningsbas långt ut i den norrländska skogen.

Vad hade du gjort? Rånat en bank?

Einar
2007-06-21, 17:32
Jag har vunnit en rööögad ål! :D

ManuelIT
2007-06-21, 17:33
Jag vann en lunchdejt med Emma Andersson för några år sen. Våra scheman passade inte eftersom jag pluggade, så till slut hörde de inte av sig mer.

http://deliverya.aftonbladet.se/noje/0507/03/NOJE-03s37-emma1-283_368.jpg

LOL, skojjar du eller? Fyfan vad sjukt! Synd att du inte gick

Hur vinner man saker egentligen? Och nu snackar jag inte lotter eller så, utan biobiljetter och sånt crap*mini*

gladiatorerna1
2007-06-21, 17:34
Nyss damp det ner ett mail ifrån komplett där det stod.
Tack för att du deltog i våran tävling, du har vunnit 1:a pris.

Men va, jag vinner ju aldrig nåt. Kasnke ska passa på o köpa en lott idag :)

En kompis ställde alltid upp ialla tävlingar han hittade, en gång vann han en årsförbrukning med V6 tuggummin :)

Har ni vunnit något konstigt/roligt?

Ett par rollerblades värda några tusen.

Lexidos
2007-06-21, 17:35
LOL, skojjar du eller? Fyfan vad sjukt! Synd att du inte gick

Hur vinner man saker egentligen? Och nu snackar jag inte lotter eller så, utan biobiljetter och sånt crap*mini*

Man har förmycket fritid o så anmäler man sig till en massa tävlingar man hittar på nätet osv.

FreCKo
2007-06-21, 17:37
Vad hade du gjort? Rånat en bank?

Tävlat på spray.se :D Det jobbiga var att jag ville ha andrapriset, som var en skinnjacka... Aja, jag fick käka renskav och stå i en gammal raketbunker *popcorn*

gladiatorerna1
2007-06-21, 17:38
vann en läppförstoring från veckorevyn

hur blev resultatet??? hur länge höll resultatet? viilken sorts läppförstoring var det?

Lexidos
2007-06-21, 17:38
Tävlat på spray.se :D Det jobbiga var att jag ville ha andrapriset, som var en skinnjacka... Aja, jag fick käka renskav och stå i en gammal raketbunker *popcorn*

Var renskav gott?
Hur var det då? Låter ju mer som ett straff att åka till skogen i norrland :smash:

FreCKo
2007-06-21, 17:39
Var renskav gott?
Hur var det då? Låter ju mer som ett straff att åka till skogen i norrland :smash:

Ptja... inte helt fel ändå! Fick ledigt från plugget, en asfet penna, se the other side of Sweden (Kiruna suger!) och åka till en av världens enda raketuppskjutningsbaser *flex*

Lexidos
2007-06-21, 17:39
hur blev resultatet??? hur länge höll resultatet? viilken sorts läppförstoring var det?

Köpa veckorevyn senare?

Lexidos
2007-06-21, 17:41
Ptja... inte helt fel ändå! Fick ledigt från plugget, en asfet penna, se the other side of Sweden (Kiruna suger!) och åka till en av världens enda raketuppskjutningsbaser *flex*

Låter ju rätt underhållande ialla fall :)

FreCKo
2007-06-21, 17:42
Låter ju rätt underhållande ialla fall :)

Ptja... halvt :D Det värsta var när jag fick sitta och lyssna på en grabb som suttit ute i skogen en natt och spelat in "atmosfärsvängningar" med sin minidisc... det var i princip 20min konstant brölande som tydligen var OTROLIGT fascinerande :confused:

Lexidos
2007-06-21, 17:44
Ptja... halvt :D Det värsta var när jag fick sitta och lyssna på en grabb som suttit ute i skogen en natt och spelat in "atmosfärsvängningar" med sin minidisc... det var i princip 20min konstant brölande som tydligen var OTROLIGT fascinerande :confused:

haha ja det låter ju mindre roligt. Som att gå in på ett konstmuseum o titta på tavlor man inte fattar vad de föreställer :P

egge
2007-06-21, 18:05
Var renskav gott?
Hur var det då? Låter ju mer som ett straff att åka till skogen i norrland :smash:

Har du inte käkat renskav? Jag bor ju förfan längre söderut än vad du gör och jag har smakat det. Skäms!!






Det är asgott:eating:

Yip_man
2007-06-21, 18:22
Vann en Norge lyxkryssning en gång, palla åka till norge....*whistle*

Devoid
2007-06-21, 19:24
Jag vann en ganska stor kam när jag gick i högstadiet, visserligen så var väl priset liksom gjort för mig men vann den gjorde jag.

mela
2007-06-21, 19:39
Vunnit en massa smink osv ifrån cosmopolitan.
Vann 1000:- på Stena Line när jag va typ 6, det va damn mycket pengar då :D

Lellan
2007-06-21, 20:16
När jag var gravid hade jag dille på att skicka in tävlingar. Ville absolut vinna en barnvagn, men vann en pulsklocka, en motionscykel, hårvårdsprodukter á 1000 kr, 3 barnböcker, en bebisbody i nyfödd storlek som anlände när sonen var 6 månader. Å andra sidan sålde jag pulsklockan, motionscykeln å bodyn på tradera så jag tjänade nästan ihop en barnvagn! (nästan iaf, bidde blev typ 4250 kr). En hyperspejsad stavmixer vann jag också, den är trådlös å man kan mixa rakt ner i kastrullen utan att det skvätter upp, väldigt bra faktiskt.
Å sen har jag vunnit lite biobiljetter, det blir jag skitglad över av nån anledning. :thumbup:

NisseEriksson
2007-06-21, 22:09
Jag vann 5000 kr när jag var 4, minns det knappt.
Inga andra speciella vinster

gladiatorerna1
2007-06-22, 08:03
Vill få upp tråden igen!

nossie
2007-06-22, 09:43
Aldrig vunnit något.. eller jo, vann 1000kr på bingolotto när jag var liten men det snodde farsan så.. Näe aldrig vunnit något.


NOSSie

Kwon
2007-06-22, 09:48
Var renskav gott?


Renskav är otroligt gott!

Själv har jag mest vunnit kläder, kepsar, klockor etc men en gång vann jag ett PS-lir som jag redan hade! :D (1:a pris var en Japan-resa)

Mago
2007-06-22, 10:01
Jag vann ett Gameboy när det var the new shit. Man skulle skicka in en slogan. Tror den var något i stil med: "Hipp, hipp hurra, vad Gameboy är bra!" :hbang: