handdator

Visa fullständig version : Carb timing osv...

LarsK
2007-06-21, 06:32
Jag brukar läsa på t-nation och av någon anledning får jag precision nutrition newsletter skickat till mig. Båda på t-nation och PN pratas det hela tiden om att undvika carbs, carbs ska bara intas på förmiddagen för då klarar kroppen bäst av att hantera carbs. Carbs ska inte intas med fett, bara med protein och då endast runt träning etc...

Har en hel nation fel angående carbs? Har de halkat efter så mycket i forskningen så de missat att carbs inte är orsaken till fettma edidemin de har 'over there'?
Frågan måste ställas; är det kanske kollo som har fel?

King Grub
2007-06-21, 06:36
Är det bara överviktiga, stillasittande ålderspensionärer med metabolt syndrom som skriver där?

LarsK
2007-06-21, 06:48
Det är de "stora" inom fitness som säger detta, som t.ex Dr. Berardi. Iofs har han väl gjort bort sig med sin G-Flux redan, men det kvittar vem av experterna som skriver på t-nation, alla skriver samma sak. Carbs är onda.

King Grub
2007-06-21, 06:51
Berardi pratar strunt. Är han inte "stor" fortfarande bara bland blåögda som låter sig luras av överdrivet optimal-crap?

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=80498&highlight=berardi+bullshit

Att äta rejält med kolhydrat i samband med ansträngning (träning) är en självklarthet, men att separera och tajma makronutrienter på sättet som beskrivs är hokus pokus.

LarsK
2007-06-21, 08:12
Det var en anledning till att jag satte "" runt stora. ;)