handdator

Visa fullständig version : Träningspartner till hösten sökes.


GymTT
2007-06-20, 12:55
Tänkte höra lite intresse.

Om mig:

Tjugo år gammal. En lång idrottsbakgrund med mestadels tennis. Tävlat tennis i cirka femton år och tävlat i Sverige som internationellt. Tränade som mest 4 timmar tennis om dagen + 1-2h fysträning när jag körde som mest seriöst. Bor i Sollentuna och har spelat tennis i Täby.

Till frågan.

Min plan nu i sommar är att ligga på kaloribalans ungefär och träna på hårt som vanligt och njuta av formen. Framåt hösten kommer jag ge mig in i en seriös bulk som absolut inte får gå överstyr samtidigt så vill jag lägga på mig kvalitativ massa. Jag söker härmed en seriös träningspartner som kan köra med mig 4-5 styrkepass i veckan.
Mitt mål är att tävla i AF senare när jag fått mer massa overall samt mer erfarenhet inom denna sport.
Det är alltså seriös träning vi pratar om, gemensamt schema+övningar är ett måste. Har kanske en partner på G redan men jag lägger upp tråden mest för att kolla om det finns andra möjligheter!
Gymmet får inte ligga för långt ifrån mig och jag ser gärna att personen skall vara lika stark eller snäppet starkare än mig därför skriver jag ned ett par vikter nedan.

OBS: detta var verkligen en spontantråd men jag har gått i tankarna länge så hoppas på bra svar. Ha en trevlig midsommar allihopa, Mvh TT.

Marklyft: 160kg*2
Bänkpress: 80kg (inte kört på länge)
Frontböj: 80*3 (första gången jag körde den häromdagen)

GymTT
2007-06-20, 15:22
Söker alltså en i tjugoårsåldern, som är målmedveten och vill tävla.

Torsk_ole
2007-06-20, 16:31
Hade lätt varit intresserad ifall jag bott där uppe.

Spiffy
2007-06-20, 16:38
gemensamt schema+övningar är ett måste.

Om det är ett krav så vill nog de intresserade veta lite hur du tänker träna, det kanske inte passar dom nämligen.

champion
2007-06-20, 16:40
Tänkte höra lite intresse.

Om mig:

Tjugo år gammal. En lång idrottsbakgrund med mestadels tennis. Tävlat tennis i cirka femton år och tävlat i Sverige som internationellt. Tränade som mest 4 timmar tennis om dagen + 1-2h fysträning när jag körde som mest seriöst. Bor i Sollentuna och har spelat tennis i Täby.

Till frågan.

Min plan nu i sommar är att ligga på kaloribalans ungefär och träna på hårt som vanligt och njuta av formen. Framåt hösten kommer jag ge mig in i en seriös bulk som absolut inte får gå överstyr samtidigt så vill jag lägga på mig kvalitativ massa. Jag söker härmed en seriös träningspartner som kan köra med mig 4-5 styrkepass i veckan.
Mitt mål är att tävla i AF senare när jag fått mer massa overall samt mer erfarenhet inom denna sport.
Det är alltså seriös träning vi pratar om, gemensamt schema+övningar är ett måste. Har kanske en partner på G redan men jag lägger upp tråden mest för att kolla om det finns andra möjligheter!
Gymmet får inte ligga för långt ifrån mig och jag ser gärna att personen skall vara lika stark eller snäppet starkare än mig därför skriver jag ned ett par vikter nedan.

OBS: detta var verkligen en spontantråd men jag har gått i tankarna länge så hoppas på bra svar. Ha en trevlig midsommar allihopa, Mvh TT.

Marklyft: 160kg*2
Bänkpress: 80kg (inte kört på länge)
Frontböj: 80*3 (första gången jag körde den häromdagen)


Då vill man veta vilka övningar du kör och vilka tider du kör på.

GymTT
2007-06-20, 18:01
Då vill man veta vilka övningar du kör och vilka tider du kör på.

Jag kan anpassa mig efter min partner, vi kan säkert lägga upp något som passar båda, jag behöver främst tiiid för bygget, så jag kan haka på mycket sålänge det är vettigt.

ikariotis
2007-06-20, 18:12
jag behöver en träningspartner till hösten då jag går ska börja på campus och vill träna inne i stan. har tränat tennis också 23 år

GymTT
2007-06-20, 18:53
jag behöver en träningspartner till hösten då jag går ska börja på campus och vill träna inne i stan. har tränat tennis också 23 år

Du har PM

Jazen
2007-06-21, 10:48
finns på nautilus i hammarby sjöstad om du tittar förbi =)

GymTT
2007-06-21, 12:35
Du har PM

Pez
2007-06-21, 22:31
Chilla lite med ditt "krav" att din träningskompis ska sikta på tävling så får du garanterat ett större urval att fundera på gymmis.
Några av de mest kunniga och hårt tränande personerna jag stött på under mina, visserligen få, år inom gymsvängen har varit totalt ointresserade av tävling för egen del alt. inte haft några direkta planer på att smörja upp inom en föreskriven tid.
Själv är jag bortskämd med ett helt gäng bra träningskamrater och en flickvän som tränar minst lika mycket som jag själv, så är det ju inte alla som har.. men mitt råd är ändå att se över kretsen i din närhet/folk på gymmet efter lämplig träningspartner först.
Det är bara att provträna igenom hela bekantskapskretsen så kanske du hittar nån det klickar med. :D

Lycka till. :thumbup:

Deceiver85
2007-06-21, 22:40
Själv är jag bortskämd med ett helt gäng bra träningskamrater och en flickvän som tränar minst lika mycket som jag själv, så är det ju inte alla som har.. men mitt råd är ändå att se över kretsen i din närhet/folk på gymmet efter lämplig träningspartner först.
Det är bara att provträna igenom hela bekantskapskretsen så kanske du hittar nån det klickar med. :D

Piranha? :D

Del_Piero
2007-06-21, 22:44
det luktar kontaktannons via nätet det hära ^_^

GymTT
2007-06-22, 05:31
Tack för bra tips Pez! bra skrivet

Fultjack
2007-06-22, 06:57
lånar din tråd lite

jag söker ett bra / billigt gym i norra stockholm som har öppet länge

så om du kör på något sånt TT kan vi köra tillsammans :thumbup:

GymTT
2007-06-22, 08:14
lånar din tråd lite

jag söker ett bra / billigt gym i norra stockholm som har öppet länge

så om du kör på något sånt TT kan vi köra tillsammans :thumbup:

Pratar du just idag?

Fultjack
2007-06-22, 09:28
Pratar du just idag?

nej över sommaren / Hösten

är där nere och jobbar för tillfället, kommer nog bli där ett halvår kanske :)

GymTT
2007-06-22, 10:22
nej över sommaren / Hösten

är där nere och jobbar för tillfället, kommer nog bli där ett halvår kanske :)

PM

Kwon
2007-06-22, 10:48
Hade jag kommit igång med träningen på allvar (jag har fortfarande inte gjort det haha) och varit yngre hade du kunnat lita på mig TT! Det vet du! :)

Då hade jag lärt dig allt jag kan! Machinegunkicks,anklelocks and whatnot

GymTT
2007-06-22, 10:58
Hade jag kommit igång med träningen på allvar (jag har fortfarande inte gjort det haha) och varit yngre hade du kunnat lita på mig TT! Det vet du! :)

Då hade jag lärt dig allt jag kan! Machinegunkicks,anklelocks and whatnot

Varför inte knyta ett löfte och börja köra seriöst?:thumbup:

vore skitkul

piraten99
2007-06-22, 11:08
vill ha du träningspartner för att du ska kunna köra failure och forced reps?

du borde kolla upp en annan tråd i idet. det är inte alltid bäst att köra så.

Kwon
2007-06-22, 11:10
Tror det mest handlar om en partner som kan motivera en, inte primärt för att kunna köra failure.

Som pushar en så tävlingsgnistan och glöden väcks!

GymTT
2007-06-22, 11:13
vill ha du träningspartner för att du ska kunna köra failure och forced reps?

du borde kolla upp en annan tråd i idet. det är inte alltid bäst att köra så.

Det är inte riktigt därför.

GymTT
2007-06-22, 11:14
Tror det mest handlar om en partner som kan motivera en, inte primärt för att kunna köra failure.

Som pushar en så tävlingsgnistan och glöden väcks!

Lets do it maayn.

Kwon
2007-06-22, 11:20
Lets do it maayn.

I'm old and lazy. :devil:

It's comfortable this way :cool:

Brooklyn
2007-06-24, 15:07
hej TT, även jag finns till förfogande, söker nytt gym till hösten, och det är alltid trevligt att träna tillsammans med en som är motiverad!

du kan ju PMA om du är intresserad!
mvh Chrille

mela
2007-06-24, 15:14
Eftersom jag sökt jobb osv i sthlm med så skickar jag iväg ett PM om jag får något :)

Brooklyn
2007-06-24, 15:17
Eftersom jag sökt jobb osv i sthlm med så skickar jag iväg ett PM om jag får något :)

:naughty: ?

mela
2007-06-24, 15:18
:naughty: ?

Kan skicka ett till dig med, det är lugnt :P

Brooklyn
2007-06-24, 15:30
Kan skicka ett till dig med, det är lugnt :P

yes!!!!111!!1oneone!! :D

vsson
2007-06-24, 15:32
Flyttar till ner i slutet av sommaren, är 21 och söker både ett bra gym och en träningspolare. du kan ju pma om du har lust. =)

Robin88
2007-06-24, 16:10
Lånar din tråd....

Jag bor också i Sollentuna, tränar just nu på Väsby Atletklubb. Funderar på att byta men vet inte till vilket. Någon som vet ett bra gym i norra Stockholm, inte för långt ifrån Sollentuna bara.

champion
2007-06-24, 16:50
Vilken tid på dagarna kan du träna?

tigerofsweden
2007-06-24, 17:22
Jag bor i Skåne och har gröt i munnen men jag kan pendla till sthlm för o kriga med dig TT *kissass*

GymTT
2007-06-25, 11:03
Vilken tid på dagarna kan du träna?

Jag kommer plugga så lite olika men oftast på eftermiddagen kanske mellan 16-19

GymTT
2007-06-25, 11:04
Lånar din tråd....

Jag bor också i Sollentuna, tränar just nu på Väsby Atletklubb. Funderar på att byta men vet inte till vilket. Någon som vet ett bra gym i norra Stockholm, inte för långt ifrån Sollentuna bara.

sollentuna kraftsportklubb Edsberg..

Brooklyn
2007-06-26, 22:09
du o jag TT, kriga! ;)

Pez
2007-06-26, 22:21
Jag kommer plugga så lite olika men oftast på eftermiddagen kanske mellan 16-19

Vad ska du plugga gymmis?

Hur går sökandet, fått napp än? :)

GymTT
2007-07-01, 19:04
Vad ska du plugga gymmis?

Hur går sökandet, fått napp än? :)

Smånapp, om du inte är på hårdköra?*popcorn*
Plugga liten kurs, bara 20poäng.
Vad pluggar du?