Visa fullständig version : Några frågor :)
Sir Klabbe
2007-06-20, 12:16
1. Är mättnad antikatabolt?
2. Kan man glykogeninlagra på energiunderskott, och om inte ... Måste man ha ett överskott på 10g kolhydrat per kilo kroppsvikt för att lagra in? Eller räcker det med 10g kolhydrat per kilo kroppsvikt OCH ett litet överskott?
3. Har gått ner 5kg på 2 veckor nu, för mycket? Borde jag sakta ner?
2. Ja, det går att lagra in glykogen på energiunderskott.
3. Om du har jättemycket fett på kroppen så är det nog ingen fara, dvs överviktg med överflödigt fett. Annars kan det vara en bra idé att gå ner saktare.
Sir Klabbe
2007-06-20, 12:30
2. Ja, det går att lagra in glykogen på energiunderskott.
3. Om du har jättemycket fett på kroppen så är det nog ingen fara.
Från 73-68.
Är 180.5 lång.
Från 73-68.
Är 180.5 lång.
Sakta ner isåfall, -0,5kg i veckan kan vara lagom, om du ute efter att behålla muskelmassan.
Eddie Vedder
2007-06-20, 12:41
Från 73-68.
Är 180.5 lång.
Du går ju på en lågkolhydratdiet så ditt stora viktras beror ju troligtvis bl.a. på tömda glykogendepåer och därav förluster av glykogenbunden vätska (ca. 2.7 gram vätska per gram glykogen) så jag tycker det är svårt att svara på.
Hursomhelst är det som Sami säger, ju fetare man är desto större marginal har man att ligga på kaloriunderskott och riskera mindre katabolisering av muskelmassa.
1. Energi är antikatabolt, att käka sig proppmätt på broccoli efter ett långt konditionspass är ju betydligt sämre i återhämtningssyfte än att tillfredsställa sitt energibehov via något annat även om det inte skulle innebära att du blir mätt, mackor med vitt bröd, smör och marmelad exempelvis. Inte måste du bli mätt på det men du kan lätt få i dej tillräckliga mängder energi för att minska muskelnedbrytningen.
2. Ja
3. Det svarade jag på överst i inlägget.:thumbup:
Sir Klabbe
2007-06-20, 12:43
Du går ju på en lågkolhydratdiet så ditt stora viktras beror ju troligtvis bl.a. på tömda glykogendepåer och därav förluster av glykogenbunden vätska (ca. 2.7 gram vätska per gram glykogen) så jag tycker det är svårt att svara på.
Hursomhelst är det som Sami säger, ju fetare man är desto större marginal har man att ligga på kaloriunderskott och riskera mindre katabolisering av muskelmassa.
1. Energi är antikatabolt, att käka sig proppmätt på broccoli efter ett långt konditionspass är ju betydligt sämre i återhämtningssyfte än att tillfredsställa sitt energibehov via något annat även om det inte skulle innebära att du blir mätt, mackor med vitt bröd, smör och marmelad exempelvis. Inte måste du bli mätt på det men du kan lätt få i dej tillräckliga mängder energi för att minska muskelnedbrytningen.
2. Ja
3. Det svarade jag på överst i inlägget.:thumbup:
Har varit på lågkolhydratsdiet ett långt tag.
Gått ner 20kg sen 25 mars.
Fast ska iofs börja med kolh igen nu, för att få igång magen.
68kg på 180cm, låter ganska tunnt.
Sir Klabbe
2007-06-20, 12:47
Vad har du för målvikt?
Det har jag inte, ska sluta dieta vid 22 juli då jag kommer hem från ett besök vid mina släktingar på gotland.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.