handdator

Visa fullständig version : Optimal kosthållning för muskeltillväxt med 1vecka som tidsperiod

Xealswe
2007-06-20, 12:07
Tjena!

Vad för tips har ni kring kosthållning för att nå optimal muskeltillväxt under en vecka som tidsperiod?

Om man även då antar att personen i fråga sover ordentligt och även tränar med ett upplägg som är optimalt för samma mål?

Skriv gärna och motivera!

King Grub
2007-06-20, 12:08
The see-food diet. See food - eat food. Rejäl överätning, vad som helst. Du växer inte mer i muskelmassa på en vecka av vissa livsmedel än andra.

Trance
2007-06-20, 12:34
Esapro 10 gånger om dagen kombinerat med överätning borde väl göra susen antar jag.

Sir Klabbe
2007-06-20, 13:03
Tjena!

Vad för tips har ni kring kosthållning för att nå optimal muskeltillväxt under en vecka som tidsperiod?

Om man även då antar att personen i fråga sover ordentligt och även tränar med ett upplägg som är optimalt för samma mål?

Skriv gärna och motivera!

Överätning, låt dig inte vara katabol i någon timme per dag.

Om du känner att du är utsvulten efter att ha sovit 5h, dra och käka 500g kvarg och gå och lägg dig sen igen.

Eddie Vedder
2007-06-20, 13:08
Överätning, låt dig inte vara katabol i någon timme per dag.

Om du känner att du är utsvulten efter att ha sovit 5h, dra och käka 500g kvarg och gå och lägg dig sen igen.

Du är katabol från dess att du är en spermie tills dess att du dör. Du är anabol också, två parallella processer varav ingen någonsin stängs. Under vissa perioder är den ena högre än den andra, 5 timmar som du nämner är ingenting.

Det är totalt oväsentligt, om man strävar efter överätning varje dag under en vecka kommer totalt sett uppbyggnaden av muskelmassa överstiga nedbrytningen. Om det är tvärtom under 5 timmars sömn spelar absolut ingen roll what so ever, och varför försöka ersätta det med just ett halvt kg kvarg!?*screwy*

Ola Wallengren
2007-06-20, 13:21
Esapro 10 gånger om dagen kombinerat med överätning borde väl göra susen antar jag.

Fria EAA 10ggr per dag kan vara för ofta eftersom man då uppnår något liknande steady state under dagen och det kanske inte är det bästa.

Sir Klabbe
2007-06-20, 13:46
Du är katabol från dess att du är en spermie tills dess att du dör. Du är anabol också, två parallella processer varav ingen någonsin stängs. Under vissa perioder är den ena högre än den andra, 5 timmar som du nämner är ingenting.

Det är totalt oväsentligt, om man strävar efter överätning varje dag under en vecka kommer totalt sett uppbyggnaden av muskelmassa överstiga nedbrytningen. Om det är tvärtom under 5 timmars sömn spelar absolut ingen roll what so ever, och varför försöka ersätta det med just ett halvt kg kvarg!?*screwy*

Nja, har man en vecka på sig är väl varje timme värdefull?

King Grub
2007-06-20, 14:05
Mänsklig proteinsyntes har sina fysiologiska gränser...

Xealswe
2007-06-20, 15:42
Precis gruben, det jag dock menar är hur viktigt det kan vara med vissa rutiner på saker o ting kring kosten för att uppnå optimalt resultat för en själv

Låt oss ta Eskil som äter flera ggr om dagen och har väldfyllda glykogen/kreatinnivåer. Han orkar gymma hårt och växer bra

Men på helgerna brukar han spela xbox 2-3h efter uppvaknade innan han sätter igång att äta fil o musli

Det mest optimala är väl att äta direkt då man vaknar för att oftare och lättare ligga till anabolt än katabolt? Att man uttnyttjar dagen och tiden man har tillgänglig för att göra det mest optimala

Det är lite sådana saker jag funderade över

Dnepr
2007-06-20, 15:55
Precis gruben, det jag dock menar är hur viktigt det kan vara med vissa rutiner på saker o ting kring kosten för att uppnå optimalt resultat för en själv

Låt oss ta Eskil som äter flera ggr om dagen och har väldfyllda glykogen/kreatinnivåer. Han orkar gymma hårt och växer bra

Men på helgerna brukar han spela xbox 2-3h efter uppvaknade innan han sätter igång att äta fil o musli

Det mest optimala är väl att äta direkt då man vaknar för att oftare och lättare ligga till anabolt än katabolt? Att man uttnyttjar dagen och tiden man har tillgänglig för att göra det mest optimala

Det är lite sådana saker jag funderade över

En vecka som tidsperiod är inget bra exempel. Och som nån antyder att man verkligen inte får vara katabol en timma - spelar ingen som helst roll i det långa loppet. Om man tar en dag som mätperiod så är ju det viktiga att du fått i dig mer kalorier än du gjort dig av med. Men det krävs betydligt mer än en vecka för att det ska ge utslag.
Som jag ser det så är det en petitess i sammanhanget om du sen spelar x-box när du vaknar. Käka frukost när du vill - men det är ju ingen nackdel om det sker innan 2-3 h.