handdator

Visa fullständig version : trasig mobil hittar inte kvittot!


Brooklyn
2007-06-19, 14:08
köpte en sony ericsson k810 på webhallen för cirka en månad sen.
jag brukar alltid spara kvitton på dyra saker men detta kvitto hittar jag inte.
och nu har luren gått sönder, den fungerar som vanligt men ibland så stänger den bara av sig själv, helt på måfå när man bara har den liggande etc.
jag har inte tappat den eller orsakat någon skada på den.

Till frågan; kan jag gå tillbaka till webhallen trots att jag inte har kvitto på telefonen? och vad gör man annars liksom?

JJ
2007-06-19, 14:10
köpte en sony ericsson k810 på webhallen för cirka en månad sen.
jag brukar alltid spara kvitton på dyra saker men detta kvitto hittar jag inte.
och nu har luren gått sönder, den fungerar som vanligt men ibland så stänger den bara av sig själv, helt på måfå när man bara har den liggande etc.
jag har inte tappat den eller orsakat någon skada på den.

Till frågan; kan jag gå tillbaka till webhallen trots att jag inte har kvitto på telefonen? och vad gör man annars liksom?

Hur gjorde du ditt köp? Har du ett kontokortsutdrag så kanske det kan räcka. Ring och hör med dem.

Brooklyn
2007-06-19, 14:13
Hur gjorde du ditt köp? Har du ett kontokortsutdrag så kanske det kan räcka. Ring och hör med dem.

jo jag köpte den med kort iofs...
ringer nu på en gång!

hahavaffan
2007-06-19, 14:15
Det brukar vara okej med ett utdrag från din bank om du betalt med kort... om de är snela.

Brooklyn
2007-06-19, 14:18
Det brukar vara okej med ett utdrag från din bank om du betalt med kort... om de är snela.

*cupid* *2samtal före osv osv* skriver här sen hur det gick! :thumbup:

Brooklyn
2007-06-19, 14:26
*cupid* *2samtal före osv osv* skriver här sen hur det gick! :thumbup:

fungerade perfekt,
tack för tipset! :hbang:

JJ
2007-06-19, 14:35
Cash e inte alltid king.

ante
2007-06-19, 20:19
Ofta kan man skriva ut ett nytt kvitto på hemsidan - om man har loggat in osv. Annars så är k810 såpass ny att om du åker till något servicecenter direkt så tar de hand om den utan att kika på kvittot.

Torsk_ole
2007-06-19, 20:35
Har också k810i. Tror något blev fel när jag laddade telefonen första gången för batteriet dör efter 1-2 dygn. När jag i princip bara låter den ligga. Blir till att ta det på garantin.

Brooklyn
2007-06-19, 22:34
Har också k810i. Tror något blev fel när jag laddade telefonen första gången för batteriet dör efter 1-2 dygn. När jag i princip bara låter den ligga. Blir till att ta det på garantin.

hmm, är du säker på att det är batteriet som dör då? och att det inte är samma "fel" som på min lur?
mvh

Larsson
2007-06-20, 08:24
Har också k810i. Tror något blev fel när jag laddade telefonen första gången för batteriet dör efter 1-2 dygn. När jag i princip bara låter den ligga. Blir till att ta det på garantin.

Dagens batterier kan du ladda hur du vill. De blir inte förstörda av att inte laddas fullt första gången. Men du ska ändå kolla med återförsäljaren för nåt är uppenbarligen fel.

Torsk_ole
2007-06-20, 08:57
Första laddningen blev 24 h. Ska gå till återförsäljaren, det kanske är nåt mjukvarufel.