handdator

Visa fullständig version : Optimal fatloss


Kwon
2007-06-19, 13:05
http://fulgerica.com/en/?p=145

Scrolla nedåt.

Raggis
2007-06-19, 13:08
Shit. Otroligt!

Andy.da.wohoo
2007-06-19, 13:09
!!!
Helt otroligt!!

Torsk_ole
2007-06-19, 13:09
Sjuk skillnad.:thumbup:

Kwon
2007-06-19, 13:11
Sjuk skillnad.:thumbup:

Liknande kommentar han hade fått om han hade postat i medlemsbilder månne? :D

Sjuk skillnad! Ser bra ut kör hårt! :thumbup:

King Grub
2007-06-19, 13:12
Bara att vänta på att huden skall dra ihop sig nu.

Torsk_ole
2007-06-19, 13:14
Liknande kommentar han hade fått om han hade postat i medlemsbilder månne? :D

Sjuk skillnad! Ser bra ut kör hårt! :thumbup:

Det är ju sjuk skillnad*whistle*

Stoltz
2007-06-19, 13:24
:bow:

rememberence
2007-06-19, 13:28
Bara att vänta på att huden skall dra ihop sig nu.

Hur mycket kan man förvänta sig att huden drar ihop sig efter något sånt där?

King Grub
2007-06-19, 13:36
Inte ett dugg synbart. Den är förstörd och har ingen elasticitet kvar.

Yes
2007-06-19, 13:40
Kommer han alltid vara lite rynkig och slapp även efter operationen?

Sjukt bra viktminsking hursomhelst. Han lär ju kunna vara rätt nöjd med den förändringen. :)

rememberence
2007-06-19, 13:41
Bara att vänta på att huden skall dra ihop sig nu.

Inte ett dugg synbart. Den är förstörd och har ingen elasticitet kvar.

Vad menade du med det första du skrev då, är lite förvirrad bara. :confused: :)

King Grub
2007-06-19, 13:42
Kommer han alltid vara lite rynkig och slapp även efter operationen?

Ja. Det är alla som förlorat så mycket vikt. Den hud han har är hud som är utsträckt långt över vad den skall vara.

Raggis
2007-06-19, 13:42
Vad menade du med det första du skrev då, är lite förvirrad bara. :confused: :)

Ironi.

rememberence
2007-06-19, 13:43
Ironi.

Oj! :em: :em:

King Grub
2007-06-19, 13:44
Vad menade du med det första du skrev då, är lite förvirrad bara. :confused: :)

Ett osmakligt skämt på alla fetknoppars bekostnad.

http://www.zweg.com/ico/fatter.gif

Och relaterat till X antal trådar i defforum om löst skinn och föreställningar om att någon annans huds elasticitet och kapacitet till sammandragning efter viktförlust speglar ens egen.

rememberence
2007-06-19, 13:44
Du är förjävlig ibland, förjävligt svår att tyda!

Yes
2007-06-19, 13:47
Ja. Det är alla som förlorat så mycket vikt. Den hud han har är hud som är utsträckt långt över vad den skall vara.
Okej. Jo, kan tänka mig att huden är "något" uttöjd när den är anpassad efter en 180Kg tyngre person.

Pellefant
2007-06-19, 13:52
Det går att operera bort skinnet. Fast det kostar nog en del.

Brooklyn
2007-06-19, 14:17
Det går att operera bort skinnet. Fast det kostar nog en del.

inte om man bor i sverige, då betalar pappa staten *kissass*

formula4shape
2007-06-19, 14:34
Det går att operera bort skinnet. Fast det kostar nog en del.

Tittar du på bilderna så ser man att han har opererat sig, magen, armarna och sidan. Långa ärr.

"8 weeks outa surgery" de har tagit bort massor av överflödig hud men huden som finns kvar är fortfarande inte elastisk nog att skapa ett tight intryck (speciellt magpartiet).

Rahf
2007-06-19, 14:37
Tittar du på bilderna så ser man att han har opererat sig, magen, armarna och sidan. Långa ärr.

"8 weeks outa surgery" de har tagit bort massor av överflödig hud men huden som finns kvar är fortfarande inte elastisk nog att skapa ett tight intryck (speciellt magpartiet).

Jag skulle vara nöjd ändå om jag såg ut sådär till att börja med.. Påminn mig om att aldrig bli fet.

http://www.wayodd.com/funny-pictures2/funny-pictures-i-beat-anorexia-0yp.jpg

Lövbiffen
2007-06-19, 14:42
Du är förjävlig ibland, förjävligt svår att tyda!

Ironi är de intelligentas guld ;)

formula4shape
2007-06-19, 14:42
Jag skulle vara nöjd ändå om jag såg ut sådär till att börja med.. Påminn mig om att aldrig bli fet.

http://www.wayodd.com/funny-pictures2/funny-pictures-i-beat-anorexia-0yp.jpg

*popcorn* :D

Klart han ska vara nöjd. Troligtvis kom läkarna och sa "hej du är nära döden så nu är det dags för dig att ta tag i din fetma". Sen ser man oftast folk med kläder på sig vilket då döljer problem nummer 2 som är 100 gånger lättare att leva med än problem 1.

cennys
2007-06-19, 15:46
Idiot som ens blev så överviktig till att börja med.

Yankeee
2007-06-19, 15:53
Idiot som ens blev så överviktig till att börja med.

Idiot sa du?

Trance
2007-06-19, 15:56
Idiot sa du?

Han är född 89 så det förklarar väl bristen på verklighetsuppfattning en del. Även samhällsklimatet där feta oftast anses som sämre människor bidrar att påverka de unga lättpåverkade.

Lexidos
2007-06-19, 16:02
Bättre ljus och så måste han träna på poserna.
Gör om, gör rätt

Einar
2007-06-19, 16:16
Bättre ljus och så måste han träna på poserna.
Gör om, gör rätt

ja, det var roligt

cennys
2007-06-19, 16:25
Han är född 89 så det förklarar väl bristen på verklighetsuppfattning en del. Även samhällsklimatet där feta oftast anses som sämre människor bidrar att påverka de unga lättpåverkade.

Sa jag sämre?
Han har medvetet ätit upp sig så fet, Fetman har garanterat inte kommit som en överaskning, men Fortfarande har han ätit som en galning.
Tycker inte synd om han för 5 jävla öre.
Men det är väll bra att han har gått ned i vikt och bor i usa.
Så inte min familj hade betalat skattepengar till det operationerna som följer.

cennys
2007-06-19, 16:29
Idiot sa du?

Så en person som äter sig så Jävla fet är smart menar du?

Raggis
2007-06-19, 16:30
Sa jag sämre?
Han har medvetet ätit upp sig så fet, Fetman har garanterat inte kommit som en överaskning, men Fortfarande har han ätit som en galning.
Tycker inte synd om han för 5 jävla öre.
Men det är väll bra att han har gått ned i vikt och bor i usa.
Så inte min familj hade betalat skattepengar till det operationerna som följer.

Det kan finnas andra orsaker som kan ligga bakom problemet. Det är idiotiskt att börja spekulera kring det.

cennys
2007-06-19, 16:32
Det finns andraorsaker som kan ligga bakom problemet. Det är idiotiskt att börja spekulera kring det.

yes absolut, Om han har en sjukdom så är det ju inte hans fel,
Men om inte så står jag för det jag skriver till 100% och kommer alltid göra.

formula4shape
2007-06-19, 16:44
Sa jag sämre?
Han har medvetet ätit upp sig så fet, Fetman har garanterat inte kommit som en överaskning, men Fortfarande har han ätit som en galning.
Tycker inte synd om han för 5 jävla öre.
Men det är väll bra att han har gått ned i vikt och bor i usa.
Så inte min familj hade betalat skattepengar till det operationerna som följer.

Det är lätt att hamna i träsket när man väl doppat ena foten. Det är även lätt att idiotförklara personer med problem när man själv inte har dem. Jag tycker jävligt synd om folk som i ung ålder blir iproppade massa onyttigheter i form av snabbmat etc och som senare i livet får lida av det. Början till svår fetma handlar ofta om en uppväxt med dåliga kostvanor där föräldrarna inte satt stopp, det blir tillslut en sorts mani att äta precis som med alkohol och alkoholism. Sen att folk som du kläcker kommentarer; "han är en idiot" är i mina ögon löjligt.

cennys
2007-06-19, 16:51
Det är lätt att hamna i träsket när man väl doppat ena foten. Det är även lätt att idiotförklara personer med problem när man själv inte har dem. Jag tycker jävligt synd om folk som i ung ålder blir iproppade massa onyttigheter i form av snabbmat etc och som senare i livet får lida av det. Början till svår fetma handlar ofta om en uppväxt med dåliga kostvanor där föräldrarna inte satt stopp, det blir tillslut en sorts mani att äta precis som med alkohol och alkoholism. Sen att folk som du kläcker kommentarer; "han är en idiot" är i mina ögon löjligt.

kan hålla med om det på slutet, men jag skrev ju även vad jag menare någon post efter.
Håller helt med föräldra åsikten, T.ex. Anna book, pga hennes kostvanor har hon gjort sitt barn Mycket överviktig som en yngre variant av hon själv.
Jag tycker det ska anses som barn misshandel och det ska bli fängelsestraff. Barnen äter ju som sagt det som serveras.
Och det borde vara ett Ansvar för föräldrarna att se till så sitt barn inte bli väldigt överviktig.

Raggis
2007-06-19, 16:53
kan hålla med om det på slutet, men jag skrev ju även vad jag menare någon post efter.
Håller helt med föräldra åsikten, T.ex. Anna book, pga hennes kostvanor har hon gjort sitt barn Mycket överviktig som en yngre variant av hon själv.
Jag tycker det ska anses som barn misshandel och det ska bli fängelsestraff. Barnen äter ju som sagt det som serveras.
Och det borde vara ett Ansvar för föräldrarna att se till så sitt barn inte bli väldigt överviktig.

Du är väl medveten om att den främsta orsaken till att Anna Book blev överviktig , är hennes sjukdom? Kan inte yttra mig om hennes barn kostvanor.

cennys
2007-06-19, 16:54
Du är väl medveten om att den främsta orsaken till att Anna Book blev överviktig , är hennes sjukdom? Kan inte yttra mig om hennes barn kostvanor.

Det vet jag, men hennes barn då?

http://i12.tinypic.com/6bvddw8.jpg

cennys
2007-06-19, 16:54
nu blir det träning men diskuterar gärna vidare when im back =)

formula4shape
2007-06-19, 17:06
kan hålla med om det på slutet, men jag skrev ju även vad jag menare någon post efter.
Håller helt med föräldra åsikten, T.ex. Anna book, pga hennes kostvanor har hon gjort sitt barn Mycket överviktig som en yngre variant av hon själv.
Jag tycker det ska anses som barn misshandel och det ska bli fängelsestraff. Barnen äter ju som sagt det som serveras.
Och det borde vara ett Ansvar för föräldrarna att se till så sitt barn inte bli väldigt överviktig.

Du håller med om mycket av det jag skrev men du tycker fortfarande han är en idiot? Eller kan du hålla med om att det var ganska hastigt och ogenomtänkt skrivet från din sida?

cennys
2007-06-19, 19:50
Du håller med om mycket av det jag skrev men du tycker fortfarande han är en idiot? Eller kan du hålla med om att det var ganska hastigt och ogenomtänkt skrivet från din sida?

jag anser att Bara skriva ordet idiot och inte förklara Varför jag tycker det är inte så smart från min sida,
Men jag tycker fortfarande han är dum i huvudet / idiot eller vad du nu vill kalla det :)

Rahf
2007-06-19, 20:01
jag anser att Bara skriva ordet idiot och inte förklara Varför jag tycker det är inte så smart från min sida,
Men jag tycker fortfarande han är dum i huvudet / idiot eller vad du nu vill kalla det :)

Tro mig, det är inte så lätt att inse att man verkligen har ett problem förrän det är för sent. Sen att ta sig ur problemet är även det ett riktigt stort steg för en kämpande individ. Många är säkert medvetna om det men har helt enkelt inte kraften att göra nånting, de behöver hjälp. Sen finns det de som bara har gett upp.

Att döma en person man inte känner eller har träffat är lite onödigt. Du kommer förstå när du blir äldre.

Sen kan jag till viss del hålla med cennys också, den "tjänst" som farföräldrarna gav till föräldrarna passerar ju vidare till barnen utan några större problem.

Blev lite osammanhängande, Rahf behöver näring nu.

Yankeee
2007-06-19, 20:03
Men jag tycker fortfarande han är dum i huvudet / idiot eller vad du nu vill kalla det :)

Övervikt i unga år beror i princip alltid på föräldrarna och/eller generna. Använd skallen i fortsättningen.

cennys
2007-06-19, 20:04
Tro mig, det är inte så lätt att inse att man verkligen har ett problem förrän det är för sent. Sen att ta sig ur problemet är även det ett riktigt stort steg för en kämpande individ. Många är säkert medvetna om det men har helt enkelt inte kraften att göra nånting, de behöver hjälp. Sen finns det de som bara har gett upp.

Att döma en person man inte känner eller har träffat är lite onödigt. Du kommer förstå när du blir äldre.

Sen kan jag till viss del hålla med cennys också, den "tjänst" som farföräldrarna gav till föräldrarna passerar ju vidare till barnen utan några större problem.

Blev lite osammanhängande, Rahf behöver näring nu.

Nu pratar vi inte om övervikt utan vi pratar om 100tals kg övervikt, märker man inte att det är nått fel när man knappt tar sig ur soffan så får man skylla sig själv.


Jag tycker det borde inskaffas nån lag som skyddar små barn mot fetma =)
jag menar socialen tar säkert barnet om det är jätte smalt och folk reagerar, men tvärtom då?

cennys
2007-06-19, 20:05
Övervikt i unga år beror i princip alltid på föräldrarna och/eller generna. Använd skallen i fortsättningen.


det är väll för fan det jag försöker få fram?


Du citerade ju när jag pratade om Mannen som va överviktig som Inte är ett barn Right?.

Yankeee
2007-06-19, 20:08
det är väll för fan det jag försöker få fram?


Du citerade ju när jag pratade om Mannen som va överviktig som Inte är ett barn Right?.

Nej?

Men snälla du, tror du att han vaknade upp som 18 åring och vägde 300 kg? Hans övervikt kommer från ett helt liv av för mycket och felaktig kost och för lite motion.

Yes
2007-06-19, 20:11
Även om det knappast är smart att äta sig fet så bör han ju rimligtvis vara smart nu som tagit itu med problemet.

cennys
2007-06-19, 20:16
Nej?

Men snälla du, tror du att han vaknade upp som 18 åring och vägde 300 kg? Hans övervikt kommer från ett helt liv av för mycket och felaktig kost och för lite motion.

så det är alltså Okej att väga 300kg när man blir stor om man var överviktig som barn?

cennys
2007-06-19, 20:17
Även om det knappast är smart att äta sig fet så bör han ju rimligtvis vara smart nu som tagit itu med problemet.

Som sagt tidigare så är det riktigt bra att han har gått ned nu =)
och det är bra kämpat utan operation.

Trance
2007-06-19, 20:18
så det är alltså Okej att väga 300kg när man blir stor om man var överviktig som barn?

Ja? Vill en person väga 300 kilo så kan väl personen få göra det utan att du skall vara där och gnälla?

Yankeee
2007-06-19, 20:19
så det är alltså Okej att väga 300kg när man blir stor om man var överviktig som barn?

Vadå okey? Klart fan det är okey, varför skulle det inte vara det?

Fö var det så att du kallade honom idiot för att han medvetet åt sig tjock, att du sedan hade totalt fel och inte fattar förklaringen spelar ingen roll?

cennys
2007-06-19, 20:19
Ja? Vill en person väga 300 kilo så kan väl personen få göra det utan att du skall vara där och gnälla?

Om han inte villa ha folk som skulle gnälla skulle han väll inte ha ställt upp på en artikel?

cennys
2007-06-19, 20:20
Vadå okey? Klart fan det är okey, varför skulle det inte vara det?

"I have been overweight all my life. I was close to death."

nej nej inget fel att va nära att dö :)

Yankeee
2007-06-19, 20:21
"I have been overweight all my life. I was close to death."

nej nej inget fel att va nära att dö :)

Nu är det väl iof som så att i princip alla har varit nära att dö, men frågan är hur det är relevant.

Yes
2007-06-19, 20:21
Som sagt tidigare så är det riktigt bra att han har gått ned nu =)
och det är bra kämpat utan operation.
Då är han alltså ingen idiot längre?

Trance
2007-06-19, 20:22
Om han inte villa ha folk som skulle gnälla skulle han väll inte ha ställt upp på en artikel?

Vad snackar du om? Det är fullständigt irrelevant för vad jag undrade. VARFÖR gnäller du på honom?

cennys
2007-06-19, 20:23
Nu är det väl iof som så att i princip alla har varit nära att dö, men frågan är hur det är relevant.

ingen skillnad på att va nära att dö tvärt, och att va Konstant nära att dö medvetet?

cennys
2007-06-19, 20:24
Då är han alltså ingen idiot längre?

Nejdå inte nu, men i tidigare i hans liv ja =)
skulle ha skrivit "han Var en idiot som gick upp så mycket" :)

Yankeee
2007-06-19, 20:25
ingen skillnad på at va nära att dö, och att va Konstant nära att dö medvetet?

Men fatta att unga människor i princip aldrig blir överviktiga medvetet.

cennys
2007-06-19, 20:25
Vad snackar du om? Det är fullständigt irrelevant för vad jag undrade. VARFÖR gnäller du på honom?

Därför han få det att låta som han inte har gjort nått fel :)
"buhu tyck synd om mig jag vägde jätte mycket"

Trance
2007-06-19, 20:27
Därför han få det att låta som han inte har gjort nått fel :)
"buhu tyck synd om mig jag vägde jätte mycket"

Nej, han säger att han gått ner i vikt. För att inte tala om att han verkar sälja en produkt så det är ju motvation det också.

Jag ser bara inte varför du verkar tycka det är moraliskt fel att väga så mycket.

cennys
2007-06-19, 20:27
Men fatta att unga människor i princip aldrig blir överviktiga medvetet.

unga människor anser jag att det är när man äter mammas mat bara,
Men killen är ju inte 12 år, och har nog Vetat vad han har stoppat i sig och hur det kommer påverka hans utseende och livkvalite på slutet =)

Yankeee
2007-06-19, 20:29
unga människor anser jag att det är när man äter mammas mat bara,
Men killen är ju inte 12 år, och har nog Vetat vad han har stoppat i sig och hur det kommer påverka hans utseende och livkvalite på slutet =)

Som sagt så beror hans övervikt antagligen på ett felaktigt beteende till största delen styrt av föräldrarna från födseln. Dessutom sitter inte 16 åringar i allmänhet på sådan information och kunskap att de utan problem kan droppa 200 kg.

Yes
2007-06-19, 20:30
Därför han få det att låta som han inte har gjort nått fel :)
"buhu tyck synd om mig jag vägde jätte mycket"
Det handlar snarare om att visa hur bra han lyckats, och kanske ge motivation och inspiration åt andra. Knappast något "tyck synd om mig". Det var faktiskt en ovanligt dum tolkning...

cennys
2007-06-19, 20:30
Nej, han säger att han gått ner i vikt. För att inte tala om att han verkar sälja en produkt så det är ju motvation det också.

Jag ser bara inte varför du verkar tycka det är moraliskt fel att väga så mycket.

säkert ett program som han inte ens andvände :). typ som 99% av alla kosttillskotts reklamer.

Tycker synd om personer som kan knappt röra på sig, och tycker det är fel, men visst trivs som med det så.. men Jag kommer alltid tycka det är fel =)

cennys
2007-06-19, 20:31
Det handlar snarare om att visa hur bra han lyckats, och kanske ge motivation och inspiration åt andra. Knappast något "tyck synd om mig". Det var faktiskt en ovanligt dum tolkning...

kan ha tolkat lite fel ja, men han borde skriva hur han gluffsade i sig mat medvetet varenda dag :)

Trance
2007-06-19, 20:31
säkert ett program som han inte ens andvände :). typ som 99% av alla kosttillskotts reklamer.

Tycker synd om personer som kan knappt röra på sig, och tycker det är fel, men visst trivs som med det så.. men Jag kommer alltid tycka det är fel =)

Moraliskt fel, alltså de gör något så fel att du anser att du och samhället blir drabbat?

cennys
2007-06-19, 20:32
Som sagt så beror hans övervikt antagligen på ett felaktigt beteende till största delen styrt av föräldrarna från födseln. Dessutom sitter inte 16 åringar i allmänhet på sådan information och kunskap att de utan problem kan droppa 200 kg.

tror du inte 16 åringar vet att det är fel att gluffsa i sig Kopiösa mängder mat som han Måste ha gjort? Om man t.ex har lust att inte bli fetare..


"I eat 33,000 calories a day!"

cennys
2007-06-19, 20:33
Moraliskt fel, alltså de gör något så fel att du anser att du och samhället blir drabbat?

Folk dör ju pga fetma, sorger och allt som kommer till följd av det är ju hemskt för varje familj, en sorg som aldrig behöver komma och bara Kunskapen sprids hur man går ned i vikt, utan massa jävla dunder piller :)

King Grub
2007-06-19, 20:34
Om det vore så enkelt som du tror, att man bara behöver "ta sig i kragen", så skulle övervikt inte vara ett av dom största hälsoproblemen i västvärlden. Nu är det inte så, och nu är det det. Det är långt djupare problematik som ligger bakom än att bara låta bli att "glufsa".

Yankeee
2007-06-19, 20:34
tror du inte 16 åringar vet att det är fel att gluffsa i sig Kopiösa mängder mat som han Måste ha gjort? Om man t.ex har lust att inte bli fetare..

Allvarligt talat. Du har för lite kunskap och har ingen förståelse öht, mitt råd är att du skippar attityden, läser på och sedan återkommer om några år när du förhoppningsvis har mognat lite.

cennys
2007-06-19, 20:35
Allvarligt talat. Du har för lite kunskap och har ingen förståelse öht, mitt råd är att du skippar attityden, läser på och sedan återkommer om några år när du förhoppningsvis har mognat lite.

finns ingen ursäkt till att äta 33,000 kcal per dag..

cennys
2007-06-19, 20:38
Om det vore så enkelt som du tror, att man bara behöver "ta sig i kragen", så skulle övervikt inte vara ett av dom största hälsoproblemen i västvärlden. Nu är det inte så, och nu är det det. Det är långt djupare problematik som ligger bakom än att bara låta bli att "glufsa".

Håller absolut med, Tycker bara kunskapen borde spridas på nått sett,
det enda en vanlig person får läsa om är ju Aftonbladet artiklar om "gå ned 4 kg på 4 veckor"...

jag vet inte många personer som vet att helt enkelt ett Underskott gör så man går ned i Vikt.. :)

utan det ska alltid va piller hit och piller dit,
Eller Överdrivet som i "du blir vad du äter" , som säkert folks skräms av att se :)

sissa
2007-06-19, 20:38
unga människor anser jag att det är när man äter mammas mat bara,
Men killen är ju inte 12 år, och har nog Vetat vad han har stoppat i sig och hur det kommer påverka hans utseende och livkvalite på slutet =)

Det är en jäkla skillnad på att ha ett uns ödmjukhet och inse att alla kan fatta mindre bra beslut, att alla kan ha perioder av medvind och motvind
( dessutom har vi alla olika förutästtningar vad gäller övervikt tex)

och att helt frånta människor egna ansvar. Du, jag och alla har ett eget ansvar för sitt liv. Detta innebär inte att vi alla alltid gör bra val här i livet.
Och ja, det är okej när man är människa. Tycker jag

Trance
2007-06-19, 20:38
Folk dör ju pga fetma, sorger och allt som kommer till följd av det är ju hemskt för varje familj, en sorg som aldrig behöver komma och bara Kunskapen sprids hur man går ned i vikt, utan massa jävla dunder piller :)

Folk vet hur man "går ner i vikt", jag tror de har observerat att det finns få feta maratonlöpare. Men varför är fetma så provocerande för dig? Jag menar hur många jäkla seriösa byggare här kostar inte skattepengar eftersom de går och fixar knän och axlar i tid och otid? Hur många som styrketränar till sig lite självförtroende och sedan går ut och super och slåss kostar inte samhället?

Fetma är ett samhällsproblem, men en fet person är behöver fan inte vara en dålig person eller ens göra något fel alls. Vill en person vara fet så skall personen få vara det. På samma sätt som jag anser att religion kan vara ett samhällsproblem men en individuell religiös person behöver absolut inte vara det.

King Grub
2007-06-19, 20:39
Det handlar inte om kunskap heller. Absolut inte. Som Yankeee säger, du har inte mognaden att begripa vad det handlar om. Inget fel med det, du skall antagligen inte ha det i din ålder, men det är inte så att det ligger okunskap om energilagarna bakom.

Yankeee
2007-06-19, 20:40
På samma sätt som jag anser att religion kan vara ett samhällsproblem men en individuell religiös person behöver absolut inte vara det.

Haha, vad fan.

cennys
2007-06-19, 20:40
Folk vet hur man "går ner i vikt", jag tror de har observerat att det finns få feta maratonlöpare. Men varför är fetma så provocerande för dig? Jag menar hur många jäkla seriösa byggare här kostar inte skattepengar eftersom de går och fixar knän och axlar i tid och otid? Hur många som styrketränar till sig lite självförtroende och sedan går ut och super och slåss kostar inte samhället?.

Tänker mig in i familjers situation som har haft familjemedlemmar som har dött av fetmarelaterade sjukdommer.. :)

Yes
2007-06-19, 20:41
tror du inte 16 åringar vet att det är fel att gluffsa i sig Kopiösa mängder mat som han Måste ha gjort? Om man t.ex har lust att inte bli fetare..


"I eat 33,000 calories a day!"
Tror du 16 åringar vet hur man lägger om sina vanor, lär sig tänka helt annorlunda vad gäller mat och kan ta itu med eventuella psykologiska problem? Hur många vuxna klarar det?

Innan du vet vad det faktiskt innebär är det bara att täppa igen brödluckan.

cennys
2007-06-19, 20:42
Det handlar inte om kunskap heller. Absolut inte. Som Yankeee säger, du har inte mognaden att begripa vad det handlar om. Inget fel med det, du skall antagligen inte ha det i din ålder, men det är inte så att det ligger okunskap om energilagarna bakom.

Så du tror inte problemet hade blivit bättre om Enkel informations spreds om Viktnedgång utan massa Super komplicerade ord som gör så folk bara skräms iväg av det, skulle spridas på ett smart sett?

cennys
2007-06-19, 20:43
Tror du 16 åringar vet hur man lägger om sina vanor, lär sig tänka helt annorlunda vad gäller mat och kan ta itu med eventuella psykologiska problem? Hur många vuxna klarar det?

Innan du vet vad det faktiskt innebär är det bara att täppa igen brödluckan.

Är han 16 vart ser du det? ..

Möjligtvis att han inte kunde det, men Någon personens i närheten har garanterat den kunskapen..
tror många personer tänker "törs jag säga till han eller skulle han bli ledsen" sedan låter som det va... som egentligen kan rädda personens liv..

cennys
2007-06-19, 20:44
jag menar det är ju tammefan epidemi..
och vad görs åt det?
gå ned 5kg på 5 veckors artiklar i aftonbladet..

Trance
2007-06-19, 20:44
Haha, vad fan.

Jag kom på att han nog inte läst tråden så det blev nog en meningslös jämförelse. Mein bad.

Tänker mig in i familjers situation som har haft familjemedlemmar som har dött av fetmarelaterade sjukdommer.. :)

Det var vänligt av dig. Jag är inte så upplyst, men hur vanligt är det att personer avlider på grund av den övervikten och i vilken ålder?

Hur är ditt hat mot rökare?
Folk som dricker alkohol?
Folk som kör för fort?

Yankeee
2007-06-19, 20:45
Jag kom på att han nog inte läst tråden så det blev nog en meningslös jämförelse. Mein bad.


Tänkte mest på att vi kunde ha kommit överens om det i den tråden så hade vi sluppit tjafsa i 20 sidor :)

King Grub
2007-06-19, 20:46
Det handlar om psykologiska och sociala faktorer i betydligt mer komplicerad och flerbottnad problematik än energi in/energi ut och glupskhet. Tror man det senare, har man ingen speciell insikt i saken.

cennys
2007-06-19, 20:47
Jag kom på att han nog inte läst tråden så det blev nog en meningslös jämförelse. Mein bad.



Det var vänligt av dig. Jag är inte så upplyst, men hur vanligt är det att personer avlider på grund av den övervikten och i vilken ålder?

Hur är ditt hat mot rökare?
Folk som dricker alkohol?
Folk som kör för fort?

"McGinnis-Foege - 1993 "300,000 people die each year from diseases in which sedentary lifestyle and poor food choices are a factor"

och det va 1993 det har nog Ökat en jävla massa..

ett problem i taget =)
nejmen , eftersom artikeln skrevs just här så skrev jag det jag tyckte om det.
Röker någon bredvid mig så säger jag till..
dricka går att göra med måtta. Likaså äta fet mat..

cennys
2007-06-19, 20:51
Det handlar om psykologiska och sociala faktorer i betydligt mer komplicerad och flerbottnad problematik än energi in/energi ut och glupskhet. Tror man det senare, har man ingen speciell insikt i saken.

men man måste börja någon stans eller hur? :)

Trance
2007-06-19, 20:53
"McGinnis-Foege - 1993 "300,000 people die each year from diseases in which sedentary lifestyle and poor food choices are a factor"

och det va 1993 det har nog Ökat en jävla massa..

ett problem i taget =)
nejmen , eftersom artikeln skrevs just här så skrev jag det jag tyckte om det.
Röker någon bredvid mig så säger jag till..
dricka går att göra med måtta. Likaså äta fet mat..

Jag trodde du redan var insatt eftersom du hatade fenomenet så, dessutom googlar du dåligt. FN har en fin rapport som är rätt ny som belyser detta fenomen. Att folk i mängder dör av fetma och sjukdomar relaterade till stillasittande är fakta så det var inte det jag ville få fram, bara hur insatt du var i problemet.

Jag tycker att du har kass attityd helt enkelt.

Yes
2007-06-19, 20:54
Är han 16 vart ser du det? ..

Möjligtvis att han inte kunde det, men Någon personens i närheten har garanterat den kunskapen..
tror många personer tänker "törs jag säga till han eller skulle han bli ledsen" sedan låter som det va... som egentligen kan rädda personens liv..
Det var du som nämnde 16 år.

Nej, det finns ytterst få som har den kunskapen. Bland de som har rätt kunskap och förståelse är det ännu färre som kan kommunicera den på ett meningsfullt sätt. Just därför är det svårt att hjälpa personer med ätstörningar. Sedan krävs det också en hel del från personen själv.

Men du förstår antagligen inte det här för du har inte ens en aning om hur lite du vet.

cennys
2007-06-19, 20:55
Det var du som nämnde 16 år.

Nej, det finns ytterst få som har den kunskapen. Bland de som har rätt kunskap och förståelse är det ännu färre som kan kommunicera den på ett meningsfullt sätt. Just därför är det svårt att hjälpa personer med ätstörningar. Sedan krävs det också en hel del från personen själv.

Men du förstår antagligen inte det här för du har inte ens en aning om hur lite du vet.

jag svarade på någon annan som sa 16..

Just det som är problemet att inte folk har kunskapen..
och det är just därför den borde spridas på ett bra sett.. :)

King Grub
2007-06-19, 20:55
men man måste börja någon stans eller hur? :)

Ja, och det gör man inte på sättet du uppvisar i den här tråden. Som sagt, du har inte ens insikt i hur lite insikt i ämnet du har.

sissa
2007-06-19, 20:56
men man måste börja någon stans eller hur? :)

Man måste förvisso inte göra nåt om man inte vill?( bara för att du tycker det är mkt irriterande att behöva se överviktiga människor på stan. usch!)

cennys
2007-06-19, 20:57
Jag trodde du redan var insatt eftersom du hatade fenomenet så, dessutom googlar du dåligt. FN har en fin rapport som är rätt ny som belyser detta fenomen. Att folk i mängder dör av fetma och sjukdomar relaterade till stillasittande är fakta så det var inte det jag ville få fram, bara hur insatt du var i problemet.

Jag tycker att du har kass attityd helt enkelt.

ville inte skriva en random siffra så jag tvär kollade om det stod någon stans.
vad exakt syftar du på med insatt?

cennys
2007-06-19, 20:58
Man måste förvisso inte göra nåt om man inte vill?( bara för att du tycker det är mkt irriterande att behöva se överviktiga människor på stan. usch!)

jag har förklarat några inlägg bakåt varför jag tycker som jag gör,
om du kan läsa kan du säkert hitta Lycka till!

Yes
2007-06-19, 21:05
Just det som är problemet att inte folk har kunskapen..
och det är just därför den borde spridas på ett bra sett.. :)
Visst, när du har lyckats sammanfatta människans psykologi i en lättbegriplig artikel i Aftonbladet...

cennys
2007-06-19, 21:07
Visst, när du har lyckats sammanfatta människans psykologi i en lättbegriplig artikel i Aftonbladet...

Man kan börja med en vettig förenklad gå ned i vikt artikel =)
istället för massa super dieter =)

Trance
2007-06-19, 21:08
ville inte skriva en random siffra så jag tvär kollade om det stod någon stans.
vad exakt syftar du på med insatt?

Varför och hur dör feta människor?

Yes
2007-06-19, 21:12
Man kan börja med en vettig förenklad gå ned i vikt artikel =)
istället för massa super dieter =)
Det kan man säkert och alltid hjälper det någon. För svårt överviktiga finns det däremot andra, viktigare, saker att ta itu med först. När du förstår dig på den biten kan du återkomma. Just nu är det lite som att försöka förklara konceptet "färg" åt en färgblind...

cennys
2007-06-19, 21:13
Varför och hur dör feta människor?

Hjärtsjukdommar som är relaterat till fetman? ..
och deprissioner som det har skapat som leder till självmord osv.. :)

kan läsa på lite och ge mer utförligt svar, men du fattar poängen iaf? =)
det är ju ingen nyhet att folk dör pga fetma..

cennys
2007-06-19, 21:16
Det kan man säkert och alltid hjälper det någon. För svårt överviktiga finns det däremot andra, viktigare, saker att ta itu med först. När du förstår dig på den biten kan du återkomma. Just nu är det lite som att försöka förklara konceptet "färg" åt en färgblind...

Alltid hjälper det någon, så alltså är det en start..

Sjukt överviktiga personer behöver ju ändra sitt tankesett osv med hjälp av psykologer och liknande :)
Finns det speciella kliniker för sådant här i sverige? som t.ex drogavvänjning kliniker ? om det nu finns tycker jag det borde finnas i en Väldigt större utsträckning där folk Mot sin vilja får skrivas in efter undersökning av läkare :)

cennys
2007-06-19, 21:19
Min poäng är att det görs all för lite för att försöka få till problemet tycker det ses för lätt på, möjligtvis därför det är så vanligt.. :)

Raggis
2007-06-19, 21:20
Min poäng är att det görs all för lite för att försöka få till problemet tycker det ses för lätt på, möjligtvis därför det är så vanligt.. :)

Det alla försöker förmedla, är att det finns viktigare saker att ta itu med först, innan man börjar prioritera viktnedgång.

cennys
2007-06-19, 21:22
Det alla försöker förmedla, är att det finns viktigare saker att ta itu med först, innan man börjar prioritera viktnedgång.

T.ex bygga upp massa kliniker som även hjälper med det, och inte Bara viktnedgången =)

Raggis
2007-06-19, 21:24
T.ex bygga upp massa kliniker som även hjälper med det, och inte Bara viktnedgången =)

Finns redan flera "kliniker". Men, alla inser inte sina problem. Om alla resonera som oss, så skulle vi nog inte ha de "problemena" kvar. Dock är det fel att kalla dom för idioter, bara för att dom har en annan syn på livet.

cennys
2007-06-19, 21:31
Finns redan flera "kliniker". Men, alla inser inte sina problem. Om alla resonera som oss, så skulle vi nog inte ha de "problemena" kvar. Dock är det fel att kalla dom för idioter, bara för att dom har en annan syn på livet.

Kallar inte dom idioter, men det är väll inte smart att kontant äta 33.000kcal hur länge som helst? vad ska man kalla det? speciellt när han inte skriver att han har några problem....

Då tycker jag det finns alldeles för få, ska vara allmän kunskap vart det finns och hur man kontaktar :)

cennys
2007-06-19, 21:36
kallade han idiot* eftersom han inte beskriver en sjukdom så står jag för det :)

agazza
2007-07-03, 00:36
vill bara påpeka att den här allmäna attityden "han är bara 16år" bland dom äldre kolomedlemmarna är otroligt irriterande.
Det ni gör är att skriva, "han är 89a, han är 18." Det är erat största argument, förutom då king grub som då kan komma med ett bra svar.

Det ni menar när ni skriver till varandra på det sättet är samma sak, "han är bara 16 år" -->(han är en idiot som inte lärt sig mer än)

ungefär som den deffade tjockisen som VAR en idiot för att han inte kunde tillräckligt mycket om näring.

Mvh..

Raggis
2007-07-03, 00:44
vill bara påpeka att den här allmäna attityden "han är bara 16år" bland dom äldre kolomedlemmarna är otroligt irriterande.
Det ni gör är att skriva, "han är 89a, han är 18." Det är erat största argument, förutom då king grub som då kan komma med ett bra svar.

Det ni menar när ni skriver till varandra på det sättet är samma sak, "han är bara 16 år" -->(han är en idiot som inte lärt sig mer än)

ungefär som den deffade tjockisen som VAR en idiot för att han inte kunde tillräckligt mycket om näring.

Mvh..

Dom sa väl inte riktigt att han är en idiot. Det dom menar är att killen inte har varit med om mycket. Saknar en verklighetsuppfattning helt enkelt.

agazza
2007-07-03, 00:59
Dom sa väl inte riktigt att han är en idiot. Det dom menar är att killen inte har varit med om mycket. Saknar en verklighetsuppfattning helt enkelt.


Idiot (gr. idiotes, av idios, "egen"), ursprungligen en enskild man i motsats till en offentlig, sedermera en man ur hopen, en okunnig, obildad person), föråldrat uttryck för en, som är oförmögen att begripa eller lära något; fåne, sinnesslö individ. - Idiotisk, fånig, sinnesslö, förståndssvag; ärkedum.

De insinuerar ofta att personer på under ~20 år är en okunnig, obildad person

dom har aldrig SAGT att någon är en idiot.

Själv tar jag tillbaka mitt uttalande om att den deffade tjockisen VAR en idiot, han var endast okunnig.....


Mvh

cennys
2007-07-03, 01:07
Själv tar jag tillbaka mitt uttalande om att den deffade tjockisen VAR en idiot, han var endast okunnig....h


har svårt att se att man bara är okunnig om man inte förstår vad som händer om man proppar i sig 33,000kcal dagligen och går upp en jävla massa men fortsätter :)

tycker det är fruktansvärt idiotiskt gjort faktiskt

cennys
2007-07-03, 01:10
Okunnig är jag är jag om jag inte vet hur man äter nyttigt och kan hålla koll på kcal,
Dum i huvudet är jag om jag äter så mycket så jag nästan dör.

Yankeee
2007-07-03, 07:19
vill bara påpeka att den här allmäna attityden "han är bara 16år" bland dom äldre kolomedlemmarna är otroligt irriterande.
Det ni gör är att skriva, "han är 89a, han är 18." Det är erat största argument, förutom då king grub som då kan komma med ett bra svar.

Det ni menar när ni skriver till varandra på det sättet är samma sak, "han är bara 16 år" -->(han är en idiot som inte lärt sig mer än)

ungefär som den deffade tjockisen som VAR en idiot för att han inte kunde tillräckligt mycket om näring.

Mvh..

Du har uppenbarligen inte läst tråden och du har uppenbarligen inte heller någon kunskap om ämnet, förstår inte riktigt varför du lägger dig i öht. Det du och cennys saknar förutom kunskapen är verklighetsförankring, ni har ingen som helst aning om hur saker och ting fungerar i verkliga livet. Ni sitter med era kostscheman och tror att ni är kungar inom näringslära för att ni vet hur många gram protein det är i en burk tonfisk. Sedan kommer åldern kommer in i bilden, ni har för lite erfarenhet om den sociala bitens påverkan hos människan, ni har ingen förståelse alls, ni kan inte sätta er i andras människors situation och framför allt kommer ni inte fatta poängen med det här inlägget.

Rahf
2007-07-03, 08:38
Du har uppenbarligen inte läst tråden och du har uppenbarligen inte heller någon kunskap om ämnet, förstår inte riktigt varför du lägger dig i öht. Det du och cennys saknar förutom kunskapen är verklighetsförankring, ni har ingen som helst aning om hur saker och ting fungerar i verkliga livet. Ni sitter med era kostscheman och tror att ni är kungar inom näringslära för att ni vet hur många gram protein det är i en burk tonfisk. Sedan kommer åldern kommer in i bilden, ni har för lite erfarenhet om den sociala bitens påverkan hos människan, ni har ingen förståelse alls, ni kan inte sätta er i andras människors situation och framför allt kommer ni inte fatta poängen med det här inlägget.

Huga.. Du fick mig just att gå igenom veckoschemat i huvudet, med tillhörande fix utöver jobbet då.

Kan inte annat än hålla med annars. Man kan gå runt och tro att man förstår men det dröjer alltid ett tag till innan man har kommit till insikt om hur lite man egentligen vet om livet och andras situationer.

Det är en sak att vara bra på näringslära.

Det är en annan sak att tillämpa sin kunskap medan man tar hand om barn, jobbar, handlar, stryker, tvättar, städar, lagar mat och dylika saker.

För att dra ett exempel på saker som kommer att förändras och läggas till för er inom ett par år.

cennys
2007-07-03, 12:33
Du har uppenbarligen inte läst tråden och du har uppenbarligen inte heller någon kunskap om ämnet, förstår inte riktigt varför du lägger dig i öht. Det du och cennys saknar förutom kunskapen är verklighetsförankring, ni har ingen som helst aning om hur saker och ting fungerar i verkliga livet. Ni sitter med era kostscheman och tror att ni är kungar inom näringslära för att ni vet hur många gram protein det är i en burk tonfisk. Sedan kommer åldern kommer in i bilden, ni har för lite erfarenhet om den sociala bitens påverkan hos människan, ni har ingen förståelse alls, ni kan inte sätta er i andras människors situation och framför allt kommer ni inte fatta poängen med det här inlägget.


Du antar ju lika mycket saker som jag verkar det som.
Jag menar inte överlag utan just den personen,
Jag ser det som idiotiskt att äta 33,000kcal om dagen och inte fatta vad som händer? att det plötsligt kommer som en chock att han är stor som ett hus?,
att låta en sjukdom gå så lång är för mig oförståeligt...
Han nämnar ju inte problem i artikeln heller som vissa personer självklart kan ha, så då går det ju inte att spekulera i det right?.

Yankeee
2007-07-03, 12:35
Jag orkar inte diskutera cennys, du har redan gjort klart för alla här att du inte förstår.

cennys
2007-07-03, 12:39
såg du programmet igår typ om half ton hospital?

Trance
2007-07-03, 12:49
vill bara påpeka att den här allmäna attityden "han är bara 16år" bland dom äldre kolomedlemmarna är otroligt irriterande.
Det ni gör är att skriva, "han är 89a, han är 18." Det är erat största argument, förutom då king grub som då kan komma med ett bra svar.

Det ni menar när ni skriver till varandra på det sättet är samma sak, "han är bara 16 år" -->(han är en idiot som inte lärt sig mer än)

ungefär som den deffade tjockisen som VAR en idiot för att han inte kunde tillräckligt mycket om näring.

Mvh..

Men du är ju bara en 88:a så det är klart du inte förstår.

Tomten
2007-07-03, 13:34
Sa jag sämre?
Han har medvetet ätit upp sig så fet, Fetman har garanterat inte kommit som en överaskning, men Fortfarande har han ätit som en galning.
Tycker inte synd om han för 5 jävla öre.
Men det är väll bra att han har gått ned i vikt och bor i usa.
Så inte min familj hade betalat skattepengar till det operationerna som följer.

Då måste det garanterat vara värre för dig, jag menar du är ju inte ens medveten om hur dum i huvudet du är.

cennys
2007-07-03, 13:38
Då måste det garanterat vara värre för dig, jag menar du är ju inte ens medveten om hur dum i huvudet du är.

Hur kan vad va värre för mig?.
så vad är inte idiotiskt med att han äter sig nästan till döds?

Trance
2007-07-03, 13:41
Hur kan vad va värre för mig?.
så vad är inte idiotiskt med att han äter sig nästan till döds?

Varför bryr du dig så mycket?

cennys
2007-07-03, 13:47
Varför bryr du dig så mycket?

han kallade ju mig idiot så han får gärna formulera mer..

har rätt tråkigt just nu faktiskt.
Försöker även förstå varför folk ser så lätt på det :)

Trance
2007-07-03, 13:53
han kallade ju mig idiot så han får gärna formulera mer..

har rätt tråkigt just nu faktiskt.
Försöker även förstå varför folk ser så lätt på det :)

Ser lätt på sjuka människor? Jo, man kanske borde döda dem istället. Blir lite billigare så.

cennys
2007-07-03, 13:56
Ser lätt på sjuka människor? Jo, man kanske borde döda dem istället. Blir lite billigare så.

Varför skulle man döda dom?

tycker man borde erbjuda dom mer utsträckt hjälp därimot :)

Tomten
2007-07-03, 13:57
han kallade ju mig idiot så han får gärna formulera mer..

har rätt tråkigt just nu faktiskt.
Försöker även förstå varför folk ser så lätt på det :)

I regel så är det meningslöst att argumentera över internet. Speciellt med en snorunge.

Det enda jag tänker säga är att du ser inte mer än själva ätandet. Problemet är inte så enkelt. Det är ungefär som att man kan få världsfred bara genom att sluta kriga. Visst så enkelt är det, men problemen som ligger bakom krig är inte något man löser så enkelt.

cennys
2007-07-03, 13:58
I regel så är det meningslöst att argumentera över internet. Speciellt med en snorunge.

Det enda jag tänker säga är att du ser inte mer än själva ätandet. Problemet är inte så enkelt. Det är ungefär som att man kan få världsfred bara genom att sluta kriga. Visst så enkelt är det, men problemen som ligger bakom krig är inte något man löser så enkelt.

Om du läser tråden En gång till så kanske du ser att alla mina inlägg inte är direkt relaterade till ätandet. ...idiot.

agazza
2007-07-03, 14:27
vill tillägga att jag har endel vänner som har haft det sjukt svårt i livet så man börjar nästan gråta när man tänker på det, och inte äter dom 33.000 kilokalorier om dagen för det.

förlåt men att kalla mig okunnig och säga att jag inte ser det stora hela är bara löjligt. Att äta såna kopiösa mängder mat och sen skylla på hur svårt man har det i livet är idiotiskt.

så länge han inte bor på en ö av sand som endast har mcdonalds som matkälla så håller ändå inte erat argument.

att tröst äta som sådana personer gör är idiotiskt.

ibland skulle ni passa in på griniga gamla gubbar på tv, bara för att ha lite fördomar mot er äldre.

cennys
2007-07-03, 14:31
Hade mer personer tänkt som oss "unga" så hade detta inte varit en jävla epedemi. Iaf som vissa av oss unga.

Trance
2007-07-03, 14:32
agazza:

http://en.wikipedia.org/wiki/Logic
http://en.wikipedia.org/wiki/Inductive_reasoning (Weak induction)

Raggis
2007-07-03, 14:34
vill tillägga att jag har endel vänner som har haft det sjukt svårt i livet så man börjar nästan gråta när man tänker på det, och inte äter dom 33.000 kilokalorier om dagen för det.

förlåt men att kalla mig okunnig och säga att jag inte ser det stora hela är bara löjligt. Att äta såna kopiösa mängder mat och sen skylla på hur svårt man har det i livet är idiotiskt.

så länge han inte bor på en ö av sand som endast har mcdonalds som matkälla så håller ändå inte erat argument.

att tröst äta som sådana personer gör är idiotiskt.

ibland skulle ni passa in på griniga gamla gubbar på tv, bara för att ha lite fördomar mot er äldre.

Och alla hanterar sina problem lika sen, när?

cennys
2007-07-03, 14:35
det går att förklara bort det på 1000 olika sett,

Men ingen verkar erbjuda hjälp utom Viktväktarna och dom lär ju göra en signifikant skillnad,
Alla hushåll borde få ett brev i postlådan där som berättar om kliniker som kan hjälpa dom sjukligt överviktiga.
Det är ett rimligt mål.

Trance
2007-07-03, 14:36
det går att förklara bort det på 1000 olika sett,

Men ingen verkar erbjuda hjälp utom Viktväktarna och dom lär ju göra en signifikant skillnad,
Alla hushåll borde få ett brev i postlådan där som berättar om kliniker som kan hjälpa dom sjukligt överviktiga.
Det är ett rimligt mål.

...och alkohol borde förbjudas, män borde inte få köra bil innan de är 30. Eller hur?

Raggis
2007-07-03, 14:36
det går att förklara bort det på 1000 olika sett,

Men ingen verkar erbjuda hjälp utom Viktväktarna och dom lär ju göra en signifikant skillnad,
Alla hushåll borde få ett brev i postlådan där som berättar om kliniker som kan hjälpa dom sjukligt överviktiga.
Det är ett rimligt mål.

Du förstår fortfarande inte. Det handlar inte om det ytliga. Det är inne huvudet problemen sitter. Alltså, på en mycket djupare nivå.

cennys
2007-07-03, 14:43
Du förstår fortfarande inte. Det handlar inte om det ytliga. Det är inne huvudet problemen sitter. Alltså, på en mycket djupare nivå.

Det är exakt det jag menar, Viktväktarna hjälper inte tillräckligt,
Utan det borde finnas psykatriker osv på sådana institut som det väll finns? som hjälper dom, och fortsätter att hjälpa efter dom har blivit utskrivna.

MAXX
2007-07-03, 14:53
inte ett dugg imponerande. han har opererat magsäcken. kräver ingen som helst viljestyrka att tappa vikt då. han ser ju ut som skit nu ändå med allt det där lösa skinnet..

Raggis
2007-07-03, 14:56
inte ett dugg imponerande. han har opererat magsäcken. kräver ingen som helst viljestyrka att tappa vikt då. han ser ju ut som skit nu ändå med allt det där lösa skinnet..

Problem med läsförståelsen?


I lost 401 pounds without surgery or pills. All Carb cycling Baby! Working on adding muscle, tryin to gain weight, I know WTF!

egge
2007-07-03, 15:00
Så du tror inte problemet hade blivit bättre om Enkel informations spreds om Viktnedgång utan massa Super komplicerade ord som gör så folk bara skräms iväg av det, skulle spridas på ett smart sett?

Snälla, varför Stor bokstav mitt i meningar? Fuckar med min hjärna.





(Ja, jag är hungrig och grinig)

MAXX
2007-07-03, 15:02
Problem med läsförståelsen?


I lost 401 pounds without surgery or pills. All Carb cycling Baby! Working on adding muscle, tryin to gain weight, I know WTF!

aight läste inte igenom det. såg bara bilderna på operation och antog att det var magsäcks operation. my bad..

Raggis
2007-07-03, 15:04
aight läste inte igenom det. såg bara bilderna på operation och antog att det var magsäcks operation. my bad..

Stod högst upp ;)

agazza
2007-07-03, 15:09
agazza:

http://en.wikipedia.org/wiki/Logic
http://en.wikipedia.org/wiki/Inductive_reasoning (Weak induction)

Tack för dom, alla som blir så feta är idioter. Så länge dom inte lider av någon sjukdom som gör att dom går upp i vikt.

Att äta för att man har det svårt tyder på ett svagt sinne eller lathet.

Människor som dopar sig är väl idioter för att dom skadar sin kropp.
Men det gör väl tjockisarna också när dom trycker i sig all skit mat?
Ni får googla själv men jag skulle tro att 10000% mer dör av fetma än doping.
alltså borde doping vara 10000% mer okej än att äta sig fet?

folk som har det svårt och blir mobbade för att dom är små eller klena börjar med doping pga deras omgivning och deras psyke, precis som tjockisar som blir feta av att tröst äta..

Jag hoppas att du inser hur otroligt korkat det där låter.


Gör man sånt är man EN IDIOT. Det är vad jag tycker, och jag har rätt till en åsikt utan att ni sura gamla gubbar ska kalla mig okunnig, håller ni inte med så sluta försök omvända mig då.

Raggis
2007-07-03, 15:10
håller ni inte med så sluta diskutera det då.

Jag hoppas att du inser hur otroligt korkat det där låter.

Vi vet inte vad som ligger bakom det. Hans föräldrar kanske båda dog plötsligt. Istället för att ta till flaskan, eller andra droger, så tröståt han. Detta eskalera, och vips, satt han där.

Trance
2007-07-03, 15:14
agazza, läste du mina länkar? Läs speciellt detta då:

" I always hang pictures on nails.
therefore
All pictures hang from nails.

Assuming the first statement to be true, this example is built on the certainty that "I always hang pictures on nails" leading to the generalization that "All pictures hang from nails". However, the link between the premise and the inductive conclusion is weak. No reason exists to believe that just because one person hangs pictures on nails that there are no other ways for pictures to be hung, or that other people cannot do other things with pictures. Indeed, not all pictures are hung from nails; moreover, not all pictures are hung. The conclusion cannot be strongly inductively made from the premise. Using other knowledge we can easily see that this example of induction would lead us to a clearly false conclusion. Conclusions drawn in this manner are usually overgeneralizations.

Many speeding tickets are given to teenagers.
therefore
All teenagers speed.

In this example, the premise is built upon a certainty; however, it is not one that leads to the conclusion. Not every teenager observed has been given a speeding ticket. In other words, unlike "The sun rises every morning", there are already plenty of examples of teenagers not being given speeding tickets. Therefore the conclusion drawn can easily be true or false (perhaps more easily false than true in this case), and the inductive logic does not give us a strong conclusion. In both of these examples of weak induction, the logical means of connecting the premise and conclusion (with the word "therefore") are faulty, and do not give us a strong inductively reasoned statement."

agazza
2007-07-03, 15:14
Jag hoppas att du inser hur otroligt korkat det där låter.

Vi vet inte vad som ligger bakom det. Hans föräldrar kanske båda dog plötsligt. Istället för att ta till flaskan, eller andra droger, så tröståt han. Detta eskalera, och vips, satt han där.


tack, edited.

jag har 2 kompisar som har blivit av med båda föräldrarna plötsligt och ingen av dom började supa, äta, eller slåss osv..

dom har ett bra psyke och är inte idioter och dom gör inte idiotiska saker.
dom är logiska och gör logiska saker...

men ja det beror säkert på omgivningen men jag tycker ändå han är en idiot som försöker lösa problemet på det sättet.

mvh

agazza
2007-07-03, 15:16
agazza, läste du mina länkar? Läs speciellt detta då: lång text
[/I]

Ja, jag läste det och jag generaliserar, det är min grej.

Alla tjockisar som har blivit feta av annan anledning än gener eller sjukdom, är idioter.


mvh

Raggis
2007-07-03, 15:16
tack, edited.

jag har 2 kompisar som har blivit av med båda föräldrarna plötsligt och ingen av dom började supa, äta, eller slåss osv..

dom har ett bra psyke och är inte idioter och dom gör inte idiotiska saker.
dom är logiska och gör logiska saker...

men ja det beror säkert på omgivningen men jag tycker ändå han är en idiot som försöker lösa problemet på det sättet.

mvh

Se, nu är du där igen. Dina kompisexempel. Det är inte relevant i denna diskussion. Alla hanterar kriser på olika sätt. Vi vet ingenting om hans bakgrund, därav är det idiotiskt att ens våga kalla han idiot.

agazza
2007-07-03, 15:19
Se, nu är du där igen. Dina kompisexempel. Det är inte relevant i denna diskussion. Alla hanterar kriser på olika sätt. Vi vet ingenting om hans bakgrund, därav är det idiotiskt att ens våga kalla han idiot.


jag anser att vilken människa som helst som hanterar ett problem av någon sort på det sättet är idioter. Väljer man att göra något idiotiskt är man en idiot eller? kanske endast för tillfället men ändå en idiot.

Trance
2007-07-03, 15:21
Ja, jag läste det och jag generaliserar, det är min grej.

Alla tjockisar som har blivit feta av annan anledning än gener eller sjukdom, är idioter.


mvh

Är du verkligen rätt person att kalla någon annan idiot?

Raggis
2007-07-03, 15:22
jag anser att vilken människa som helst som hanterar ett problem av någon sort på det sättet är idioter. Väljer man att göra något idiotiskt är man en idiot eller? kanske endast för tillfället men ändå en idiot.

Och du börjar tjura när folk kallar dig obildad? Aja, inte lönt att fortsätta denna diskussion. Är som att diskutera med en kaktus. Du kan uppenbarligen inte tänka på en djupare nivå, därav dina lösaktiga spekulationer. Kan bara hoppas att du bättrar dig med åren.

agazza
2007-07-03, 15:26
Och du börjar tjura när folk kallar dig obildad? Aja, inte lönt att fortsätta denna diskussion. Är som att diskutera med en kaktus. Du kan uppenbarligen inte tänka på en djupare nivå, därav dina lösaktiga spekulationer. Kan bara hoppas att du bättrar dig med åren.

förstår inte varför du kallar mig kaktus då jag aldrig skrivit något nedlåtande till dig, det tycker jag är dålig stil, och nej jag kommer inte bättra mig med åren då jag tänkt över i stort sett alla scenarion som skulle kunna leda till att en person blir sådär fet och dom enda jag tycker är godtyckliga är sjukdom eller gener.

Mvh (kul att någon försöker hålla någon standard iaf (jag)....)

agazza
2007-07-03, 15:39
Och du börjar tjura när folk kallar dig obildad? Aja, inte lönt att fortsätta denna diskussion....

Vill bara fråga vart du drog den där parallelen mellan att jag tycker att folk som blir döende feta är idioter till att jag tjurar över att folk kallar mig obildad?

Sen kan du skriva din tanke om sådana feta personer på din djupa intellektuella nivå så jag kan förstå jag med istället för att du bara slänger ur dig glåpord

egge
2007-07-03, 15:43
... håller ni inte med så sluta försök omvända mig då.

Det är väl enda gången man kan omvända någon, om man har olika åsikter?

tack, edited.

jag har 2 kompisar som har blivit av med båda föräldrarna plötsligt och ingen av dom började supa, äta, eller slåss osv..

dom har ett bra psyke och är inte idioter och dom gör inte idiotiska saker.
dom är logiska och gör logiska saker...

men ja det beror säkert på omgivningen men jag tycker ändå han är en idiot som försöker lösa problemet på det sättet.

mvh

De kan mkt väl utveckla problem senare i livet.

Yes
2007-07-03, 15:45
Och du börjar tjura när folk kallar dig obildad? Aja, inte lönt att fortsätta denna diskussion. Är som att diskutera med en kaktus. Du kan uppenbarligen inte tänka på en djupare nivå, därav dina lösaktiga spekulationer. Kan bara hoppas att du bättrar dig med åren.
För tusan Tompa, lösaktiga spekulationer? :D

Raggis
2007-07-03, 15:48
Vill bara fråga vart du drog den där parallelen mellan att jag tycker att folk som blir döende feta är idioter till att jag tjurar över att folk kallar mig obildad?

Sen kan du skriva din tanke om sådana feta personer på din djupa intellektuella nivå så jag kan förstå jag med istället för att du bara slänger ur dig glåpord

vill bara påpeka att den här allmäna attityden "han är bara 16år" bland dom äldre kolomedlemmarna är otroligt irriterande.
Det ni gör är att skriva, "han är 89a, han är 18." Det är erat största argument, förutom då king grub som då kan komma med ett bra svar.

Det ni menar när ni skriver till varandra på det sättet är samma sak, "han är bara 16 år" -->(han är en idiot som inte lärt sig mer än)

ungefär som den deffade tjockisen som VAR en idiot för att han inte kunde tillräckligt mycket om näring.

Mvh..


Syftar på det du sa där.

agazza
2007-07-03, 16:15
Syftar på det du sa där.

att jag sa att han var en idiot för att han var obildad och gjorde som han gjorde mot sin kropp?
Jag är inte obildad och jag har starka argument på min sida på att man är korkad ifall man tillåter sig själv att bli sådär fet. Det gäller alla och inte bara personen i fråga.

Jag skulle vilja ha ett exempel på en smart, utbildad, logisk människa som inte lider av någon sjukdom man blir fet av eller har det i generna. Men ändå har blivit och ÄR dödligt fet.


och sen var det..

"Sen kan du skriva din tanke om sådana feta personer på din djupa intellektuella nivå så jag kan förstå jag med istället för att du bara slänger ur dig glåpord"

nu ska jag ut och njuta av det härliga vädret men jag ser fram imot svaren på mina frågetecken..

mvh

Raggis
2007-07-03, 16:27
att jag sa att han var en idiot för att han var obildad och gjorde som han gjorde mot sin kropp?
Jag är inte obildad och jag har starka argument på min sida på att man är korkad ifall man tillåter sig själv att bli sådär fet. Det gäller alla och inte bara personen i fråga.

Jag skulle vilja ha ett exempel på en smart, utbildad, logisk människa som inte lider av någon sjukdom man blir fet av eller har det i generna. Men ändå har blivit och ÄR dödligt fet.


och sen var det..

"Sen kan du skriva din tanke om sådana feta personer på din djupa intellektuella nivå så jag kan förstå jag med istället för att du bara slänger ur dig glåpord"

nu ska jag ut och njuta av det härliga vädret men jag ser fram imot svaren på mina frågetecken..

mvh

Någonsin hört talas om depressioner? Alla handskas vi med depressioner dagligen. Givetvis är allas depressioner inte lika starka. Spelar ingen roll om du är Einstein, eller Bill & Bull, har ingenting med intelligens att göra. För att underlätta detta, så tar vissa till flaskan, alt. andra droger, som gör en "glad för stunden". Andra tröstäter istället, för att dämpa sorgen. Vissa är starka i grunden, och klarar av att handskas med depressionerna. Men, det finns en skara, som uppenbarligen inte gör det (no shit, annars skulle inte psykiatrin vara så overloaded som den är idag).

Många går och mår dåligt, utan att personer i dess närhet vet om det. Att ha mage och säga att dessa individer är idioter, är helt käpprätt åt helvete imo. Då har man inte en omfattande verklighetsuppfattning (precis som alla "tjurgubbar" i denna tråd nämner, om och om igen).

Yankeee
2007-07-03, 16:32
att jag sa att han var en idiot för att han var obildad och gjorde som han gjorde mot sin kropp?
Jag är inte obildad och jag har starka argument på min sida på att man är korkad ifall man tillåter sig själv att bli sådär fet.

Att han blev så fet beror på hans föräldrar och det sociala liv han hade som barn och ungdom. Ju snabbare du och cennys fattar det desto bättre.

agazza
2007-07-03, 16:39
Någonsin hört talas om depressioner? Alla handskas vi med depressioner dagligen. Givetvis är allas depressioner inte lika starka. Spelar ingen roll om du är Einstein, eller Bill & Bull, har ingenting med intelligens att göra. För att underlätta detta, så tar vissa till flaskan, alt. andra droger, som gör en "glad för stunden". Andra tröstäter istället, för att dämpa sorgen. Vissa är starka i grunden, och klarar av att handskas med depressionerna. Men, det finns en skara, som uppenbarligen inte gör det (no shit, annars skulle inte psykiatrin vara så overloaded som den är idag).

Många går och mår dåligt, utan att personer i dess närhet vet om det. Att ha mage och säga att dessa individer är idioter, är helt käpprätt åt helvete imo. Då har man inte en omfattande verklighetsuppfattning (precis som alla "tjurgubbar" i denna tråd nämner, om och om igen).


bästa svaret i tråden hittills faktiskt raggis. Men jag står fortfarande för att det är idiotiskt att ta till mat, sprit, knark osv även vid djupaste depression.
Må hända att det är tillfälligt men det är ändå idiotiskt för tillfället och det gör dom till idioter vid just det tillfället.

Man kan ha en bra verklighetsuppfattning och tycka det ändå. Vi kan lämna det här men jag vill ändå säga till endel av moderatorerna att även ni har dålig attityd ibland. Ni är inte allsvetande bara för att ni har en kick/ban funktion och det tillåter inte heller att ni har en taskig attityd.

Mvh

agazza
2007-07-03, 16:48
Att han blev så fet beror på hans föräldrar och det sociala liv han hade som barn och ungdom. Ju snabbare du och cennys fattar det desto bättre.


Någon gång runt 15 års ålder borde man ha ett intellekt som fattar att föräldrarna köper fel mat ifall man inte kan se fötterna längre. Man behöver inte vara näringexpert för att förstå att det är dåligt.
Ifall man mår dåligt över att man är fet så är det väl idiotiskt att tröstäta?
Inte för att det är säkert att det anledningen till att alla tjockisar tröstäter

förstår man inte att det blir sämre av det så tycker jag man är en idiot.
Så länge han inte har tvångssjukdomar som tvingar han att äta kopiösa mängder mat.

Det är aldrig någon annans fel hur man sköter sin egen kropp.

Yankeee
2007-07-03, 16:50
Någon gång runt 15 års ålder borde man ha ett intellekt som fattar att föräldrarna köper fel mat ifall man inte kan se fötterna längre. Man behöver inte vara näringexpert för att förstå att det är dåligt.
Ifall man mår dåligt över att man är fet så är det väl idiotiskt att tröstäta?
Inte för att det är säkert att det anledningen till att alla tjockisar tröstäter

förstår man inte att det blir sämre av det så tycker jag man är en idiot.
Så länge han inte har tvångssjukdomar som tvingar han att äta kopiösa mängder mat.

Så urbota dumt inlägg att det är totalt värdelöst att lägga någon energi på att förklara för dig. Återkom om 10 år.

Jorgen
2007-07-03, 16:54
Jag tycker vi gör som Yankeee föreslår och återkommer om tio år. Just nu blir det inget bra av det iallafall.