handdator

Visa fullständig version : Längd- och viktkontroll även på alla damer som tävlar i höst.


Mirre
2007-06-19, 10:12
Nu även på alla tävlande damer i höst!

Se mer på:

http://www.skkf.org/index.php?option...=75&Itemi d=2

Jay-Z
2007-06-19, 10:15
Länken är lite knasig.

Skrivet av Janpeter Sangborn
2007-06-19

Enligt beslut fattat av SKKF:s styrelse kommer förbundet under höstens samtliga tävlingar att både mäta och väga samtliga tävlande damer i samtliga grenar. Detta innebär att även tävlande i athletic fitness, bodyfitness och fitness ska väga och mäta iförda de tävlingskläder de avser använda i rond 1.

Bakgrund: Bodybuilding för damer för en tynande tillvaro både i Sverige och utomlands. Delvis tros detta bero på att de allra största blir allt större och därmed bli gapet till mer "normalbyggda" damer för stort och många väljer därför att gå över till andra grenar eller inte tävla alls. Som ett led i utformande av eventuella framtida längd-viktbegränsningar liknande de som finns i herrarnas classic bodybuilding gör förbundet denna undersökning för att få ett bättre underlag för framtida beslut. Resultaten kommer att presenteras under våren 2008 i god tid innan beslut tas om förändringar i tävlingsklasser eller eventuella nya grenar på programmet.

Mirre
2007-06-19, 11:27
Tack! :)

Länken ska vara:
http://www.skkf.org/index.php?option=com_content&task=view&id=75&Itemid=2

Cilia
2007-06-20, 19:35
Bra beslut.
Jag har aldrig förstått viktklasserna särskilt inte i BB.
Förstår att dom bygger på internationell standard men det är ändå inge bra.

ser fram emot vad det får för resultat

Helen@
2007-07-01, 07:00
Nu även på alla tävlande damer i höst!

Se mer på:

http://www.skkf.org/index.php?option...=75&Itemi d=2

Shit, har varit borta för länge :Virro snälla, Mirre, förklara - kollade Skkf-sidan men blev inte klokare av det och det räcker Du förklarar damernas klasser i byggning, det andra är ointressant för min del.

JP och/eller Jörgen kanske också vill ge mig lite info om vad som gäller nu med mätning istället? :)

Tack på förhand!

Vänligen
//Helena

Jorgen
2007-07-01, 07:39
Shit, har varit borta för länge :Virro snälla, Mirre, förklara - kollade Skkf-sidan men blev inte klokare av det och det räcker Du förklarar damernas klasser i byggning, det andra är ointressant för min del.

JP och/eller Jörgen kanske också vill ge mig lite info om vad som gäller nu med mätning istället? :)

Tack på förhand!

Vänligen
//Helena


Long time no see Helena. :)

Såklart att jag vill.
Mätning/vägning kommer att genomföras under årets resterande tävlingar för att se om vi kan hitta någon längd/viktgräns för kvinnlig classic bodybuilding. Gissningsvis kommer det att bli ganska svårt att hitta, dom flesta tävlande ligger förmodligen mellan ett väldigt litet viktspann i tävlingsform.
IFBB ändrade viktklasserna för damer till -55 och +55 i år, något som verkligen inte passar våra svenska atleter (-55, -60 och +60 hade varit mer passande). Det finns ett gäng som tävlar i BF, men hellre vill köra BB, men inte vill/kan lägga på sig den massan som krävs för att kunna mäta sig med dambyggarna.

Mirre
2007-07-01, 09:10
Shit, har varit borta för länge :Virro snälla, Mirre, förklara - kollade Skkf-sidan men blev inte klokare av det och det räcker Du förklarar damernas klasser i byggning, det andra är ointressant för min del.

JP och/eller Jörgen kanske också vill ge mig lite info om vad som gäller nu med mätning istället? :)

Tack på förhand!

Vänligen
//Helena
Nu hann vår vän Jörgen före. :thumbup:

Vad kul att du är tillbaka, Helena! Ska vi få se dig på scenen i höst kanske?;) Kom gärna förbi Delta någon dag!

Må så gott!
Mirre

Helen@
2007-07-01, 11:11
Tackar för svaret, Jörgen!

Inte full koll trots Din förklaring, fast det ger väl sig med tiden?!, det är ju nytt så ni har nog inte heller full koll än......

Mirre: Tack!

Scenen? nix! Kommer dock att åka och kolla på SM 2007. Delta, träna? Japp! Och för att kolla läget så ni tränar ordentligt ;)

Kram till er båda
//Helena