handdator

Visa fullständig version : Revbens muskler?


Rajban84
2007-06-19, 06:08
Har det utseendet att höftbenet "sticker ut" och det är tunt under bröst/armhålor. Inget extremt men nåt jag stör mig på. Har tränat i runt 4 månader nu och antog kanske lite naivt att basövningarna + mat skulle kötta upp revbenen automatiskt. Har ändå gått upp ~15kg sen jag började.

Antar att bakifrån så är det Latsen som gäller för att stoppa pär formen, men framifrån?

Hur biffar man upp övre midja/revben?

Handcuff
2007-06-19, 07:09
Hur mycket muskler tror du att du ska ha lagt på dig på 4 månader? För de visuella skillnader du önskar så tar det kanske 4 år! Muskelbygge är en mycket långsam process. :thumbup:

Rahf
2007-06-19, 09:26
Det låter som om du tänker på serratus i det här fallet. Det tar tiiid, har för mig att till och med Gadden blev nöjd på en bild där serratus äntligen tittade fram, och han har köttat i 5 år eller så.

He-man
2007-06-19, 15:22
Har det utseendet att höftbenet "sticker ut" och det är tunt under bröst/armhålor. Inget extremt men nåt jag stör mig på. Har tränat i runt 4 månader nu och antog kanske lite naivt att basövningarna + mat skulle kötta upp revbenen automatiskt. Har ändå gått upp ~15kg sen jag började.

Antar att bakifrån så är det Latsen som gäller för att stoppa pär formen, men framifrån?

Hur biffar man upp övre midja/revben?

Samma för mig, jag antar att man kan försöka träna upp magmusklernas sidomuskler för att få lite bredare midja(?).

Rajban84
2007-06-19, 19:03
Jag inser att det tar tid. :) Min fråga var inte "varför har ja inga muskler på revbenen!? whäää!" utan hur tränar man den regionen? Om det tar 5 år så skulle jag gärna vilja veta att jag har tränat rätt muskler i 5 år.

Jag är lite orolig att om jag bara tränar obliquesen stenhårt så kommer det bara förvärra pär formen. Men det är därför jag som nybörjare frågar er som kommit över det steget. Så är det verkligen bara serratus som gäller?

http://www.exrx.net/AnimatedEx/SerratusAnterior/BBInclineShoulderRaise.gif

Känns som det ska finnas andra muskler där också?