handdator

Visa fullständig version : Deffen klar!


krilleh
2007-06-18, 19:34
Kanske lite suddiga bilder, men hoppas att dom duger.

Viken är 70,0kg, var uppe i nästan 78kg innan deffen. Tyvärr har jag inga bilder från 78kg, alla dessa togs idag på 70,0.


http://img110.imageshack.us/img110/7186/krille2ku2.jpg

http://img110.imageshack.us/img110/8774/krille3ft3.jpg

http://img123.imageshack.us/img123/1622/krille4zl7.jpg

http://img123.imageshack.us/img123/1390/krille5wu3.jpg

Acnen på ryggen är väl inte de roligaste, men sånna smällar man får ta :)

Angående magen så har jag aldrig direkt haft synliga magrutor förut så detta är väl det bästa jag kan komma till utan att se direkt spinkig ut. För det finns ju lite fett kvar att ta från bröst och mage, men som sagt, vill inte se smal ut.

Det är väl rygg och bröst som jag själv tycker släpar efter. Ryggen började jag rätt sent med i träningen men bröst tycker jag är så svårt att bygga.

Ska iaf hålla denna vikten nu 2 månader för att sedan gå på en fin bulk i höst, vinter, mot 80kg. Ge gärna kritik. Benen började jag med för bara 3-4 månader sen så dom har jag inte fått några märkbara resultat på.

krilleh
2007-06-18, 19:35
En till:

http://img123.imageshack.us/img123/1513/krille1do2.jpg

zeusden1
2007-06-18, 19:36
bra gjort! Jag tycker att brösten släpar efter precis som dig.. :)

joriice
2007-06-18, 19:41
Hur gammal är du, hur länge har du tränat, och hur lång är du?

Ser "bra" ut, i den mening att du inte ser direkt spinkig ut, efter en deff.
78 kilo på din längd (?) är ingen jättevikt att börja deffa ifrån kan jag tycka, (nästan oavsett längd)
Men det är väl beach-formen som de flesta eftersträvar antar jag, och om det är så i ditt fall, så kan du strosa omkring på stranden utan att behöva skämmas ;)


förresten, hur är benen? ^^

Deceiver85
2007-06-18, 19:43
Latsspread?

mangemani
2007-06-18, 19:56
min ärliga åsikt: du skulle ha byggt vidare istället.
inge illa menat,men 8 kilo på det där såg ju inte ut att vara så farligt,du skulle ha lagt på dej typ 18 kilo mer tycker jag och sen deffat.
jaja,grattis iaf.

krilleh
2007-06-19, 03:48
Jag är 178cm lång. När jag väde 78kg hade jag en HEL del fett på både bröst och mage som jag inte gillade. Skulle aldrig gå med bar överkropp på den vikten. Men jag vet att jag väger rätt lite nu jämnför med längden så ska börja bulka upp med start i augusti. Dock så vill jag vara rätt deffad till beachen så är på det hela taget nöjd.

Förra sommaren vägde jag 67kg sen bulka jag upp mig 11kg på typ 7 månader så tyckte 8kg nedgång var rimligt.

Har väl tränat i 1 1/2 år med lite uppehåll från bland annat körtelfeber(2månader) och lite axelskador.

Sheogorath
2007-06-19, 05:24
Bra deff, jämn fysik. Ser bra ut. Skit i vad folk tycker om vad du "borde" gjort. Ointressant eftersom alla har olika ideal. Att gång på gång notera att "ja, alla har olika ideal IDAG OCKSÅ, WOW!" är bara korkat. Det är så idag, och kommer vara så imorgon. Det finns de som tycker att du har för mycket muskler redan. Men dom hänger inte här. Tänk på det. ;)

tntballe
2007-06-19, 08:38
Bra deff, jämn fysik. Ser bra ut. Skit i vad folk tycker om vad du "borde" gjort. Ointressant eftersom alla har olika ideal. Att gång på gång notera att "ja, alla har olika ideal IDAG OCKSÅ, WOW!" är bara korkat. Det är så idag, och kommer vara så imorgon. Det finns de som tycker att du har för mycket muskler redan. Men dom hänger inte här. Tänk på det. ;)

Håller med dig helt o hållet.
Man måste inte vara nära bb-eliten för att deffa.

teal
2007-06-19, 08:42
starkt jobbat. Som tidigare talare sa, skit i vad folk säger det är ju trots allt du som ska gå runt sådär. Det verkar vara så att man måste se fläskig ut, lägga upp bilder och vänta på att alla andra tjockisar ska säga "woooow!! GROV MANNEN BRA MASSA!!!!!!!!!!"

Nesz
2007-06-19, 12:03
tycker det ser bra ut :thumbup:

krilleh
2007-06-19, 12:04
Tack grabbar :) Stranden idag, första gången i sommar!!

Xtreme-G
2007-06-19, 12:14
Ser bra ut. Mer lats och bröst behövs dock.
Vad har du för mått?

joriice
2007-06-21, 23:40
Bra deff, jämn fysik. Ser bra ut. Skit i vad folk tycker om vad du "borde" gjort. Ointressant eftersom alla har olika ideal. Att gång på gång notera att "ja, alla har olika ideal IDAG OCKSÅ, WOW!" är bara korkat. Det är så idag, och kommer vara så imorgon. Det finns de som tycker att du har för mycket muskler redan. Men dom hänger inte här. Tänk på det. ;)

han har bra fysik, symmetri osv. Men DU tycker det ser bra ut kanske, men varför skall han skita i vad alla andra tycker, när han ber om ens åsikt på ett träningsforum?
Visst, han har "deffat" ner sig ett par kilo från en utgångsvikt som inte är mer än vad en kille i hans ålder och längd, vanligtvis skulle se ut.
Vi MÅSTE vara ärliga, och delge våran åsikt om hur vi tycker han bör göra.

...Men är han nöjd med sin vikt, sina beach-rutor osv. fine!

mangemani
2007-06-23, 20:41
han har bra fysik, symmetri osv. Men DU tycker det ser bra ut kanske, men varför skall han skita i vad alla andra tycker, när han ber om ens åsikt på ett träningsforum?
Visst, han har "deffat" ner sig ett par kilo från en utgångsvikt som inte är mer än vad en kille i hans ålder och längd, vanligtvis skulle se ut.
Vi MÅSTE vara ärliga, och delge våran åsikt om hur vi tycker han bör göra.

...Men är han nöjd med sin vikt, sina beach-rutor osv. fine!


+1

shibi
2007-06-23, 22:34
En lyckad deff säger jag.

Känner man att för ful i ens kropp (Om man nu säger så) och en deff fixar det. Varför inte deffa? Inte direkt att han slutar träna nu precis.