handdator

Visa fullständig version : Hjälp att välja proteinpulver.


Marcus_smokey
2007-06-18, 11:51
Hej, Jag undrar vad jag ska köpa för protein pulver som passar mig.. jag tränar boxning mån, tis, ons och torsdag.. ska nu börja me styrketräning igen.. men jag vet inte vad jag ska ha för pulver..


Snälla hjälpa mig :D

Eddie Vedder
2007-06-18, 11:53
Finns en miljard trådar om proteinpulver, sök så lär du finna och har sedan läsning hela midsommarhelgen.:)

Dessutom ändrar jag titeln på tråden, benämn gärna tråden med en rubrik som förklarar problemet någorlunda i fortsättningen.:thumbup:

I övrigt kan jag nämna att inget särskilt proteinpulver från något särskilt företag är att leta efter. Ett vanligt vasslepulver från kolozzeums webshop duger gott åt alla.

Proteinpulver är inget som behövs överhuvudtaget men kan vara praktiskt på många sätt.

Rahf
2007-06-18, 11:54
Bättre trådtitel nästa gång.

De absolut flesta proteinpulver är i princip likvärdiga. Köp hellre gainer (kolhydrater + protein) för bästa återhämtning.

Kika i Kolozzeumshoppen vetja!

*Edit* Daaaaamn! Nallebjoern hann före.

Marcus_smokey
2007-06-18, 12:01
Bättre trådtitel nästa gång.

De absolut flesta proteinpulver är i princip likvärdiga. Köp hellre gainer (kolhydrater + protein) för bästa återhämtning.

Kika i Kolozzeumshoppen vetja!

*Edit* Daaaaamn! Nallebjoern hann före.



Ska jag köpa sånt o bara ta de efter träningarna?

zeusden1
2007-06-18, 12:03
Det skiljer nästan igenting mellan märkerna så länge det handlar om vassle protein. Smaken är bara olika.

Handcuff
2007-06-18, 12:04
Ska jag köpa sånt o bara ta de efter träningarna?

Fråga dig detta:

1. Fundera på varför du ska köpa ett proteinpulver, på vilket sätt behöver du det? Vad förväntar du dig?

2. Vad är ett proteinpulver? Skillnad mot mat?

3. Finns det redan trådar som handlar om mina frågor?

zeusden1
2007-06-18, 12:04
Ska jag köpa sånt o bara ta de efter träningarna?

Ja, om det ens behövs. Ta med dig två bananer och lite russin, kanske inte lika mycket kolisar eller protte men det håller du dig på ett tag. Sen drar du hem och drar i dig en stor måltid!

Eddie Vedder
2007-06-18, 14:48
Hej, Jag undrar vad jag ska köpa för protein pulver som passar mig.. jag tränar boxning mån, tis, ons och torsdag.. ska nu börja me styrketräning igen.. men jag vet inte vad jag ska ha för pulver..


Snälla hjälpa mig :D

Ska jag köpa sånt o bara ta de efter träningarna?

Jag menar inte att på något sätt framstå som spydig nu utan frågar i hjälpande syfte:

Vet du ens vad proteinpulver är? Ovanstående citat ger intryck av att du i stort sett inte har nån som helst koll överhuvudtaget på vad det är du är ute efter. Jag rekommenderar att du först och främst tar reda på vad någonting är sen utvärderar om du har behov av detta.

Det är absolut inte så att man per automatik behöver köpa proteinpulver den första dagen man sticker näsan innanför ett gym, det är dock vad kosttillskottsförsäljarna vill lura en att tro.
Och vissa tränande köper all tillskottspropagande med hull och hår samtidigt som dom skrattar åt folk som går på TV-shops reklam. Det är dock exakt samma sak.

doommessiah
2007-06-18, 16:42
Jag har nästan slutat med proteinpulver helt, bara en halv portion med maltodextrin efter träningen. Jag får lika bra träningsresultat iallafall...läs i dagboken...mycket lite pulver de två sista månaderna;)

Jag tror inte du behöver sådant om du äter ordentligt med mat...om du inte skall tävla i BB...

Handcuff
2007-06-18, 16:59
Jag har nästan slutat med proteinpulver helt, bara en halv portion med maltodextrin efter träningen. Jag får lika bra träningsresultat iallafall...läs i dagboken...mycket lite pulver de två sista månaderna;)

Jag tror inte du behöver sådant om du äter ordentligt med mat...om du inte skall tävla i BB...

Vad skulle det ge för skillnad :confused: Bodybuilder eller inte så spelar det ingen roll om du får i dig energin via livsmedel X eller livsmedel Y (tillskott)? Ja proteinpulver är livsmedel dvs protein från mjölk (vassle, kassein). Inget magiskt, konstigt eller speciellt bara för att det är i pulverform...

SHUMMAN
2007-06-18, 18:00
så det ni påstår är att man kan klara sig fint utan proteinpulver?

själv så tog jag med mig en halvliter mjölk och en banan och stoppade i mig efter träningen.. funkade utmärkt men blir kanske lite dyrare i längden ;)

Raggis
2007-06-18, 18:02
så det ni påstår är att man kan klara sig fint utan proteinpulver?

själv så tog jag med mig en halvliter mjölk och en banan och stoppade i mig efter träningen.. funkade utmärkt men blir kanske lite dyrare i längden ;)

Givetvis kan du klara dig utan proteinpulver... Hur tror du dom byggde muskler för 200 år sen? Men, det underlättar givetvis. Finns mpnga starka här på brädan, som inte använder sig utav något tillskott. Jwzrd är ett exempel (tror jag).

King Grub
2007-06-18, 18:03
så det ni påstår är att man kan klara sig fint utan proteinpulver?

Ja, får du i dig tillräckligt med protein från kosten så, visst. Proteinpulver är vanligt mjölkprotein, från helt vanlig mjölk. Det är inget konstgjort eller protein med speciella egenskaper, utan det är proteinet som finns i mjölk.

Rahf
2007-06-18, 18:03
Skulle tro att en av anledningarna till varför folk använder proteinpulver är för att det är billigt och smidigt.

Eddie Vedder
2007-06-18, 18:26
Skulle tro att en av anledningarna till varför folk använder proteinpulver är för att det är billigt och smidigt.

Iaf till att folk fortsätter med proteinpulver, efter att man kommit till insikt med vilken liten påverkan det faktiskt har. Att man börjar med det beror troligtvis på övertron att det skulle ha magiska byggareffekter.

Det var iaf anledningen till att jag köpte mitt första (och enda) proteinpulver. Träningen gick bra, "oj vilket bra pulver!", sen tog pulvret slut, jag kom inte till skott att köpa nytt men av nån outgrundlig anledning gick träningen precis lika mycket framåt ändå trots avsaknad av detta magiska pulver och sen dess har jag inte använt tillskott.