handdator

Visa fullständig version : PS3 regionfritt?


redbrigade
2007-06-17, 00:01
tänkte köpa ett Ps3 från USA eftersom det är mycket billigare..men har hört att man måste köra på en HD tv för att det inte ska bli svart/vitt, är det sant?......vet att det är regionsfritt tänkte bara att en sån rubrik drog till sig lite uppmärksamhet

cennys
2007-06-17, 00:08
tänkte köpa ett Ps3 från USA eftersom det är mycket billigare..men har hört att man måste köra på en HD tv för att det inte ska bli svart/vitt, är det sant?......vet att det är regionsfritt tänkte bara att en sån rubrik drog till sig lite uppmärksamhet

varför skulle det va det? jag menar produceras dom olika bara för dom ursprungar från usa? kanske dom gör? =)
Har dock för mig att nån reportet från swe fick testa en ny i sverige ... vet inte om det var på hdtv dock, men vet inte varför det skulle bli svartvitt =)

He-man
2007-06-17, 00:12
tänkte köpa ett Ps3 från USA eftersom det är mycket billigare..men har hört att man måste köra på en HD tv för att det inte ska bli svart/vitt, är det sant?......vet att det är regionsfritt tänkte bara att en sån rubrik drog till sig lite uppmärksamhet

Det är väll bara spelen som är regionsfria, vill du använda dvd'n kan du bara se filmer som har den regionen som konsolen har.

zanzi
2007-06-17, 01:21
varför skulle det va det? jag menar produceras dom olika bara för dom ursprungar från usa? kanske dom gör?

Ja. Vi kör PAL standard på våra TV-apparater här i Europa och därför kan bilden bli svart/vit om man kopplar in en NTSC-signal.

Redbrigade: Varför en vilseledande rubrik? Gör ju bara att man inte vill svara på din fråga.

cennys
2007-06-17, 01:34
Ja. Vi kör PAL standard på våra TV-apparater här i Europa och därför kan bilden bli svart/vit om man kopplar in en NTSC-signal.

Redbrigade: Varför en vilseledande rubrik? Gör ju bara att man inte vill svara på din fråga.

borde det inte gå att köpa till nått eller nått då? :D

Rahf
2007-06-17, 02:20
borde det inte gå att köpa till nått eller nått då? :D

I det förflutna så har man modifierat konsolerna (Super Nintendo med Multi-x och Playstation 1 & 2 chip) för att få det att funka. Hur det går till rent tekniskt får nåt snille förklara.

Nitrometan
2007-06-17, 08:18
borde det inte gå att köpa till nått eller nått då? :D
Ja, köp till nåt, eller nåt.


Här finns en liten artikel om skillnaderna mellan NTSC och PAL.
http://www.michaeldvd.com.au/Articles/PALvsNTSC/PALvsNTSC.asp

Jay-Z
2007-06-17, 08:41
Ja, köp till nåt, eller nåt.

Man kan köpa bokstäver på teh INTERWEB!!11

redbrigade
2007-06-17, 12:08
Ja. Vi kör PAL standard på våra TV-apparater här i Europa och därför kan bilden bli svart/vit om man kopplar in en NTSC-signal.

Redbrigade: Varför en vilseledande rubrik? Gör ju bara att man inte vill svara på din fråga.

tänkte att den skulle fånga folks intresse lättare , sen tyckte jag att det blev lite långt att skriva problemet som rubrik.....

Lelle Pelle
2007-06-17, 12:20
Ett litet tips bara.

http://playstation-3.se/ är ett svenskt PS3forum, som mest troligt kommer att kunna besvara dina kommande frågor ang. PS3. Bara att regga sig:)