handdator

Visa fullständig version : Muscle Gene Activator?


PooX
2007-06-16, 11:38
Hej!

Såg att Self hade kommit med detta tillskottet.
Vad tror ni om denna produkt?

Innehåller tydligen bara, Insulin, Leucin & IGF-1.

Eddie Vedder
2007-06-16, 11:41
Har du diabetes?

PooX
2007-06-16, 11:56
Har du diabetes?

Nej, det har jag inte.

bullis
2007-06-16, 12:01
Haha, innehåller den Insulin och IGF-1? Jajo.

polzki
2007-06-16, 12:02
produkten innehåller nog knappast insulin och IGF-1

Eddie Vedder
2007-06-16, 12:03
Nej, det har jag inte.

Va ska du då med extra insulin till?

PooX
2007-06-16, 13:17
Oj, jag uppfattade det lite fel i texten.
Det innehåller visst inte det, det var lite andra saker dom det stod om. Får skylla på att jag är trött :)

Nå, men vad tror ni annars om produkten?

Ganymedes
2007-06-16, 18:26
Oj, jag uppfattade det lite fel i texten.
Det innehåller visst inte det, det var lite andra saker dom det stod om. Får skylla på att jag är trött :)

Nå, men vad tror ni annars om produkten?

Kostar mer än det smakar, är vad jag tror. :MrT:

Ola Wallengren
2007-06-16, 21:27
Produkten innehåller leucin och HMB. HMB har viss dokumentation vid styrleträning där det är effektivt för nybörjare men inteen vidare effekt har setts hos mer erfarna. Leucin är en av siganlerna för proteinsyntes men man har inte hos friska unga sett någon fördel med extra leucintillskott utöver det som brukar finnas i tex EAA tillskott eller vassle, ´men det är inte speciellt väl undersökt, så om det behövs som tillskott får framtiden utvisa.
Båda ämnena har kända verkningsdvägar så det är möjligt att det akn vara positivt i rätt dos vid rätt tillfälle hos rätt person.
Kombinationen HMB/Leucin finns vad jag vet ingen dokumentation om, man har bara balndat två närbesläktade ämnen med troliigtvis liknande verknigsmekanism.
Både leucin och HMB finns att köpa separat, så om det är prisvärt går ju att räkna på, men då bra prisvärt i förhållande till andra leverantörer.
Troligtvis ger det ingen märkbar effekt hos någon som redan äter mycket protein.

Ulf A Big
2007-06-20, 07:53
Produkten innehåller leucin och HMB. HMB har viss dokumentation vid styrleträning där det är effektivt för nybörjare men inteen vidare effekt har setts hos mer erfarna. Leucin är en av siganlerna för proteinsyntes men man har inte hos friska unga sett någon fördel med extra leucintillskott utöver det som brukar finnas i tex EAA tillskott eller vassle, ´men det är inte speciellt väl undersökt, så om det behövs som tillskott får framtiden utvisa.
Båda ämnena har kända verkningsdvägar så det är möjligt att det akn vara positivt i rätt dos vid rätt tillfälle hos rätt person.
Kombinationen HMB/Leucin finns vad jag vet ingen dokumentation om, man har bara balndat två närbesläktade ämnen med troliigtvis liknande verknigsmekanism.
Både leucin och HMB finns att köpa separat, så om det är prisvärt går ju att räkna på, men då bra prisvärt i förhållande till andra leverantörer.
Troligtvis ger det ingen märkbar effekt hos någon som redan äter mycket protein.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez?Db=pubmed&Cmd=ShowDetailView&TermToSearch=17530933&ordinalpos=1&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsP anel.Pubmed_RVDocSum

Men jag tycker att kombinationen låter intressant och det finns andra studier som visar andra resultat än den här.

Men antagligen handlar det mer timning och hur man intar preparatet. Mitt förslag är tom mage ca 20 minuter före träningspasset så att de ingående komponenterna kan gripa in i processerna.