handdator

Visa fullständig version : Tightare vid större energiintag


tigerofsweden
2007-06-16, 08:01
Har nu under några dagar legat på 1500 i snitt i intag. Igår var intaget på ungefär 2500 kcal. Till min stora förvåning va magen betydligt tightare och midjan mätte endast 77cm, dessutom hade jag droppat rätt rejält i vikt sen gårdagen. Vad finns det för anledningar till att sånt sker?

Eddie Vedder
2007-06-16, 08:53
När du säger "tightare" mage, menar du då att den är smalare och mer rippad eller hårdare om mindre sladdrig om du förtås vad jag menar.

För när jag har överätit kan min mage vara som sten och jag får knappt tag i fett om jag så skulle använda onsett.:D Doch putar den ut lite mer än vanligt förstås. Jag har en egen kvacksalvarteori om att det är en kombination av mat i magen samt mer glykogen i magmusklerna, alla muskler blir ju större och hårdare av glykogen och magen är inget undantag antar jag.

Rahf
2007-06-16, 09:17
När du säger "tightare" mage, menar du då att den är smalare och mer rippad eller hårdare om mindre sladdrig om du förtås vad jag menar.

För när jag har överätit kan min mage vara som sten och jag får knappt tag i fett om jag så skulle använda onsett.:D Doch putar den ut lite mer än vanligt förstås. Jag har en egen kvacksalvarteori om att det är en kombination av mat i magen samt mer glykogen i magmusklerna, alla muskler blir ju större och hårdare av glykogen och magen är inget undantag antar jag.

Fast nu tror jag vi snackar om dagen efter så det finns nog ingen mat i magen.

Eddie Vedder
2007-06-16, 09:22
Fast nu tror jag vi snackar om dagen efter så det finns nog ingen mat i magen.

Efter en riktigt stor måltid ligger maten kvar i magsäcken många många timmar. Särskilt om det är mycket fett och fibrer o.s.v.

Säger inte att du har fel men det är inte säkert att magsäcken töms över en natt inte.

tigerofsweden
2007-06-16, 10:21
När du säger "tightare" mage, menar du då att den är smalare och mer rippad eller hårdare om mindre sladdrig om du förtås vad jag menar.

För när jag har överätit kan min mage vara som sten och jag får knappt tag i fett om jag så skulle använda onsett.:D Doch putar den ut lite mer än vanligt förstås. Jag har en egen kvacksalvarteori om att det är en kombination av mat i magen samt mer glykogen i magmusklerna, alla muskler blir ju större och hårdare av glykogen och magen är inget undantag antar jag.

Det "komiska" var ju att den både va hård och smalare :) Men jag antar att det var glykogenet i magmusklerna som tighta till magen, hoppas nu bara det består ;)

Eddie Vedder
2007-06-16, 11:48
Det "komiska" var ju att den både va hård och smalare :) Men jag antar att det var glykogenet i magmusklerna som tighta till magen, hoppas nu bara det består ;)

Ja inte är det otänkbart iaf, 2500kcal borde ju dessutom inte ha inneburit något allmänt kaloriunderskott så då är ju heller inte fettinlagringen större än fettförbränningen. Så att ladda glykogen samtidigt som du inte lagrar extra fettmassa lär ju ge fina resultat, dock "krymper" ju musklerna igen när glykogenet förbrukas och den glykogenbundna vätskan följer med.:)

Rahf
2007-06-16, 16:08
Det sas ingenting om ett stort mål mat innan läggdags ;) Jag skulle tro att magen är i varje fall tommare än proppmätt på morgonkvisten.

*Klapa sig nallepjörn*