handdator

Visa fullständig version : Hur träna bäst för tryck inför fotosession?


GymTT
2007-06-15, 18:12
Blir lite seriösa bilder i helgen.
Hur tränar jag bäst precis innan för att få bäst tryck?

Pumpa igenom varje muskelgrupp lätt precis före foto?
tacksam för seriösa inlägg.
MVH

apa_ola
2007-06-15, 20:03
man pumpar inte låren har jag för mig. Allt jag kanske kan hjälpa till med. Tror separartionerna syns sämre då av nån anledning.

Rahf
2007-06-15, 20:06
Kör tills du har lite lätt pump i allt utom ben såvitt jag vet. Du ska fortfarande kunna spänna och påverka musklerna genom deras egen kraft.

GymTT
2007-06-15, 20:08
Tack Rahf + Apa Ola !

rolf
2007-06-16, 01:12
Tror jag läste någonstans att det är bra att hålla på rätt länge. Att inte stresspumpa ett set direkt innan, utan att kontinuerligt köra flera set under någon timme innan bilderna ska tas.

Whistler
2007-06-16, 01:31
Tror jag läste någonstans att det är bra att hålla på rätt länge. Att inte stresspumpa ett set direkt innan, utan att kontinuerligt köra flera set under någon timme innan bilderna ska tas.

Det har nog mest att göra med att man blir darrig av att göra så, vilket inte är bra om man ska stå på scen och hålla posen länge. För en fotografering spelar det nog mindre roll.

Jorgen
2007-06-16, 05:39
En liten historia från NOGP 2006. Darius Karpinski från Polen som segrade i GP-klassen pumpade inte alls. Han tryckte en krabba framför Sten som stod backstage "looking good?" frågade han "Yes, it´s looking good" sa Sten varpå Darius gick upp på scenen och vann.
Att pumpa för mycket och för länge finns det ingen mening med. Öststatarna en helt annan filosofi när det kommer till att pumpa innan tävling. "I´m here to compete, not to train" påpekade en av dom två polackerna som var på MTGP i år när någon frågade om han inte skulle pumpa upp.

Nu är det iofs skillnad på att stå och posera på scenen och fota, men pumpa inte upp överdrivet mycket. Då kommer du bara att bli trött.

mini
2007-06-16, 06:25
GymTT?

http://merkuriusz.id.uw.edu.pl/zdjecia/dkarpinski3.jpg

GymTT
2007-06-16, 08:08
Tack för en intressant läsning Jurgen! ska tänka på det.

Mini: I wish!

Jacksatan
2007-06-16, 09:52
En liten historia från NOGP 2006. Darius Karpinski från Polen som segrade i GP-klassen pumpade inte alls. Han tryckte en krabba framför Sten som stod backstage "looking good?" frågade han "Yes, it´s looking good" sa Sten varpå Darius gick upp på scenen och vann.
Att pumpa för mycket och för länge finns det ingen mening med. Öststatarna en helt annan filosofi när det kommer till att pumpa innan tävling. "I´m here to compete, not to train" påpekade en av dom två polackerna som var på MTGP i år när någon frågade om han inte skulle pumpa upp.

Nu är det iofs skillnad på att stå och posera på scenen och fota, men pumpa inte upp överdrivet mycket. Då kommer du bara att bli trött.

Har för mig att det bara var på förbedömningen som Darius inte pumpade upp. Sen var han så överlägsen att han hade kunnat ligga på scenen och göra sina poser och ändå vinna.

Everest
2007-06-16, 14:41
Lätt vikt och många reps som inte är till failur. Vila lite innan fotningen.

Jorgen
2007-06-16, 15:32
Har för mig att det bara var på förbedömningen som Darius inte pumpade upp. Sen var han så överlägsen att han hade kunnat ligga på scenen och göra sina poser och ändå vinna.

Stämmer säkert. Jag hörde bara Sten berätta det på mötet vi hade efter tävlingen, han sa aldrig inför vilken rond det var.
Darius är ännu en bra polack i raden av bra polska byggare. Undras tro hur dom gör där nere för att bli så bra. Svenska byggare har minst lika bra, för att inte säga bättre förutsättningar.