handdator

Visa fullständig version : Barnmisshandel?


PingvinFlickan
2007-06-15, 09:17
http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,1095775,00.html

Borde ju vara straffbart att som förälder låta sitt barn bli så tjock.*mini*

Slartibartfast
2007-06-15, 09:29
Bra deff. Undrar hur huden ser ut.

champion
2007-06-15, 09:33
Hur F****N kan man skriva "och har slagit världsrekord i bantning för tioåringar" ska man vara glad att hon fick ett rekord? Låter som det skulle vara något bra och svårslaget rekord.



Bra deff. Undrar hur huden ser ut.

Ser ut som huden hänger ganska mycket på armen om du kollar på den första bilden.

Slartibartfast
2007-06-15, 09:35
Ser ut som huden hänger ganska mycket på armen om du kollar på den första bilden.

ÄÄÄÄH! *spy* *spy* Det missade jag.

King Grub
2007-06-15, 09:36
Hur F****N kan man skriva "och har slagit världsrekord i bantning för tioåringar" ska man vara glad att hon fick ett rekord?


Med tanke på hur situationen ser ut i USA med barnfetma och med tanke på att hon kanske inte fått uppleva sin 11-årsdag utan bantningen är det väl något hon och hennes anhöriga kan vara glada över.

shut teh face
2007-06-15, 09:37
Förhoppningsvis kommer det justera sig. hon har ju mkt kvar att växa.

L-Sami
2007-06-15, 09:39
Kul att hon kan leva ett normalt liv nu.

Slartibartfast
2007-06-15, 09:43
Kul att hon kan leva ett normalt liv nu.

Inte kanske helt normalt med den mängden hänghud.

Dissector
2007-06-15, 09:49
Hur F****N kan man skriva "och har slagit världsrekord i bantning för tioåringar" ska man vara glad att hon fick ett rekord? Låter som det skulle vara något bra och svårslaget rekord.


Va? Hon slog rekord genom att gå ner mer än nån annan tioåring, och med tanke på utgångsläget så kan det väl omöjligen ha varit fel? Det är väl absolut något bra?

Prankie
2007-06-15, 09:55
Här är hon fem år
http://www.youtube.com/watch?v=RvWnMSJOYLc

Här är hon sju år
http://www.youtube.com/watch?v=JirCzLdOCLM&mode=related&search=

shut teh face
2007-06-15, 11:23
Helt sjukt vad stor hon var i slutet ..

Slartibartfast
2007-06-15, 11:29
Man borde verkligen screena dem som vill bli föräldrar.

Brooklyn
2007-06-15, 11:32
Bra deff. Undrar hur huden ser ut.

http://img.aftonbladet.se/halsa/0706/15/bantningsbarn-210.jpg
ser ju ut att ha ett bra "svep" på triceps iaf :hbang: ..... dude wtf..

cennys
2007-06-15, 11:34
föräldrarna borde avrättas,
visst gick hon ner i vikt men det va garanterat på trycket av media efter hon publicerades, annars hade hon nog varit avliden.. och jag hoppas det hade rubricerats som mord då

Modde
2007-06-15, 11:39
Hon har med lagt på sig ca 0.5kg/vecka hela sitt liv.

LadyG
2007-06-15, 11:41
– Hennes liv bestod i att titta på tv och äta, säger Carolyn Sue.
– Jag har dåligt samvete, förstås. Det var mitt fel att hon åt så mycket.
– Men hon tog över mitt liv. Jag var svag och lät henne bestämma. Om jag sa nej när Jessica ville ha mat fick hon våldsamma utbrott.


Jag blir så arg på sådana där... barnmisshandlare! Vem är det som är vuxen i hushållet egentligen? Vad tänker en sån människa när de inte orkar ta striden utan matar ihjäl sina barn? De kan ju inte ha barnets bästa i främsta rummet, då hade det aldrig hänt.

Modde
2007-06-15, 11:43
föräldrarna borde avrättas,
visst gick hon ner i vikt men det va garanterat på trycket av media efter hon publicerades, annars hade hon nog varit avliden.. och jag hoppas det hade rubricerats som mord då

Helt vansinnigt att man kan låta sin egen brist på kunskap, självdisciplin och sitt destruktiva beteende gå utöver sitt barn och komma undan med det.

Föräldrar till feta barn borde tvångsutbildas, fan jag blir så arg!*gah!* :furious:

Modde
2007-06-15, 11:48
Jag blir så arg på sådana där... barnmisshandlare! Vem är det som är vuxen i hushållet egentligen? Vad tänker en sån människa när de inte orkar ta striden utan matar ihjäl sina barn? De kan ju inte ha barnets bästa i främsta rummet, då hade det aldrig hänt.

Så jälva typiskt att hon skall göra sig själv till ett offer. Är man en sån jävla tönt att man inte kan säga nej till sitt femåriga 100 kilos fetto som vill ha popcorn då skall man ju bli omyndigförklarad på direkten och skickad till ett arbetsläger i sibirien.

piraten99
2007-06-15, 11:50
http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,1095775,00.html

Borde ju vara straffbart att som förälder låta sitt barn bli så tjock.*mini*

såg på tv4 fakta. det kan va så i detta fall som det var i det fallet: att det är en mkt sällsynt sjukdom som hon har.
om man blir så tjock som hon är så tror jag inte man kan skylla på förläldrarna bara. det är nog nå genetiskt

cennys
2007-06-15, 11:53
såg på tv4 fakta. det kan va så i detta fall som det var i det fallet: att det är en mkt sällsynt sjukdom som hon har.
om man blir så tjock som hon är så tror jag inte man kan skylla på förläldrarna bara. det är nog nå genetiskt

så hur förklarar du att hon gått Ner i vikt nu och att föräldrarna Inte kunde ge hon den maten sm dom under denna senaste tid har gjort,

menade inte att hon Inte har sjukdom, utan att det är ingen ursäkt att hon behöver se ut som hon har gjort

LadyG
2007-06-15, 11:54
Så jälva typiskt att hon skall göra sig själv till ett offer. Är man en sån jävla tönt att man inte kan säga nej till sitt femåriga 100 kilos fetto som vill ha popcorn då skall man ju bli omyndigförklarad på direkten och skickad till ett arbetsläger i sibirien.

+1

Att försöka skylla på genetik och annat är bara en lam ursäkt, såvida inte större delen av amerikanska befolkningen lider av denna "mkt sällsynta sjukdom". Barnfetma är inte ovanligt i USA, och det börjar bli allt vanligare i Sverige. Är det "den mkt ovanliga sjukdomen" som sprider sig och blir vanligare?

Lam jävla ursäkt för att slippa ta ansvar, det är vad det är.

Modde
2007-06-15, 11:55
såg på tv4 fakta. det kan va så i detta fall som det var i det fallet: att det är en mkt sällsynt sjukdom som hon har.
om man blir så tjock som hon är så tror jag inte man kan skylla på förläldrarna bara. det är nog nå genetiskt

Klart att det kan vara en sjukdom. Men som förälder kan man inte komma undan sitt ansvar och börja skylla på sjukdomar. Märker man att sin unge börjar svälla upp som en barbapappa så bör man ju söka hjälp. Hur sjuk hon än må varit så hade hennes tillstånd gått att undvika ifall morsan sökt hjälp.
Men det gjorde hon ju inte, så i mina ögon är hon en mycket mycket dålig människa.

LadyG
2007-06-15, 11:59
Barn har inget val, de äter det de vuxna serverar. Det är de vuxnas ansvar att se till att det som serveras är näringsriktigt och i måttliga mängder.

Modde
2007-06-15, 12:00
+1

Att försöka skylla på genetik och annat är bara en lam ursäkt, såvida inte större delen av amerikanska befolkningen lider av denna "mkt sällsynta sjukdom". Barnfetma är inte ovanligt i USA, och det börjar bli allt vanligare i Sverige. Är det "den mkt ovanliga sjukdomen" som sprider sig och blir vanligare?

Lam jävla ursäkt för att slippa ta ansvar, det är vad det är.

Haha, jag tycker faktiskt att det är tragikomiskt med överviktiga som skyller på allt från sjukdomar till ett ohälsosamt samhälle.
Någon gång borde det väl fastslås att som vuxen är man själv ansvarig för sin övervikt eller undervikt för den delen med.

Klarar man inte att hålla vikten själv finns det hjälp att få, klarar man inte att söka hjälp så kan man få hjälp med det med.

rememberence
2007-06-15, 12:00
Märker man att sin unge börjar svälla upp som en barbapappa så bör man ju söka hjälp. .

Förolämpning!

Modde
2007-06-15, 12:02
Barn har inget val, de äter det de vuxna serverar. Det är de vuxnas ansvar att se till att det som serveras är näringsriktigt och i måttliga mängder.

+1
Jag såg Jamie Olivers program om det engelska skolköket där kunde bambatanterna i princip bara öppna förpackningarna och värma skiten. Tom att koka pasta var för mycket att begära.
Skrämmande:smash:

rememberence
2007-06-15, 12:03
+1
Jag såg Jamie Olivers program om det engelska skolköket där kunde bambatanterna i princip bara öppna förpackningarna och värma skiten. Tom att koka pasta var för mycket att begära.
Skrämmande:smash:

Det börjar bli så här i sverige också.

Modde
2007-06-15, 12:04
Förolämpning!

Tack, förlåt. Har en förmåga att bli lätt hysterisk i denna typ av diskutioner.

piraten99
2007-06-15, 12:07
so may it be.

men i det fallet var mamman tjock också. och enda anledningen att hon upptäckte att nåt var skumt med sin dotter var att hon svällde upp när hon var bebis och blev helt besatt av mat sen efter ett tag så avtog det och hon blev normal sen nåt år senare hände samma sak.
och hon sökte läkare då som första gången och fick svaret att det var hennes egna dåliga matvanor och att hon gav med sig för lätt när ungen tjata osv osv. vilket inte alls var fallet.
men hon gav sig fan på att ta reda på vad som var fel och FLERA år senare så kom hon kontakt med en läkare och äntligen fick hon "rätt" och ungen kunde "botas".

nu verkar ju inte det här fallet vara så likt då morsan verkar störd.
men att bli så jävla tjock när man är liten och har ett matbegär som aldrig tar slut. ja, då är det nog genetiskt och om man då har en morsa som är sämst så blir det inte bättre.

LadyG
2007-06-15, 12:11
När hon kom till världen vägde pappa Billy, sedermera död i en överdos, 277 kilo och mamma Carolyn Sue nära 200.


Ungen föddes ju inte med de bästa förutsättningarna. Jag är fortfarande tvärilsk på mamman. Hennes egen fetma är bara hennes problem och rör mig inte i ryggen, men att låta ungen bli så otroligt fet är misshandel och det gör mig helförbannad.

Fatalist
2007-06-15, 17:13
Inför en maxvikt för föräldraskap? Det säger sig självt att ett par som tillsammans väger mer än 450kg inte kan ta hand om ett barn.

shut teh face
2007-06-15, 17:21
Inför en maxvikt för föräldraskap? Det säger sig självt att ett par som tillsammans väger mer än 450kg inte kan ta hand om ett barn.
Tänk om de båda är pro bodybuilders då .. ;)

Trance
2007-06-15, 17:29
Tänk om de båda är pro bodybuilders då .. ;)

och det skulle vara mer hälsosamt än att vara fet?

Dnepr
2007-06-15, 17:32
och det skulle vara mer hälsosamt än att vara fet?

Det bör det väl vara. Att ha tränat och ätit sig till en hydda - mot att bara ha ätit, så bör väl det förstnämnda vara bäst. Träningen bör nog ha påverkat hjärtat lite mer i rätt riktning.

Trance
2007-06-15, 17:41
Det bör det väl vara. Att ha tränat och ätit sig till en hydda - mot att bara ha ätit, så bör väl det förstnämnda vara bäst. Träningen bör nog ha påverkat hjärtat lite mer i rätt riktning.

Pro bodybuilding och hälsosamt hjärta är inte två uttryck som ofta förekommer tillsammans.

Dissector
2007-06-15, 18:07
och det skulle vara mer hälsosamt än att vara fet?

Det handlar nog inte om vad som är mest hälsosamt.
Hans poäng gällde väl att kunna ta hand om barn. En person som är extremt fet blir det oftast genom dålig självkontroll, lathet o.s.v, medans en pro bodybuilder blir det genom raka motsatsen, och jag tror inte att ett barn ligger i riskzonen på samma vis där. Barn till extremt feta har nog lättare för att hamna i samma mönster.

Guybrush
2007-06-15, 19:08
Inför en maxvikt för föräldraskap? Det säger sig självt att ett par som tillsammans väger mer än 450kg inte kan ta hand om ett barn.

Jäpp! Det borde faktiskt införas förbud mot vissa människor att skaffa barn. Var man sedan skall dra gränsen är ju jävligt svårt att säga...

I detta extrema fallet borde ju mamman i fråga dömas för barnmisshandel och låsas in för gott. Fängelsematen hade gjort henne gott...