handdator

Visa fullständig version : DreamHack Summer 2007


Whistler
2007-06-15, 02:33
Ja, någon måste ju starta tråden, så det kan lika gärna bli jag som gör det.

Vilka här på brädan ska dit nu på lördag eller dagarna därefter?

Jag kommer finnas där i crew-tshirt och med kameran redo från fredag eftermiddag. Lär nog också hänga med stormtroopsen i min Sith-utstyrsel (Übergeek I am) och vifta ljussabel, så kom gärna och säg hej. :)

Personligen så fasar jag för all analog underhållning. Go kart och bungyjump? WTF? Det är DreamHack, inte Liseberg! Snart får man väl köpa åkband också...

Allt jävla spelsnack går mig på nerverna också. Jag ger fullkomligt fan i vem som är bättre än vem på CS och whatever, jag vill bara åka dit och träffa mina kompisar som har gemensamma intressen.

Ska bli skönt att få komma dit igen dock. Saknat skiten...

tossefar
2007-06-15, 03:24
Jag skulle ev. dit för att bossa över ESWC-grejen. Men jag ska stanna hemma istället.

newb123
2007-06-15, 04:19
Bungyjump? Jag funderar starkt på att åka dit bara för att prova det.

Whistler
2007-06-20, 20:10
Allright, då var man hemma från katabolismens högborg!

Inte så himla speciellt event, men jag hade sjukt roligt ihop med polarna. :)

Här är bilderna jag tog under helgen: http://www.lanbilder.se/main.php?g2_itemId=351977

Daniiiel
2007-06-20, 20:27
Well blir det några större DotA tuneringar så är det ju inte omöjligt att man drar dit. Betyder detta att vi inte kommer ses ute denna helgen Whistler:(


:D

internethjälten
2007-06-20, 20:57
jag vill bara åka dit och träffa mina kompisar som har gemensamma intressen.

Trodde du tränade :smash:

(kul med lite bilder därifrån =))

Ryska_raketen
2007-06-20, 20:58
HAHAHAHHAHHAHAA its a fakking (vem vare) NERD ALERT!!!NERD ALERT!!

Achryl
2007-06-20, 21:21
vadfan, är du crew? Vilket team?

Solros
2007-06-20, 21:27
Sport jocks of datavärlden?
http://www.lanbilder.se/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=356245&g2_serialNumber=2

Raggis
2007-06-20, 21:28
http://www.lanbilder.se/main.php?g2_itemId=356020

Coolt chassi :D

rememberence
2007-06-20, 21:29
Coolt chassi :D

På henne eller? ;)

Raggis
2007-06-20, 21:31
På henne eller? ;)

Duh :Virro

shut teh face
2007-06-20, 22:11
polaren vann kvalet där

Whistler
2007-06-21, 00:45
Trodde du tränade :smash:

(kul med lite bilder därifrån =))

vadfan, är du crew? Vilket team?

HAHAHAHHAHHAHAA its a fakking (vem vare) NERD ALERT!!!NERD ALERT!!

Jag och ett par killar till gjorde The DreamHack Game, ett slags wargame korsat med skattjakt och gåtulösande. 505 deltagare. :)

Exempel på uppgift:

Deltagaren kommer in på uppgiftens hemsida, där står bara "When Silence is Screaming is gold".

Googlar man på frasen, eller bara de med versaler markerade orden kan man efter lite pillande få fram adressen till en bandhemsida på communityt Trig.com. Kollar man noggrannare kan man verifiera att man är på rätt väg genom att se att bandet är från Jönköping (DreamHack hålls i Jönköping) och att en av bilderna i bandets galleri även var med i en av de tidigare uppgifterna.

På bandhemsidan ska man hitta en låt kallad "Rock On!" - DH-veteranerna vet att det är de officiella startorden då lokalen släcks på varje DreamHacks invigningsceremoni. Om hittar och läser texten (hittar man den inte så får man försöka sig lyssna fram till det, vilket är svårt eftersom det är dödsmetall) till "Rock On!", som i detta fall var "Glowing screens, we're mesmerized. Nerds awake all paralyzed. Ask a question where you will find, the drug that wakes you and clears your mind", så kan men efter en stund klura ut att det syftas på DreamHack och att drogen som väcker en är koffein, som säljs i Jolt Cola-båset på DH. Går man dit och ställer en fråga om The DreamHack Game så får man ett lösenord av personalen. Skriver man in lösenordet på hemsidan så kommer man till nästa nivå.

Mycket populärt spel som hängt med i många år. :)

DreamHack är mecka för världens alla datornördar, och vi skäms inte för att vara där. Tyvärr blir det allt mer och mer mainstream.

Daniiiel
2007-06-21, 02:17
Ops pinsamt postade jag i en gammal tråd.

Whistler
2007-06-21, 02:23
Ops pinsamt postade jag i en gammal tråd.

Inte direkt, jag gjorde den förra veckan och uppdaterade ju idag.

pilt77
2007-06-21, 06:23
vad hette bandet som spelade NESlåtarna?

Whistler
2007-06-22, 03:22
vad hette bandet som spelade NESlåtarna?

PowerPlay. De är grymma, men man tröttnar efter två tre låtar... :)