handdator

Visa fullständig version : Dumt att hosta i kudde?


Lellan
2007-06-14, 23:52
Dum fråga, men är det det? (gör det för att inte väcka folk med min skrällande hosta). Drar man ner kvalster i lungorna? Eller kan jag kväva på?

(jaa, jag TÄNKTE ringa sjukvårdsupplysningen och fråga, men de tar ju personnummer å skulle antagligen skriva "pucko" i min journal...)

Trance
2007-06-14, 23:53
Det är livsfarligt, du kan svälja kudden.

Raggis
2007-06-14, 23:54
Det är ingen fara. Lol :P

Lellan
2007-06-14, 23:58
Det är livsfarligt, du kan svälja kudden.

Tycker du att jag är så stor i käften? :MrT:

Men fasiken, jag tänkte att eftersom jag inte slutar hosta kanske det är för att jag drar ner skit i lungorna från kudden och då motverkar ju "kuddhostandet" mitt syfte (=tystnad).

cennys
2007-06-15, 00:45
Tycker du att jag är så stor i käften? :MrT:

Men fasiken, jag tänkte att eftersom jag inte slutar hosta kanske det är för att jag drar ner skit i lungorna från kudden och då motverkar ju "kuddhostandet" mitt syfte (=tystnad).

wayyy to much time on your hands

Empe
2007-06-15, 01:38
hosta i kudden, dra luft utanför kudden, hosta i kudden osv.

Problem solved

Lellan
2007-06-15, 23:21
hosta i kudden, dra luft utanför kudden, hosta i kudden osv.

Problem solved

Kulsprutehosta, no can do. Flyttade in i vardagsrummet istället. Problem solved.

-> cennys

Time? Nej, hosta. Så himla långsökt är det väl heller inte att anta att de känsliga luftrören frestas mer att hosta ännu mer om inandningsluften innehåller kvalster.

Jag har iaf på eget bevåg kommit fram till slutsatsen att hosta i kudden = dumt, tråd låst.

cennys
2007-06-15, 23:23
skulle inte tro kvalster gör så man hostar alls =)
jag menar, hur många gånger har du inte haft täcket på ansiktet utan att hostat, hur många gånger vaknar en person av att han är näsan nära täcket och börjar hostar pga kvalster =)

cennys
2007-06-15, 23:23
Om du nu inte är överkänslig mot kvalster..

Lellan
2007-06-15, 23:26
Om du nu inte är överkänslig mot kvalster..

Eftersom jag hostat nonstop i ngra dar, tänkte jag att luftrören kanske blivit överkänsliga. Öven om de inte är de annars. Satt utomhus inatt i 40 minuter och det hjälpte bättre än min morfinhostmedicin, fuktig luft bra. (Dålig kvalsterdammigkuddluft dålig?).

Skitsamma, hosta i kuddar om ni vill... jag bjuder.;)

cennys
2007-06-15, 23:29
Eftersom jag hostat nonstop i ngra dar, tänkte jag att luftrören kanske blivit överkänsliga. Öven om de inte är de annars. Satt utomhus inatt i 40 minuter och det hjälpte bättre än min morfinhostmedicin, fuktig luft bra. (Dålig kvalsterdammigkuddluft dålig?).

Skitsamma, hosta i kuddar om ni vill... jag bjuder.;)

kan va början till astma =)

"Den ökade hostan är ett vanligt första symtom på en astmaförsämring"

Lellan
2007-06-15, 23:33
kan va början till astma =)

"Den ökade hostan är ett vanligt första symtom på en astmaförsämring"

Domedagsprofet. *slap* Jag är bara förkyld.

cennys
2007-06-15, 23:42
Domedagsprofet. *slap* Jag är bara förkyld.

du har nog cancer... :D och nej det är inget man skämtar om!.

haha, krya på dig =)