handdator

Visa fullständig version : Viktminskning.


theolito
2007-06-14, 23:42
Hej, har en fråga. Kanske finns liknande men, finns det något bra viktminskningskosttillskott eller måltidsersättare? Ni kanske har några bra rekommendationer och jag är tacksam om ni kan dela med er!

Inte jag som frågar, utan en polare =)

Saikyou
2007-06-14, 23:44
Cambridge & naturdiet är de jag prövat. Båda är väl skit samma, cambridge smakar bättre men kostar rätt mycket mer, naturdiet smakar sämre men kostar rätt mycket mindre. Cambridge har 3 måltider om dagen naturdiet 5-6, de enda skillnaderna jag kan komma på

Sir Klabbe
2007-06-14, 23:53
Hej, har en fråga. Kanske finns liknande men, finns det något bra viktminskningskosttillskott eller måltidsersättare? Ni kanske har några bra rekommendationer och jag är tacksam om ni kan dela med er!

Inte jag som frågar, utan en polare =)

Är din polare brutalt fet?

Hur lång/hur mycket väger han?

theolito
2007-06-14, 23:58
Han är 1,74 och väger 78 kg.

Sir Klabbe
2007-06-15, 00:01
Han är 1,74 och väger 78 kg.

Då är han inte brutalfet.

Skippa påsarna och rör på döfläsket.

theolito
2007-06-15, 00:15
Det ger han motivation säger han, vad har du för tips och från vilken sida?

Handcuff
2007-06-15, 05:23
Viktminskningspiller är i princip värdelösa. Koffein och grönt thé är ungefär det enda som har bevisats ha någon effekt. Måltidsersättare (kosttillskott) ger inte någon större (eller mindre) viktminskning jämfört med samma kalorier från husmanskost.

Be din kompis läsa:

Deffguide! (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881)

Rahf
2007-06-15, 09:27
VLCD kur på den vikten? Glöm det. Han ska läsa deffguiden och upplysa sig lite om vad han behöver göra. Inga genvägar finns, fixa biffen.

Kör han på VLCD kommer han mycket säkert gå upp de där kilona igen när kuren är klar.

Sir Klabbe
2007-06-15, 09:53
Det ger han motivation säger han, vad har du för tips och från vilken sida?

Hur gammal är han? Har han egen ekonomi? Kan han köpa sin egen mat?

Ska personligen börja på ett litet nytt kolhydratsfattigt schema så här i slutet av deffen. ;)

Petter__Jonsson
2007-06-15, 10:16
Hej, har en fråga. Kanske finns liknande men, finns det något bra viktminskningskosttillskott eller måltidsersättare? Ni kanske har några bra rekommendationer och jag är tacksam om ni kan dela med er!

Inte jag som frågar, utan en polare =)

Det känns som att "din polare" fokuserar på helt fel saker. Jag skulle aldrig välja att placera in MRP:s i min kaloribudget under en diet då jag föredrar att äta annan mat både av näringsmässiga och konstnadsmässiga skäl (vet inte en enda MRP värd pengarna). Se över kaloriintaget och gör en ungefärlig uppskattning av energibehovet och jobba därefter med att sänka energiintaget på ett vettigt sätt. Glöm inte bort att föröka få till e vettig fördelning av både makro och mikronäringsänen.

Handcuff
2007-06-15, 17:48
Det finns en sak man saknar under deff...MAT!!! Hur sjutton skulle man då vilja utesluta de få tillfällena man kan äta...och byta ut dessa mot halväckliga pulversoppor/proteinpulver osv :confused: VANSINNES!