handdator

Visa fullständig version : Forslean och erfarenheter


Herr Nilsson
2003-03-28, 17:59
I senaste BK skriver Monika Wieckowski om tillskottet ForsLean med den aktiva substansen forskolin. Personligen brukar jag vara skeptisk mot rotextrakt och örtextrakt som inte är dopingklassade i Sverige då effekt inte ofta är speciellt stor. ForsLean är i Sverige inte dopingklassat men efter att ha ägnat några timmar på nätet vågar jag ändå inte dömma ut preparatet.
Kan någon berätta om egna erfarenheter (såg i en tråde att vår gode Henrik h använt det) av forslean eller annat tillskott där forskolin (minst 25mg kapsel) förekommit?

Finns det någon svenskt företag (utöver maximuscle) som säljer preparatet eller kanske något seriöst företag i Norden eller England?

MVH
Nilsson

EiseltUK
2003-03-29, 02:12
Jag har kört på 40 mg forskolin per dag. Vet inte om det gav någon speciellt effekt. Tog det någon gång på kvällen och inbillade mig att jag inte kunde sova. Använde det tillsammans med 1.5 gram standardiserad Rhodiola Rosea (innehållande salidrosid). Tror att det kan funka teoretiskt men inte speciellt märkvärdigt i praktiken. Glukagon är en av de mest kraftfulla cAMP-stimulatorerna så om du drar ned kolhydratintaget så får du den effekten gratis. Om du äter kolhydrater så hämmas hormonberoende lipas och då är det inte en chans att ett preparat som forskolin kan funka.

/ Henrik