handdator

Visa fullständig version : Fel på min kropp?


auToeXeC
2007-06-14, 20:54
Kom inte på bättre Topic, men aken är det att jag har väldigt lite fett på kroppen. Omkring 12% vill säga och så tyckerj ag inte det ska finnas fett som hänger. Men på mig är det så att det gör det. Inte på framsidan av magen, utan snett bak på ryggen. Tränar regelbundet och anser att det ska väl inte vara så här då? Kan man träna sig fastare där?

PS: jag förstår att man inte kan punktförbränna. DS

cennys
2007-06-14, 20:55
du svarar ju på din egen fråga...

cennys
2007-06-14, 20:56
kanske är lovehandles du menar, fett försvinner och saätter sig olika på alla personer, så det är Inget annat att göra än att köra mer cardio,
om du inte har varit jättefet förut och det är löshud.

auToeXeC
2007-06-14, 20:57
Här är en bild på mit dömda ställe

http://img440.imageshack.us/img440/6192/img2596ci0.th.jpg (http://img440.imageshack.us/my.php?image=img2596ci0.jpg)

King Grub
2007-06-14, 20:57
Kan man träna sig fastare där?

Nej. Du kan inte träna så fett blir fastare. Vill du ha bort det, får du deffa/banta (äta mindre än du gör av med), och då får du acceptera fettförlust och avmagring på hela kroppen.

Det är med största säkerhet inget fel på dig; alla lagras och förbränner fett regionalt högst individuellt, och vissas fettdepåer hamnar där dom minst önskar det, och ojämnt fördelat över kroppen. Det är normalt.

auToeXeC
2007-06-14, 20:58
kanske är lovehandles du menar, fett försvinner och saätter sig olika på alla personer, så det är Inget annat att göra än att köra mer cardio,
om du inte har varit jättefet förut och det är löshud.

Mjo, gick ner i vikt från 92 Kg till 58 Kg som samgt på mindre än 6 mån så mja, kan vara lite där med. Men vad är cardio?

King Grub
2007-06-14, 20:59
Här är en bild på mit dömda ställe

http://img440.imageshack.us/img440/6192/img2596ci0.th.jpg (http://img440.imageshack.us/my.php?image=img2596ci0.jpg)

Ser helt normalt ut efter en större viktnedgång.

cennys
2007-06-14, 21:01
Mjo, gick ner i vikt från 92 Kg till 58 Kg som samgt på mindre än 6 mån så mja, kan vara lite där med. Men vad är cardio?

google hjälper dig,

Handcuff
2007-06-14, 21:04
google hjälper dig,

Och kolozzeum ibland. Cardio = träning för det kardiovaskulära systemet dvs hjärta, lungor. Alltså konditionsträning/förbränningsträning :thumbup:

auToeXeC
2007-06-14, 21:09
Och kolozzeum ibland. Cardio = träning för det kardiovaskulära systemet dvs hjärta, lungor. Alltså konditionsträning/förbränningsträning :thumbup:

Så med andra ord så får jag leva med det här eländet då jag vill upp i vikt nu för att se mer normal ut. Anser att jag är vääldigt liten nu och att gå under 12% är väl inget o rekomendera?

King Grub
2007-06-14, 21:14
12 % kroppsfett är inte speciellt superlågt för en man, men anser du att du är "vääldigt liten" kanske du skulle satsa på att bygga lite muskelmassa? Du ser inte tjock ut (inte på ditt "problemområde" heller) på bilden (det lilla man ser - den är för stor för att man skall orka vänta på fullstorleksversionen).

Yes
2007-06-14, 21:18
Det där är inget "elände". Det är helt normalt att ha lite fett där. Gå upp i vikt och bygg muskler bara, sluta tänk på det där.

Yes
2007-06-14, 21:20
(det lilla man ser - den är för stor för att man skall orka vänta på fullstorleksversionen).
Vaddå, tog ju bara 10 minuter att få upp bilden... ;)

Ser helt normalt ut där också kan jag meddela.

auToeXeC
2007-06-14, 21:23
12 % kroppsfett är inte speciellt superlågt för en man, men anser du att du är "vääldigt liten" kanske du skulle satsa på att bygga lite muskelmassa? Du ser inte tjock ut (inte på ditt "problemområde" heller) på bilden (det lilla man ser - den är för stor för att man skall orka vänta på fullstorleksversionen).


Nej klart inte 12& är jättelite, men ändån lite nog för att man inte ska sitta och kunna dra i allt fett. Eller ja ni förstår nog vad jag menar. Sedan så är jag i full gång med träningen så muskelmassan kommer snart. Eller ja, den är under uppbyggnad.

Men då har jag iaf fåt konstaterat att jag är inte är grymt stor där, utan bara och försöka stänga ute dom tnkarna och äta som en svin. för det är mit mål just nu. Så träningen ger lite resultat

King Grub
2007-06-14, 21:28
"Äta som ett svin" kanske inte är att rekommendera det heller, om du redan nu tycker du är fet där (vilket du inte är). Du får inte direkt mindre fett på ditt problemområde av att "äta som ett svin". Allt behöver inte vara ytterligheter: det behöver inte vara att svälta 30+ kilo på ett halvår till att trycka i sig så man storknar.

tigerofsweden
2007-06-14, 21:33
"Äta som ett svin" kanske inte är att rekommendera det heller, om du redan nu tycker du är fet där (vilket du inte är). Du får inte direkt mindre fett på ditt problemområde av att "äta som ett svin". Allt behöver inte vara ytterligheter: det behöver inte vara att svälta 30+ kilo på ett halvår till att trycka i sig så man storknar.

+1

Skynda långsamt annars kan det bli jobbigt både psykiskt och fysiskt. Att äta som "ett svin" efter så stor viktnedgång kan bara sluta på ett sätt.

Yes
2007-06-14, 21:41
Ett att misstagen jag gjort var att äta för mycket efter min viktnedgång, i ett försök att få bättre resultat. Jag hade antagligen fått ungefär samma resultat på halva överskottet, med skillnaden att jag lagt på mig mindre fett och kunnat fortsätta kanske ett halvår till utan att behöva deffa.

Skynda långsamt som sagt, se bara till att hålla en positiv trend med vikten.

tigerofsweden
2007-06-14, 21:44
Ett att misstagen jag gjort var att äta för mycket efter min viktnedgång, i ett försök att få bättre resultat. Jag hade antagligen fått ungefär samma resultat på halva överskottet, med skillnaden att jag lagt på mig mindre fett och kunnat fortsätta kanske ett halvår till utan att behöva deffa.

Skynda långsamt som sagt, se bara till att hålla en positiv trend med vikten.

Ursäkta jag lånar tråden lite men har du koll på hur stort överskott du låg på?

Yes
2007-06-14, 21:47
Viktökningen snittade väl 0,5Kg/vecka.

Rahf
2007-06-14, 23:08
Var är de överfyllda fettdepåerna någonstans sa du? Jag ser inga.
Jag ser en hyfsat normalbyggd kille med antingen ytliga senor eller hyfsat med muskler på övre delen av bålen. Potentialen för muskelmassa är större än min var när jag började.

Gråt inte över det, det är bara du som ser det vad "det" nu är för nånting. Du är fullt normal och med vilja samt disciplin kan du ändra dig själv till någonting mer. Ta det lugnt, planera noga och bestäm hur din framtid ska se ut.

auToeXeC
2007-06-15, 05:21
Okej, tack för era ord, dom har verkligen värm i bröstet och get mig en helt ny insikt på min kropp. Jag har nyligen inte gåt ner så fruktansvärt mycket utan var för ca 7-8 mån sen jag var nere på 58 och vönde. Nu väger jag 71 iaf. Men ska försöka öka kcal intaget långsamt så jag kan lyssna på vad kroppen säger och vill.

Är mycket träning på överdelen av kroppe som axlar pga mig arbete som ställningsbyggare. Men ikväll blir det massa träning av ben. Som 50% av alla säger så är ben trist men dom får inte glömmas.

Rahf
2007-06-15, 09:25
Okej, tack för era ord, dom har verkligen värm i bröstet och get mig en helt ny insikt på min kropp. Jag har nyligen inte gåt ner så fruktansvärt mycket utan var för ca 7-8 mån sen jag var nere på 58 och vönde. Nu väger jag 71 iaf. Men ska försöka öka kcal intaget långsamt så jag kan lyssna på vad kroppen säger och vill.

Är mycket träning på överdelen av kroppe som axlar pga mig arbete som ställningsbyggare. Men ikväll blir det massa träning av ben. Som 50% av alla säger så är ben trist men dom får inte glömmas.

Ben är asskoj :D En av de roligaste. Kör på den inställningen och kör övningar som du tycker om eller iallafall avskyr minst.