handdator

Visa fullständig version : Vilka lätta saker har ni svårt för att göra?


Cilia
2007-06-14, 19:45
Precis som topicen lyder.
Vad har ni svårt för att utföra som egentligen borde vara lätt?

Jag har 2 saker jag kommer på.

1. skruva på skruvkorkar. Hittar aldrig spåren och det tar evigheter ibland.
2. knäppa knappar på en blus/skjorta utan att det blir brännvinsknäppning.

Krokodil
2007-06-14, 19:50
Koka makaroner! Av någon anledning kokar jag alltid sönder dem, annars kan jag laga mat. :em:

Gå i takt. (Fick mycket skäll i lumpen)

Kallprata... Blir snabbt obekväm om man blir tvungen prata "väder o vind" typ.

Det finns säkert mera... :D

Deceiver85
2007-06-14, 19:53
Låta bli kolozzeum. Det kan vara helt omöjligt att slita sig från forumet ibland, man sitter ständigt och hoppar ut och in mellan träningsjournaler, dagsformen-tråden och allmänt-forumet för att se ifall någon har skrivit nåt kul.

tjabon
2007-06-14, 19:55
duscha........

sitter just nu framför datorn efter ett löppass
i svettiga kläder och med pasta på spisen.............:smash:

jakke
2007-06-14, 19:56
Låta bli kaffe maskinen på jobbet

Muskelbyggaren
2007-06-14, 19:57
Precis som topicen lyder.
Vad har ni svårt för att utföra som egentligen borde vara lätt?

Jag har 2 saker jag kommer på.

1. skruva på skruvkorkar. Hittar aldrig spåren och det tar evigheter ibland.
2. knäppa knappar på en blus/skjorta utan att det blir brännvinsknäppning.

1. Skruva först åt fel hål med tryck på korken till du känner att det klickar till, du skruvar du åt rätt håll och vips tar det gäng.
2. Börja med översta knappen, den är lättare att finna än nedersta som lätt kan förväxlas med en reservknapp på insidan.

Tolkia
2007-06-14, 19:58
Stava vissa vanliga ord när jag skriver maskin. Jag kan stava, men vissa ord lyckas jag alltid, alltid kasta om bokstäverna i (inte =itne är ett exempel), skitirriterande när jag hela tiden måste gå tillbaka och ändra.

Cilia
2007-06-14, 20:02
1. Skruva först åt fel hål med tryck på korken till du känner att det klickar till, du skruvar du åt rätt håll och vips tar det gäng.
2. Börja med översta knappen, den är lättare att finna än nedersta som lätt kan förväxlas med en reservknapp på insidan.
tack
har faktiskt provat ditt första tips men har inte riktigt fått till det.
andra är också bra men inte alltid jag vill ha alla knappar knäppta.


Stava vissa vanliga ord när jag skriver maskin. Jag kan stava, men vissa ord lyckas jag alltid, alltid kasta om bokstäverna i (inte =itne är ett exempel), skitirriterande när jag hela tiden måste gå tillbaka och ändra.
jag har också dom problemen
men du kan lägga in itne på autokorrigering till inte så är det löst. då behöver du inte gå tillbaka utan det fixas auto.

NisseEriksson
2007-06-14, 20:06
Stava vissa vanliga ord när jag skriver maskin. Jag kan stava, men vissa ord lyckas jag alltid, alltid kasta om bokstäverna i (inte =itne är ett exempel), skitirriterande när jag hela tiden måste gå tillbaka och ändra.

Jag har plågats av det i ett par år också, Cilia, var finner man autokorrigeringen?

Cilia
2007-06-14, 20:07
Jag har plågats av det i ett par år också, Cilia, var finner man autokorrigeringen?
under verktyg

JustinCredible
2007-06-14, 20:08
* Kallprata.

* Ringa till folk (blir obekväm, t.ex om jag ska ringa till nån om en annons.)

* Läsa tidtabeller. (Tåg, flyg och sånt.. Allt bara grötar ihop sig i min hjärna.)

Yankeee
2007-06-14, 20:09
Plocka undan hemma.

Modde
2007-06-14, 20:10
1. Ta mig ur sängen på morgonen.
2. Stava
3. Ragga på krogen
4. Slita mig från meningslösheter

eleni
2007-06-14, 20:12
Svara på SMS och mail.

Är urusel på det vilket kan leda till viss irritation hos andra.

Tolkia
2007-06-14, 20:22
* Ringa till folk (blir obekväm, t.ex om jag ska ringa till nån om en annons.)
Ja, ja, ja, ja, ja, jaaaaaaaaaaa! Vilket leder till att jag ständigt finner mig i obekväma situationer både privat och på jobbet. Ibland hoppas jag nästan att personen jag måste ha tag i inte skall svara (trots att jag fattar att det bara kommer att leda till att jag måste återkomma senare).

Mingla. OMG vad jag hatar mingelpartyn och s.k. "mottagningar" (har precis varit på en där jag inte kände en käft, och det var gräsligt).

Kabuto
2007-06-14, 20:25
* Kallprata.

* Ringa till folk (blir obekväm, t.ex om jag ska ringa till nån om en annons.)


Två väldigt tunga saker för mig också, jag låter väääldigt obekväm jämt när jag är i telefon, även om jag pratar med folk jag känner.. Kallprat är jag helt kass på också..

LadyInsane
2007-06-14, 20:33
- Hålla kontakt med folk. Förlorar alltid kontakten med folk från andra ställen eftersom jag är för lat för att helt enkelt skriva ett brev. :smash:

- Städa. Självklart.

- Erkänna att jag har fel. Relativt simpelt egentligen, men det är väldigt svårt ibland.

rolf
2007-06-14, 20:44
-Ta tag i att städa mitt rum. Helt galet vad jag är dålig på det.
-Knäppa knappar, främst dedär vid handlederna på skjortor. Det går fan bara inte.

jwzrd
2007-06-14, 20:48
Kallprata, eller kallprata är inte så svårt så länge det inte behöver handla om mig. Andra verkar lätt kunna prata bs om sig själva som inte är sanna öht utan bara är trevliga fraser och .. ja bs. Jag är helt oförmögen.

Ganymedes
2007-06-14, 21:27
jag har lokalsinne som en alzehimerspatient och kör väldigt ofta fel när jag kör bil.

Emil_Larsson
2007-06-14, 21:27
Prata i telefon med telefonen liggandes mot axeln, samtidigt som jag skriver på datorn.

Prata med någon på riktigt och skriva på datorn samtidigt.

Trance
2007-06-14, 21:32
Visa ömhet.

L-Sami
2007-06-14, 21:41
Typ städa.

Krokodil
2007-06-14, 22:04
jag har lokalsinne som en alzehimerspatient och kör väldigt ofta fel när jag kör bil.+1! :em:

KlopFer
2007-06-14, 22:12
Stänga lådan till besticken, jag drar ut sedan lämnar den halft indragen.

Angel
2007-06-14, 22:19
Visa ömhet.

Nejdå, den finns där inne.

wintersnowdrift
2007-06-14, 22:27
Typ det mesta som är praktiskt/tekniskt.

Igår installerade jag en ny cykeldator på min cykel (en mycket okomplicerad pryl som vilken tioåring som helst kan hantera). Ett bra tag och måååånga svordommar senare hade jag lyckats något sånär - men jag har dåligt tålamod gällande manualläsning och noll begåvning för teknisk problemlösning.

//Kristin

tntballe
2007-06-14, 22:42
hålla hastigheten i trafiken, har tyvär inte gått en dag utan att jag kör för fort. 1 dag på 10 år borde man ju fixa.

überstarken
2007-06-14, 22:58
hålla hastigheten i trafiken, har tyvär inte gått en dag utan att jag kör för fort. 1 dag på 10 år borde man ju fixa.

+1 orka hålla hastighetsbegränsningen.


Plocka undan saker jag tagit fram samt lämna tillbaka saker jag lånat :D

MateFeedKillRepeat
2007-06-14, 23:24
Prata i telefon med telefonen liggandes mot axeln, samtidigt som jag skriver på datorn.

Prata med någon på riktigt och skriva på datorn samtidigt.

Nog fan är inget av dem lätt att göra*gah!*

tntballe
2007-06-15, 00:16
Komma ihåg vad jag skulle handla när jag väl kommit till affären.
Blir alltid något felköp/glömt.
Nu e bruden så less så att hon skriver lista trots att det bara är 3-4 saker.

DanielF
2007-06-15, 05:18
Hatar att tala i telefon!
Tack gode gud för sms, mail och IM.

dontomase
2007-06-15, 05:59
Vika kläder, hur jag än gör så går det inte, blir skrynkligt och konstigt..

Daniel_S
2007-06-15, 06:46
Dra upp gylfen. Alla jäkla byxor har ju knappar numera, så det enda paret med hederlig dragkedja får mig att se ut som ovårdad snuskgubbe, efterson jag alltid glömmer stänga, alt. glömt hur man gör.

bulldozer
2007-06-15, 06:50
Äta mat med vita kläder på mig utan att fläcka ner dem :P
Eller överhuvudtaget ha vita plagg på mig o lyckas hålla dem vita..

RassK
2007-06-15, 08:21
prata med folk

Diana
2007-06-15, 08:27
Städa

Har man även växt upp med en mor med tvångsstädningsneuroser spär det dessutom på handikappet ytterligare *popcorn* :D

Juliette
2007-06-15, 08:44
Just sätta igång med saker som behöver göras. Typ allt.

Hittar på allt möjligt för att slippa börja med saker. Istället för att sätta igång att jobba, diska, städa mm så börjar jag slösurfa, spela dataspel (nåt riktigt simpelt som inte ens är kul) kolla på TV mm.
När jag väl sätter igång med det där tråkiga så går det ju fort.

Tex nu, så sitter jag och skriver detta istället för att skicka iväg massa mail, som behövs besvaras eller skickas.

Fettecke
2007-06-15, 08:53
- plocka undan småsaker efter mig.
- diska direkt när jag använt nått
- äta när jag känner mig småhungrig
- förstå mig på flickvännen ibland
- skruva lös en mutter (just en specifik mutter), måste prova mig fram varje gång jag ska lossa just den mutterjäveln...

JJ
2007-06-15, 08:57
Jag har en mental spärr att bädda om sängen. Jag gör det helt enkelt inte, min sambo får sköta det.

Strandbyggarn
2007-06-15, 09:16
koordinera över och underkroppen samtidigt:em: , vete fan varför jag inte klarar det men det gör jag fan inte .

Dreas
2007-06-15, 11:12
Prata länge med folk! Jag pratar och efter ett tag så börjar jag prata väldigt fort och hugger av meningar och gud vet allt!*gah!* Suger även på att göra saker här hemma när man blir tillsagd! "Andreas dammsuger du innan jag kommer hem sen?" Detta var i Tisdags och jag har inte dammsugit än:smash:

Carolinew
2007-06-15, 11:18
Öppna plastpåsarna till grönsaker/frukt i affären. Ibland kan jag stå i evigheter och försöka få upp ett hål *gah!*

MasterChief
2007-06-15, 11:18
Jag har sjukt svårt att låta bli att städa, plocka undan, fixa disken, bädda och dylika göromål.

cennys
2007-06-15, 11:39
Jag har sjukt svårt att låta bli att städa, plocka undan, fixa disken, bädda och dylika göromål.

synd att du va kille, synd att du inte bodde nära (blink blink)

m1kael
2007-06-15, 11:49
Damma, dammsuga och tvätta fönster är ta mig fna det värsta som finns. Byter lätt bort det mot en timmes diskande plus tvätt, om jag nu hade haft någon att byta med då.
Löser inte städningen asså, visst plocka undan o se till så att det ser städat ut funkar kanon men brrr...inte mer asså.

Gpajpen
2007-06-15, 11:50
Somna en tänkt tid, gå upp en tänkt tid, gå UPP på morgonen.
jag är fan inte mig själv när jag vaknar, jag tänker inte på något annat än att jag måste ligga kvar och sova om jag är trött. helt spärrad.

sen är det jobbigt att gå på stan helt själv, ibland måste man men det är skönare att gå någon annan väg längre ifrån smeten.

cennys
2007-06-15, 11:51
Somna en tänkt tid, gå upp en tänkt tid, gå UPP på morgonen.
jag är fan inte mig själv när jag vaknar, jag tänker inte på något annat än att jag måste ligga kvar och sova om jag är trött. helt spärrad.

Jag har fan helt likadan, men går till långa längder för att stanna kvar, känns som det inte finns nån annan mening i livet än att ligga kvar, så är det för mig iaf :D

Bite
2007-06-15, 12:32
Öppna plastpåsarna till grönsaker/frukt i affären. Ibland kan jag stå i evigheter och försöka få upp ett hål *gah!*

Det där har jag också problem med.

Runda Grodan
2007-06-15, 13:20
Bara äta ett eller ett par chips.

Tolkia
2007-06-15, 13:38
Öppna förpackade CD-skivor och kassetter. Alltså inte hårdplastfodralen, utan plasten hela kitet är inslaget i. Rrrrahhh! *mini*

Diana
2007-06-15, 14:13
Bara äta ett eller ett par chips.

Its a curse I tell you, A CURSE *gah!* :D

Fagen
2007-06-15, 14:16
Öppna förpackade CD-skivor och kassetter. Alltså inte hårdplastfodralen, utan plasten hela kitet är inslaget i. Rrrrahhh! *mini*

Kassetter? Som i kassettband, typ maxell C-90? Används det fortfarande?

Enkla saker som jag har svårt för:

- Säga: "jag tycker om dig", ofta nog till de som förtjänar det.

- Lyssna mer än jag pratar,

-Allt för enkla människor. (inte alltid dock)

- Göra tråkiga, men nödvändiga, saker.

ankan
2007-06-15, 14:26
Betala räkningar. Jag har råd och det tar 10 minuter att gå in på den där förbannade internetbanken och göra det.
Varje månad slutar det ändå med en massa räkningar som förfallodagen gått ut på...

Johan_P
2007-06-15, 14:37
Har svårt för...

- att visa mig charmig/rolig inför de jag vill :[
- plugga inför prov/tentor
- att vara utan internet

-squat-
2007-06-15, 14:49
Svara på SMS och mail.

Är urusel på det vilket kan leda till viss irritation hos andra.

av typen? "har du hittat en annan nu?" "var det bara sex du var ute efter?"

kelk
2007-06-15, 14:55
Kallprata
Städa
Ringa upp

Tolkia
2007-06-15, 15:01
KEnkla saker som jag har svårt för:

- Säga: "jag tycker om dig", ofta nog till de som förtjänar det.
Ja, ja, ja och ja igen. Jag försöker bli bättre på det, men det är crazy hur något som egentligen borde vara så enkelt kan vara så jäkla svårt.

Cilia
2007-06-15, 20:20
Öppna plastpåsarna till grönsaker/frukt i affären. Ibland kan jag stå i evigheter och försöka få upp ett hål *gah!*

Öppna förpackade CD-skivor och kassetter. Alltså inte hårdplastfodralen, utan plasten hela kitet är inslaget i. Rrrrahhh! *mini*
bra där, det var lite sånt jag menade


men det är kul att se hur olika man tolkar saker.
Det blev roliga saker ändå.


När det gäller dom andra grejerna har jag väldigt svårt att ta ut tidningarna till pappersinsamling och att tömma/stoppa in i diskmaskinen

Dnepr
2007-06-15, 20:21
Koka potatis.
Pussas på munnen.

machine gun
2007-06-15, 20:28
Stryka skjortor, jag är helt värdelös på det. Det tar evigheter och blir ändå aldrig riktigt bra. Tur att vi har kavaj över skjortan på jobbet :em:

Ryska_raketen
2007-06-15, 20:30
Bara äta ett eller ett par chips.

Haha, +1 även godis, bullar osv. Kan fan inte ta en, ja måste äta allt då :D

joriice
2007-06-15, 20:30
Allt som rör det sociala.

Me_Myself
2007-06-15, 20:31
Fickparkera. Jag fixar det typ en gång av tio.

sissa
2007-06-15, 20:38
jag "kan" inte göra ryggresningar i en sån där lutande sak. jag kan göra det men det tar hundra år och jag är livrädd, för jag tror jag att hela bänken ska välta framåt. samma sak om jag ska ta en vikt och ska lägga mig ner på en bänk. kan fan inte göra det.
det känns så läskigt. skulle testa tricepsextension idag men det är ett helt företag. i den negativa fasen så tror jag att bänken ska tippa bakåt.

Ryska_raketen
2007-06-15, 20:39
Fickparkera. Jag fixar det typ en gång av tio.

Som vilken annan tjej som helst då? ;/

Cilia
2007-06-15, 20:55
Pussas på munnen.
Det är jag ganska bra på *L*
men inte grövre än så *eg*



Fickparkera. Jag fixar det typ en gång av tio.
Jag är skitbra på att fickparkera
efter över 10 år i stan med bil så bli man bra.
bara det finns plats för bilen så får jag in den, behöver inte massa marginaler

Diana
2007-06-15, 20:56
Som vilken annan tjej som helst då? ;/

Ursäkta dahh att vi inte fått lika mkt träning som er på att navigera stora föremål :/:/

Cilia
2007-06-15, 20:57
Ursäkta dahh att vi inte fått lika mkt träning som er på att navigera stora föremål :/:/
tala för dig själv
jag gillar stora föremål :naughty:

Ironbabe
2007-06-15, 20:57
Att äta kött som har den minsta lilla antydan till rosa..*spy*

Och att få upp de där jäkla välförpackade dvd filmerna mm..

Jag är oxå bra på att fickparkera och att köra bil överhuvudtaget :D

Dnepr
2007-06-15, 20:59
Det är jag ganska bra på *L*
men inte grövre än så *eg*

Själv är jag tvärtom. Jag vill vara grov hyfsat fort och har svårt för att pussas :devil:

Cilia
2007-06-15, 21:01
Jag är oxå bra på att fickparkera och att köra bil överhuvudtaget :D
så pratar en äkta stadsbo
jag är stolt över dig



Själv är jag tvärtom. Jag vill vara grov hyfsat fort och har svårt för att pussas :devil:
otippat *rme*
men det kan vara erotiskt att pussas med.
missa inte den delen.

Diana
2007-06-15, 21:08
tala för dig själv
jag gillar stora föremål :naughty:

Dirrrty mening + Cilia använder smily
Upphetsning_overload :krampus :D

no1fitness
2007-06-17, 02:26
Stava vissa vanliga ord när jag skriver maskin. Jag kan stava, men vissa ord lyckas jag alltid, alltid kasta om bokstäverna i (inte =itne är ett exempel), skitirriterande när jag hela tiden måste gå tillbaka och ändra.

Det där håller jag verkligen med om ! Att det ska vara så svårt...:smash:

petersson
2007-06-17, 07:56
Höra av mig i tid till kompisar


Läsa recept, blir alltid arg när jag ska göra det.

Slabbefusk
2007-06-17, 13:57
Komma ut och gå eller springa.
Att hålla mig lugn när jag är sjuk.