handdator

Visa fullständig version : fläckig tunga=vitaminbrist? (svårt å hitta titel)


lastbil
2007-06-14, 18:50
Jag såg för längesedan ett avsnitt av "Du är vad du äter", hon brittiska tanten som besöker överviktiga personer med hemska levandsvaner; undersöker dem, mobbar dom lite, å slutligen piskar dom i lite bättre form.

Jag minns att i ett program så kollade hon på en tjockis tunga å såg liksom fläckar/kala områden i det där tunna vita lagret som alla har på tungan, det var liksom kala områden i den annars normala tungan.

Aja i vilket fall så menade hon att de kala områderna var tecken på brist av någonting, men ja kommer inte ihåg vad.*gah!*
Och jag bara måste ha reda på vad exakt det är brist av iom att jag nu upptäckte att jag trots min hälsosamma livstid att jag har sådana kala områden.

zeusden1
2007-06-14, 19:43
http://www.google.se/search?q=spots+on+tongue&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:sv-SE:official&client=firefox-a

NisseEriksson
2007-06-14, 20:24
Lyssna inte på Anna Skippers råd

lastbil
2007-06-14, 20:43
Jag vet hur man använder google innan man gör trådar, tyvärr hittade jag inte det jag sökte. Och jag vet att inte tro på allt annaskipper vad nu det har med saken att göra.

Faktum kvarstår; jag har samma kala ytor som en mycket överviktig rökande man med allmänt pissiga levnadsstandard när jag i självaverket gör allt för att äta å leva så bra som möjligt.

Ok då börjar vi om. Är det nån som kanske såg detta program eller vet vad jag har brist på?
Eller är det bara ett konstigt sammaträffande att vi delar symptomer och att den feta mannens kala ytor inte har något med dålig hälsa/vitamin brist att göra?

Rahf
2007-06-14, 23:10
Ställ dig själv den här frågan: Mår du fysiskt dåligt och kan denna brist vara orsaken till det?