handdator

Visa fullständig version : Hur får man bäst bort mygg?


Slartibartfast
2007-06-14, 11:03
Senast ute vid min tjejs sommarstuga så hade jag omkring 15 myggor som sög på min arm. Hur får man bäst bort alla myggor?

Funkar de elektriska myggdödarmaskinerna som sägs göra en 4000 kvm yta helt myggfri? Kostar kring 400 €.

Halldin
2007-06-14, 11:06
Undrar jag också.

Om du håller dig inomhus kan du ju åtminstone förse alla fönster med insektsnät (finns med kardborreband).

Piranha
2007-06-14, 11:06
Senast ute vid min tjejs sommarstuga så hade jag omkring 15 myggor som sög på min arm. Hur får man bäst bort alla myggor?

Funkar de elektriska myggdödarmaskinerna som sägs göra en 4000 kvm yta helt myggfri? Kostar kring 400 €.

Man flyttar ifrån finska urskogen.

Du får söka på biologiska bekämpningsmedel, sådana som bestprutades i sverige 2005.

Handcuff
2007-06-14, 11:06
Ägna en dag just i början av myggsäsongen med att jag de mygg du kan hitta. Dammsugare borde funka. Detta borde göra rejäl skada på deras population :thumbup: Alternativt plantera ut massa fåglar och andra myggätare!

IntenZe
2007-06-14, 11:07
Senast ute vid min tjejs sommarstuga så hade jag omkring 15 myggor som sög på min arm. Hur får man bäst bort alla myggor?

Funkar de elektriska myggdödarmaskinerna som sägs göra en 4000 kvm yta helt myggfri? Kostar kring 400 €.
jag hann inte mer än gå in i den här tråden innan ett jävla mygg hade sökt upp mitt vänstra pekfinger och satt och sög som ett svin från det. har fan inte kunnat sova i natt pga alla tusen mygg utan har fått fixa en fläkt och sätta 0.5 meter från mitt ansikte så jag har blivit snuvig, härliga tider.
så jag vill också veta ifall de funkar, funderar på att köpa 100000 stycken och sprida runt kommunen.

mela
2007-06-14, 11:08
Äta mycket vitlök ska hjälpa. *popcorn*

Arf Pingvin
2007-06-14, 11:11
Fram med röjsågen, röj bort all sly och träd så det blir en öppen yta. De blåser bort och klarar inte direkt solsken. Dika ur området så det blir torrare så kläcks de inte runt knuten heller.

abjork
2007-06-14, 11:22
Man flyttar ifrån finska urskogen.
Finska urskogen?! Tur att inte Vasa ligger i urskogen då så behöver han inte flytta därifrån;) Finlands skönaste stad, enligt mig!

"Myggdödarmaskinerna" som du kallar dem fungerar helt okej, enligt mina erfarenheter. Problemet är att det tar sin tid innan de har tömt området på insekt och knott. Om du startar den idag så lär du inte märka av dess effekt redan till den här helgen.

Frida.B
2007-06-14, 11:51
Det funkar om man tänder rökelser! Håller borta myggen

dontomase
2007-06-14, 11:57
Myggor är inte så farligt har den turen attjag är immun mot mygg får aldrig myggbett.

Men knotten däremot de är för jävliga, frå inga bett där heller men de är så aggressiva och gör ont då de sticker.. Hjälper myggdödarna mot dem med?

Mashik
2007-06-14, 12:01
Här I Helsingfors finns knappt några myggor alls. Har inte sett några än i sommar. :thumbup:
Så jävla skönt att slippa de små jävlarna. :D

Niclaaas
2007-06-14, 12:01
Myggor är inte så farligt har den turen attjag är immun mot mygg får aldrig myggbett.


jag är allergisk och får galet kliande jätteblaffor varje gång jag blir biten. för att göra det ännu värre så älskar myggor mitt blod så de går alltid på mig. så tala för dig själv *cry*

slarti: ta med dig mig. kan lova att inga mygg kommer bry sig om dig då.

L-Sami
2007-06-14, 12:25
Ta på dig OFF-Roll on eller spray.

Yes
2007-06-14, 12:32
Ddt...

dontomase
2007-06-14, 12:40
jag är allergisk och får galet kliande jätteblaffor varje gång jag blir biten. för att göra det ännu värre så älskar myggor mitt blod så de går alltid på mig. så tala för dig själv *cry*

slarti: ta med dig mig. kan lova att inga mygg kommer bry sig om dig då.

Det är praktiskt att va immun, men lider med dig min sambo har samma problem.

Testa med sprit kanske hjälper då kanske d einte biter dig...

Sen har jag hört om vissa metoder där man ska ut och lägga sig i skogen naken eller med kalsonger och låta alla mygg bita en då ska man tydligen bli immun med.. :D

Loke
2007-06-14, 12:45
Sånna där myggspiraler som ryker funkar mycket bra när det är väldigt mycket mygg och man sitter stilla. De är lite underskattade för att det tar en stund innan myggen försvinner, men när de väl har rykit en stund brukar det bli ganska lugnt.

Medel som man smetar på huden gör inte ett skit enligt mig. Då är det smidigare att helt enkelt sätta på sig kläder och ha mössa med nät.

Deceiver85
2007-06-14, 13:02
Bor inne i stan, bästa knepet...

kharon
2007-06-14, 14:12
Funkar de elektriska myggdödarmaskinerna som sägs göra en 4000 kvm yta helt myggfri? Kostar kring 400 €.

Undrar jag också... Finns såna som klarar av 6000m2 också.

(Har hört att de funkar bättre på Prisma än på riktigt...)

shut teh face
2007-06-14, 14:16
Rökelser har inte funkat särskilt tycker jag.

Att sitta och röka håller dem borta, men då får man ju kedjeröka.

Att ta på sig roll on mot mygg är nog bäst, fungerar skitbra men man blir äcklig av det och luktar skit. Får duscha mycket ...

Fatalist
2007-06-14, 14:45
Rodents + DDT (en bra låt förövrigt :naughty:)

Glen
2007-06-14, 17:00
Dom där som dödar på en jävla massa kvadratmeter verkar ju högst intressanta, var kan man köpa dom? Har letat på nätet men jag hittar bara såna små fjantiga

Buckethead
2007-06-14, 17:23
Dom där som dödar på en jävla massa kvadratmeter verkar ju högst intressanta, var kan man köpa dom? Har letat på nätet men jag hittar bara såna små fjantiga
Såg den i en katalog från järnia för ett tag sen.
http://www.acreto.se/

Man kanske skulle övertala föräldrarna att köpa en sån, vissa perioder kan man inte vara ute när man hälsar på dom och det är vindstilla.

Muskelbyggaren
2007-06-14, 18:24
Sover ni med nattliga myggbesök utomhus eller?